1. Som jag har förstått det är trimning fri i rookie, förutom överladdning och lustgas. Korrekt?
2. Om jag har har rätt i mitt antagande i fråga ett, innebär det fri portning av topp, byte av kolvar/kolvringar/stakar/ventiler/fjädrar/brickor/lyftare osv???
3. Kraschkåpor, får de vara av valfritt, underförstått lämpligt, material? Tänker på glas/kolfibergjutningar, och får de väga mindre än original?
4. Kedjeskyddet, "hajfenan", får det vara hemmapulat i typ alu eller glas/kolfiber, eller måste den ha någon form av klassning?
5. Om man flyttar fotpinnarna, får adapterplattan vara hemmapulad?
Ja på samtliga punkter, angående 1 & 2 så är tanken att en Rookie-hoj ska kunna köpas begagnad från vilken klass som helst. Det är ovanligt med trimmade hojar i Rookie-klasserna, de flesta satsar på så ny hoj som möjligt i stället för trim av en gammal.
Sen undrar jag vad som krävs av den personliga utrustningen.
Hjälm, d-ringsspänne och märkning 22-05. Mer? Fri färg på visir?
Vad finns det för krav på stövlar,ställ och handskar?
Visirfärg spelar ingen roll. Förutom vad som nämns om hjälmens märkning och kläderna material, m m så ska de vara i brukbart skick. D v s de får vara skrapade men inte trasiga, t ex ska sömmarna i skinnstället vara hela, handskarna får inte ha hål och hjälmen får inte vara skrapad djupare än lackskiktet.
Last edited: