Hjälp!! Nära kompis har problem...

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Jag har svårt för sånna här snubbar och snubbinor som sjukskriver sig eller vägrar ta jobb för det inte passar.

Jag kanske är konstig men jag jobbar hellre än är arbetslös.
(Jag kanske är speciell som jobbar fast jag är sjuk.)

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag har svårt för sånna här snubbar och snubbinor som sjukskriver sig eller vägrar ta jobb för det inte passar.

All heder till dig. Problemet är bara att gör man så för mycket så packar kroppen ihop till slut, och då sitter du där med sprutdirre på tunnelbanan.

För att klargöra, jag gillar inte bidragsfuskare mer än nån annan, men jag tar inte heller på mig ansvaret att dömma folk som är sjukskrivna, för det har jag varken kompetens eller intresse av. Är det nåt jag blir förbannad på så är det idioter som som går och snackar skit om kollegor som är sjukskrivna bakom ryggen på dom, eller sitter och gnäller högt om det. Vad fan får man ut av det? Dom människorna är fan så mycket värre än de få procent som faktiskt myglar. Jävla bror-duktig fasoner.

Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.

Jag kan hålla med dej om att jag hellre jobbar än att jag är arbetslös MEN hur snällt är de mot din egna kropp och kollegor om du går till jobbet sjuk :va Visserligen ser de bra ut för man inte har någon sjukfrånvaro men hur mår du själv då? När du gjort detta tillräckligt många gånger????

All heder till dig. Problemet är bara att gör man så för mycket så packar kroppen ihop till slut, och då sitter du där med sprutdirre på tunnelbanan.

ojdå du han visst före :)

Last edited:

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Visst är jag He-Man. Har bara hemkörd från jobbet när jag hade vinterkräksjukan. Jag har ju inte så mycket kundkonntakt i mitt job men ändå vill jag stanna bandet hos kund för jag är "slö".

(Äger egen bil+ egen mc dvs lipper kumunalt transoprtmedel i onödan)

Jag är för imort av arbetskraft och export av slöfockar.

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Det vet bara jag.
Med tanke på att du är citat "folkilsk" http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3213719&postcount=1så är väl inte det så lämpligt att jobba inom vården :rolleyes:

Tack för länken om LEDGÅNGSREUMATISM. :tummenupp
Hade du kunnat läsa, så hade du sett att det INTE var ledgångsreumatism jag skrev om.
Synd att inte Sporthoj.se finns som LL.

sidan heter Sporthoj.com om vi nu ska va petiga:pannkyss

Sök vidare o du skall finna

Reumatism är flera sjukdomar
Reumatiska sjukdomar är ett samlingsnamn för en rad olika besvär som drabbar rörelseorganen.

Sjukdomarna brukar delas in i fyra grupper: inflammatoriska ledsjukdomar, reumatiska systemsjukdomar, degenerativa ledsjukdomar och mjukdelsreumatism.

Reumatoid artrit (ledgångsreumatism) tillhör de inflammatoriska ledsjukdomarna. Hit hör också bland annat Bechterews sjukdom.

Sjögrens syndrom och SLE är exempel på reumatiska systemsjukdomar.

De vanligaste degenerativa ledsjukdomarna är artroserna. De drabbar oftast knä-, höft- och fingerleder.

Vid mjukdelsreumatism sitter sjukdomen främst i muskler och senor. Hit räknas bland annat fibromyalgi.

Last edited:

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Har haft ett väldigt kort samtal med personen. Jag vet inte om det är jag som är lättlurad eller inte. Men jag tror han faktiskt har problem. Verkar som det är på bättringsvägen i alla fall...

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Det vet bara jag.
Tack för länken om LEDGÅNGSREUMATISM. :tummenupp
Hade du kunnat läsa, så hade du sett att det INTE var ledgångsreumatism jag skrev om.
Synd att inte Sporthoj.se finns som LL.

Att bli klassad som SVBK är troligen bland det värsta som kan hända en patient!
Och jag kan lova dig att fibromyalgi INTE är en påhittad sjukdom.

Det är tråkigt när människor som inte har drabbats kategoriskt uttalar sig om saker de inte vet något om :mad:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är tråkigt när människor som inte har drabbats kategoriskt uttalar sig om saker de inte vet något om :mad:

Jag drabbas visst kategoriskt. Av alla fuskare.

De som är sjuka ska hjälp ha, tveklöst. Orsaken till haveriet kommer vara fusket, inte eventuellt felaktiga anklagelser.

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Med tanke på att du är citat "folkilsk" http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3213719&postcount=1så är väl inte det så lämpligt att jobba inom vården :rolleyes:

Jösses... Har du så tråkigt att du sitter och letar i trådar efter saker jag skrivit för länge sedan?

Ja, jag är folkilsk och därmed alldels lämplig att jobba inom vården.

Jag drabbas visst kategoriskt. Av alla fuskare

Väl talat. Ja, vi som inte fuskar är nekligen en kategori för oss själva.

Sedan skall vi ej eller heller förglömma alla dessa as som "vabbar" när de inte orkar gå till jobbet. Fy fan och Tvi! :mad:

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sedan skall vi ej eller heller förglömma alla dessa as som "vabbar" när de inte orkar gå till jobbet. Fy fan och Tvi! :mad:

Fy fasicken, de är de värsta av alla. :mad:
Jobbade med en sådan hagga, hennes barn var jättesjuka varje måndag och fredag. Hon själv tjänade risigt, jobbade deltid och var gift med en som tjänade bra. Socialdemokrat var hon också. :4skrika

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Jobbade med en sådan hagga, hennes barn var jättesjuka varje måndag och fredag. Hon själv tjänade risigt, jobbade deltid och var gift med en som tjänade bra. Socialdemokrat var hon också. :4skrika

Hade en snubbe på jobbet vars unge var "sjuk" varje måndag. Till sist fick han en tillsägelse från både chef och Förs.kassan. Efter det var ungen aldrig sjuk igen. Är alldeles säker på att han också var Sosse.

Vem f-n är så dum att h*n vill se Måna Muslim som stadsminister?

Dominator-Rocks

Guest

En karjävel på mitt jobb vabbar varannan vecka, hans kärring kännar en jävla massa jävla flis! :mad:

:machinegu :tomten :död

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...