Hjälp mig förnedra Mattias på LMS B-race slutet på augusti

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Hmmm, tydligen roar sig sege med att konditionsträna på fritiden... Eller IAF gjorde han det nyss och det var så han flämtade när han skrev i chatten...

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Hmmm, tydligen roar sig sege med att konditionsträna på fritiden... Eller IAF gjorde han det nyss och det var så han flämtade när han skrev i chatten...
Vilket dravel! Köra motorcykel är ju skitlätt, man har motor och grejer. Kondition? Tjaaa, kraschar han i torparn är det ju en bit att gå förstås.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Vilket dravel! Köra motorcykel är ju skitlätt, man har motor och grejer. Kondition? Tjaaa, kraschar han i torparn är det ju en bit att gå förstås.

Får man upp lite fart kanske man måste hasa sig 30cm från vänster sida till höger, eller tvärtom också... Jette jobbit! Jag blir alldeles svettig av det IAF.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Sege har provkört hojen nu. Han såg skiträdd ut. Det bekymrade mig lite att den startade direkt efter att ha stått så länge.

När sege mekade la han en öppnad fettub på sadeln. Sen satte han sig på den. Hur dålig koll får man ha? :kocko

Imorron tror jag att det blir lite av en repris av idag. Han kör runt och är rädd, sen blir han kladdig i rumpan och glider av sadeln. Typ.

Körde så jälla outlaw utan hjälm. Det är ju vansinnigt läskigt, allt känns oerhört farligt, fort och hårt. Tänkte nästan sätta på mig hjälmen så jag kanske kunde köra runt 70 km/h istället för de vansinniga 58 som den nu sa.

Fast jag tror ändå din teori inte är helt fel. Rädslan kommer krypande, hur var det nu man gjorde? När jag satt där i garaget idag, ihopkrupen och kände mig 10 gånger så stor som Simoncelli funderade jag lite på vad man gett sig in på. Oerhört obekvämt, trångt, jobbigt, svettigt, massa släpande, mekade, smutsig blir man och allt är bara ångest, läskigt och man försöker kräva någon form av prestation av sig själv.

Nästan lite som sex. Och.. varför håller man på med det egentligen?
Näfan, munk och erimit, det är nog framtiden.

Det ENDA som håller mig uppe (mvhaha, fattarni?) är att Mattias ser ännu mer skrajsen ut! Hans bakhjul snurrar för övrigt så segt så man kan tro att det är tuggummi i hela växellådan. Han försökte kit-trimma med nytt framdrev, det gjorde INGEN skillnad. Förstår ni vilken glädje det blev i mitt team? Fniss!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
(Massa kycklingljd bortklippt här)

Det ENDA som håller mig uppe (mvhaha, fattarni?) är att Mattias ser ännu mer skrajsen ut! Hans bakhjul snurrar för övrigt så segt så man kan tro att det är tuggummi i hela växellådan. Han försökte kit-trimma med nytt framdrev, det gjorde INGEN skillnad. Förstår ni vilken glädje det blev i mitt team? Fniss!

Eller så mörkar jag på ett högteknologiskt sätt. Do you feel lucky? Well do you, punk?

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Eftersom jag inte kan närvara vid dagens träning, så har jag skickat dit en blå R1:a som har lovat skrämma er av banan.:hoppskrat

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Eftersom jag inte kan närvara vid dagens träning, så har jag skickat dit en blå R1:a som har lovat skrämma er av banan.:hoppskrat

Det blir inte särskilt svårt. Jag har grov och hemsk ångest redan och kommer skrämma mig sjläv av banan innan jag ens närmat mig.

sleven

Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Det blir inte särskilt svårt. Jag har grov och hemsk ångest redan och kommer skrämma mig sjläv av banan innan jag ens närmat mig.

Du ska ju köra 1,03 tider idag, det har du ju lovat.:rolleyes:

Skämt åsido. Den känslan släpper när du har kört ett halvt varv...

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Du ska ju köra 1,03 tider idag, det har du ju lovat.:rolleyes:

Skämt åsido. Den känslan släpper när du har kört ett halvt varv...

Men då kommer känslan 'det här var inte så svårt nu ska jag köra ifrån Mattias' och så hamnar jag i gruset. Så det är inte heller bra.

Han har avslöjat sin plan, han ska knäcka mig på första varvet. Dra iväg direkt från depån och köra Stoner-stilen. Ut och sätta snabbaste varv direkt bara.

Hoho. Kunde funkat. Om han inte berättat hur han tänkte göra med sån inlevelse häromdagen.

sleven

Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Men då kommer känslan 'det här var inte så svårt nu ska jag köra ifrån Mattias' och så hamnar jag i gruset. Så det är inte heller bra.

Han har avslöjat sin plan, han ska knäcka mig på första varvet. Dra iväg direkt från depån och köra Stoner-stilen. Ut och sätta snabbaste varv direkt bara.

Hoho. Kunde funkat. Om han inte berättat hur han tänkte göra med sån inlevelse häromdagen.

Bara att bromsa om han in torparen direkt på första varvet, så är han knäckt för hela den kvällen.:)

Edit: Sen vet vi ju alla hur det har gått för Stoner.... Mattias är väl ungefär likadan fast med skillnaden att han är väl 50 och har kropp som en 70 åring....:D

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös

Jag har provat det med hans hoj, den vek sig av ren skräck av den manhandlingen. Tror den skulle klara det bättre efter ett varvs gulle-förspel...fjollhoj:D

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Fyfan jävla skitsege har regndäck. Jag darrar lite i smyg. Som tur är har jag en hot-line till både Michelin och Bridgestone, så eventuellt löser det sig. Mina regndäck kommer att vara sjukligt fräscha och medge torrtempo i även den värsta monsun. Fo' sho'.

Jag har ett set fina Regndäck sen jag körde 400:an liggande :tummenupp

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Äh. :5sure

Jag kanske skriver en längre rapport sen, men det ovan sammanfattar väl det hela rätt bra.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Pust. Skönt att höra.
Blev det inga bombtider alltså? Electrical problems?

Tire problems. I struggle with grip. I also had engine problem, I struggle a lot with speed on straight. Also cornering was problem. I try to push but no.

We will have to work hard now to find speed. I'm confident my mechanics will fix.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
My bike works wonderfully thanks to my excellent mechanic, but I have some motivational problem. I find the competition much too fast (MagnusK och Jocke K, maybe also maca40 but he crashed early) or much too slow (sege). Next week I will try to win practice again, but with a lot better lap times. Thank you, ciao.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras