Hjälp en tjej att bygga en sporthoj :)

MC Doktorn

Guest
Nu sitter jag i bilen påväg hem med den första delen till min nya blivande sporthoj nämligen en blå/vit wr450 :)
Hejsan Pulkaskurken

Ska du montera på Motardfälgar på geggmoppen och rekluse vad kommer den hjälpa dig. Aha du kan inte koppla, nu kopplar jag :)
Som jag förstår funkar väl rekluse kopplingen som en automatkoppling.

Kanske man anar en supermono räser

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Hejsan Pulkaskurken

Ska du montera på Motardfälgar på geggmoppen och rekluse vad kommer den hjälpa dig. Aha du kan inte koppla, nu kopplar jag :)
Som jag förstår funkar väl rekluse kopplingen som en automatkoppling.

Kanske man anar en supermono räser

precis nu kopplar du :) eftersom min vänsterhand e förlamad så kan jag inte koppla själv, yes rekluse kopplingen är en automat koppling så nu slipper jag koppla men får växla själv :)

Nee blir antagligen ett par R6 fälgar på, inga fula tråd fälgar heller :)

Jo det blir väl en typ supermono dock inget trimmat å rejsigt iaf inte än på ett bra tag utan den ska bara vara körbar för mig på banan och gatan :)

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
precis nu kopplar du :) eftersom min vänsterhand e förlamad så kan jag inte koppla själv, yes rekluse kopplingen är en automat koppling så nu slipper jag koppla men får växla själv :)

Jo det blir väl en typ supermono dock inget trimmat å rejsigt iaf inte än på ett bra tag utan den ska bara vara körbar för mig på banan och gatan :)
Kan bli svårt med R6 fälgar på en 450, maxbredden ligger antagligen på 160, och R6 ligger väl iaf på 180...

MC Doktorn

Guest

För att stilla min nyfikenhet undrar jag varför du inte satsade på en Motard rakt av? Men iof kan jag förstå att du vill kanske anpassa efter dina behov och WR450 är fina maskiner.
Detta har jag ju fan inte med att göra men jag eftersom jag är sjukligt nyfiken av mig frågar jag om det är en plexusskada du har?

Lycka till :)

Mvh Martin

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
Varför inte motard? Jo såhär enkelt är det först och främst är dem alldeles för höga trots att dem är sänkta så når jag inte ned och det är ett krav jag har att jag vill nå ned i backen ordentligt och för det andra är dem fula, dem ser ut som en jävla insekt men visst är dem bra, men inte vackra och som du kanske förstått så är jag tjej och utseendet är viktigt så därför en liten smidig sporthoj som är snygg som jag når ned på och kan lyfta uppp själv när jag ramlat och som jag inte behöver koppla på, det är helt enkelt det jag vill ha och det här verkar vara det enda sättet att få en hoj som uppfyller de krav jag har :)

vet inte vad en plexusskada är för ngt men 2 nerver gick av och efter det fungerar inte handen tyvärr...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har du varit i kontakt med firman som tillverkar Recluse?

Det kanske finns en möjlighet att dom kan bygga en kopplingskorg till hojen du har/vill ha, som en oneoff/prototyp.

Även om dom vill ha sjukt mycket för en specialare så är det nog billigare än att byta motor i en ram, då det ska svetsas nya fästen i en aluram och dras nytt elsystem, tillverkas nya avgassystem osv...

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
Har du varit i kontakt med firman som tillverkar Recluse?

Det kanske finns en möjlighet att dom kan bygga en kopplingskorg till hojen du har/vill ha, som en oneoff/prototyp.

Även om dom vill ha sjukt mycket för en specialare så är det nog billigare än att byta motor i en ram, då det ska svetsas nya fästen i en aluram och dras nytt elsystem, tillverkas nya avgassystem osv...

Jo vi har pratat med dem men nu har det löst sig, jag har köpt en wr450 som det redan finns rekluse till och dem går att bygga om till sporthoj med lite trixande så nu behöver jag främst veta vilka fälgar/framgaffel/styrkronor osv som funkar :) För kopplingsproblemet är löst :) så nu får jag en liten smidig hoj som man inte måste mecka med jämt :)

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Jo vi har pratat med dem men nu har det löst sig, jag har köpt en wr450 som det redan finns rekluse till och dem går att bygga om till sporthoj med lite trixande så nu behöver jag främst veta vilka fälgar/framgaffel/styrkronor osv som funkar :) För kopplingsproblemet är löst :) så nu får jag en liten smidig hoj som man inte måste mecka med jämt :)

Jävligt intressant tråd, visst kastar du väl upp lite bilder på "bygget" eftersom!?
Hoppas du får det att fungera - lycka till :tummenupp

mekbom

Medlem
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
R6 + szr660

Har du mycket pengar över kan du kika närmare på denna sida..

http://www.450gp.com

Juförsig gjort för YZ men dom skiljer ju inte så värst mycket mot WR.

Habegäret är stort :yoparty

Yamaha YZ450F
yamaha_gp.jpg

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
Självklart lägger jag upp bilder när jag kommit lite längre :)

Jo har varit inne mkt på deras sida och även pratat med dem, kommer nog köpa delar av kittet av dem men inte allt

mekbom

Medlem
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
R6 + szr660
Självklart lägger jag upp bilder när jag kommit lite längre :)

Jo har varit inne mkt på deras sida och även pratat med dem, kommer nog köpa delar av kittet av dem men inte allt

Kanoners, ser fram emot byggstarten :tummenupp

En bild på ursprungsobjektet kan du väl bjuda på iaf.

Lycka till :)

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
Så nu är jag pågång att bygga min cykel iaf och nu skulle jag behöva lite hjälp..

Vilka hojar har en frambromsskiva som är 310mm?
Mittenhålet är 64 och det är 6st skruvar som sitter i en cirkel på 80mm.
Skruvhålen är 8mm.
Den ska inte vara platt, utan den ska sticka ut 10mm. De pratar om något offset på 10mm???
Bromsklumpen går inte att flytta på för den är skruvad bakifrån...

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
Buell 1125CR
Så nu är jag pågång att bygga min cykel iaf och nu skulle jag behöva lite hjälp..

Skruvhålen är 8mm.
Den ska inte vara platt, utan den ska sticka ut 10mm. De pratar om något offset på 10mm???

En liten bit på vägen
http://www.brembo.com/NR/rdonlyres/...6921BD8/12230/HPKMotoapplicationlist20091.pdf

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol

Skruvhålen är 8mm.

Mätte på ett set blackbird-skivor jag har liggandes. De kvalade in på de mått du nämner med reservation på någon mm.

Hur är ditt bygge tänkt?

Smälla på ny gaffel och modifiera bakfjädringen och smälla på kåpor?

Lättast att fixa fram är nog att byta hela framändan (gaffel, hjul, kronor etc etc etc). Borde gå att sno från någon aprilia rs250/rgv250 eller så.

Bak? Få nya hundben svarvade? Risken blir att bak blir för mjuk för gata. tips att kanske se om du kan hitta sving (med komplett hjul, broms etc) med dämpare som kan passa raminfästningen.

Spontant låter det som ett inköp av en till donator hoj är en utväg.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC