Hjälp? Markus undrar om han ska köpa R1 eller R9

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Och med en forummedlem som tillbringar mer tid i sadeln på en motorcykel, kanske en SportHoj, kommer andelen motorcykelrelaterade inlägg öka med tusentals procent! :banana

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Lovat nu att detta År ska jag vara snäll! Nästa år vete fan! ;) Mackan den här då..?:fyllisarOch just det avkomlingar börjar regga sig på Sporthoj.com , så gubbjäveln måste sköta sig! Trevlig Helg :)
wm_d19055baf6e6473b8cbfcfc06401512b_1182498.jpg

R18_Lasse

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2025
Hoj
BMW
Med så otillräcklig information om brukarens önskemål, bakgrund och så vidare är det ju inte möjligt att ge ett meningsfullt svar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hur ser funktionen ut? Om jag förstår tråden rätt så är det alltså inte ett linjärt förhållande som Y=kX+m utan något slags exponentiellt avtagande förhållande?

Och om man har flera hojar ska cylindervolymen då summeras eller är det medelvärdet eller kanske medianen som avgör?

Och hur ser utfallet ut med avseende på bilar man också äger?

På nåt sätt har jag en känsla av att ekvationen inte är fullständig innan man även har lagt in prislappen på fordonen?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur ser funktionen ut? Om jag förstår tråden rätt så är det alltså inte ett linjärt förhållande som Y=kX+m utan något slags exponentiellt avtagande förhållande?

Och om man har flera hojar ska cylindervolymen då summeras eller är det medelvärdet eller kanske medianen som avgör?

Och hur ser utfallet ut med avseende på bilar man också äger?

På nåt sätt har jag en känsla av att ekvationen inte är fullständig innan man även har lagt in prislappen på fordonen?
Vikten på föraren ska med också.

/100kg naken

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vikten på föraren ska med också.

/100kg naken

Ja, fast jag tror att ekvationen ska divideras med förarens vikt alltså L = f(x,y,...) /förarvikten^2.
Att jag lägger förarvikten i kvadrat är bara en gissning, det kan vara så att den rent av ska vara I kubik eller någon annan siffra.

Alltså inte så att där behöver finnas en naturlig korrelation mellan längden på k och förarens vikt men överviktiga förare har ju också en tendens att kompensera med prylar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, fast jag tror att ekvationen ska divideras med förarens vikt alltså L = f(x,y,...) /förarvikten^2.
Att jag lägger förarvikten i kvadrat är bara en gissning, det kan vara så att den rent av ska vara I kubik eller någon annan siffra.

Alltså inte så att där behöver finnas en naturlig korrelation mellan längden på k och förarens vikt men överviktiga förare har ju också en tendens att kompensera med prylar.
Känner ingen överviktig, jag tycker man ska hålla sig i form.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...