pulkaskurk
Ny medlem
vill ha kedjan på vänster sida. Kan tydligen va problem med fälgar osv när det sitter på den andra sidan.
vill ha kedjan på vänster sida. Kan tydligen va problem med fälgar osv när det sitter på den andra sidan.
så som?
svårare att hitta fälgar när allt sitter på höger sida
Kan någon ge exempel på tex en 450 motor där jag kan ha en rekluse koppling som får plats i en 125a eller 250 ram. Motorfästena kan jag ju flytta på men den ska ju få plats med drev å grejer med.
jag hade satt kopplingen under frambromsen ungefär som stuntarna. de har en extra broms under kopplingen på vänstersidan. det går att fixa utväxlingen så du orkar trycka ned kopplingen med ett finger. det går oxå att ordna en bromspump som du kan använda ett finger till bromsen. kör du sedan med quickshifter så behöver du i stort sett bara koppla i starten. vid nerväxling så behövs en bra slirkoppling. på detta vis kan du köra hojar som r6 etc som inte är för stora.
tack för bra inspiration det behövs
det låter som en bra idé vet du ngt bra ställe där man kan hitta sånna motorer?
Den här killen kanske har något som passar?
http://www.blocket.se/orebro/Yamaha_motorer_21130800.htm?ca=6&w=3
Låter som ett skoj projekt du tänker dra igång, ser fram emot en byggtråd här på sporthoj.com
Lycka till !
Tack för bra tips Varför sa du inte alla dem här sakerna vid middagen på Midlanda? Ska du med till gelleråsen?
Ska hålla er uppdaterade med mitt projekt jag lovar
Hur fan orkar ni?
Hur många som helst av er kommer med kanonförslag men alla sågas.
Och till dig bruden...
Du verkar ju redan VETA vad du vill ha. Se till o börja bygga istället för att såga.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|