Hjälpstart-Powerbank-Batterier och Laddningsregulatorer, en djungel

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Håller med dig förutom att antalet poler inte bör förändra frekvensen, däremot blir det fler faser och ”toppar” att leka med.
Det har du rätt i ! En 1-fas generator 2 spolar mitt emot varandra och en magnet med en Nordpol och en Sydpol som snurrar.Vid 3000 RPM = 50 RPS blir frekvensen 50Hz
För 3-fas 3 x 2 spolar = 6 spolar fördelade varvet runt och en magnet med en Nordpol och en Sydpol som snurrar.Vid 3000 RPM = 50 RPS blir frekvensen 50Hz
För 3-fas med 18 spolar fördelade varvet runt (Hayabusa statorn har 18 spolar varvet runt)
och en magnet som på ett varv har Nordpol, Sydpol, Nordpol, Sydpol, Nordpol, Sydpol som snurrar.
Vid 3000 RPM=50 RPS blir frekvensen 150Hz och vid 12000RPM är frekvensen 450 Hz, tror jag. :va
Min kommentar: Om man ökar effekten från 400W som Rick gör till 500W så blir det 100W till att kyla bort i statorlindningarna och regulator med en SHORT regulator, BRA Va ???? :va
 
Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Testade Kawa zzr1400 laddningsregulatorn (FH020BA) jag samlade på mig för kaffepengar exakt enl den här videon. Fick liknande värden, så det pekar väl åt att den fungerar...

Har dock inte riktigt bestämt mig om jag ska klämma dit den innan eller efter man provat nuvarande grejer. Vad säger Ni gubbs?
(Dubbla uppsättningar kontakter eftersom man ska ju alltid klanta sig med något) 🤣

20240902_004456.jpg20240902_004512.jpg



Fick prova Noco Boostern också häromdagen, men på bilen denna och första gången. Glömde tändningen på någon/några timmar vid Husvagnsbökande och bilbatteriet är 8 år.
Hoppade igång direkt.
 
Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Det förbannade modellanpassade nya AGM- batteriet passade inte! Minst 2cm för högt! Passade i lådan dock.

Var ju nöjd å glad. Batteriet gav 13V oladdat från hyllan och 180 cold crank.

Skulle köpt Litium istället, då vet man att de går i iaf. Eller Yuasa som jag blev rekommenderad!

Känns som ett bra batteri annars, såga ur sadeln? Göra lådan djupare? Eller bara byta in det? Sadeln är inte i toppskick. 😆
 

Bifogat

  • 20240902_112038.jpg
    20240902_112038.jpg
    1.4 MB · Visningar: 15
  • 20240902_112003.jpg
    20240902_112003.jpg
    3.6 MB · Visningar: 15
Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Såg nu att Yuasa-batteriet är ju också 130mm högt när man tittar på specifikationerna. Fattar ingenting.

Får dubbelkolla saken, var något stressad när jag var på plats.

Större är väl annars alltid bättre? 😉
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Såg nu att Yuasa-batteriet är ju också 130mm högt när man tittar på specifikationerna. Fattar ingenting.

Får dubbelkolla saken, var något stressad när jag var på plats.

Större är väl annars alltid bättre? 😉
Och batteriet i min 2008 Busa är också 130 mm högt.
Så frågan är hade Busa Gen1 1999-2007 ett 110 mm högt batteri ?

Ja Hayabusa Gen 1 hade ett 106 mm högt batteri, 4,188 in * 25,4 mm/in =106mm
1725308522421.png
 
Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Och batteriet i min 2008 Busa är också 130 mm högt.
Så frågan är hade Busa Gen1 1999-2007 ett 110 mm högt batteri ?

Ja Hayabusa Gen 1 hade ett 106 mm högt batteri, 4,188 in * 25,4 mm/in =106mm
View attachment 503164
Ja, och jag minns inte heller att jag någonsin haft ett så högt batteri som 130mm.

Var till Thansens butik här i stan och reklamerade det. Beställde hem deras litium istället. Det är ju j-vla litet men kommer med plattor att justera med som bekant.



Nu ville jag ju egentligen inte ha ett litium utan ville gå back to basic, men varenda blybatteri som har lite fräs är ju 130mm högt, inkl Yuasa's
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja, och jag minns inte heller att jag någonsin haft ett så högt batteri som 130mm.

Var till Thansens butik här i stan och reklamerade det. Beställde hem deras litium istället. Det är ju j-vla litet men kommer med plattor att justera med som bekant.



Nu ville jag ju egentligen inte ha ett litium utan ville gå back to basic, men varenda blybatteri som har lite fräs är ju 130mm högt, inkl Yuasa's
Då är det bara hålla tummarna för att elkablarna räcker till för batteriet är ju kortare, smalare, lägre och du får ju stötta upp det runt om med stöd plattor, liggunderlag, skumgummi.
Har du lämplig laddare i garaget ? #
Längd 134 mm Original 150 mm
Bredd 65 mm Original 87 mm
Höjd 92 mm Original 106 mm
# Den här fungerar
Jag har testat den.
I Blyläge laddar den med ca 0,8 A till ca 14,3 Volt när den minskar strömmen långsamt och till slut upphör ladda
I Lithiumläge laddar den med ca 1,5 A till ca 14,3 Volt när den minskar strömmen långsamt och till slut upphör ladda.
Den har ingen underhållsfunktion men minne så ansluts den till 230 Volt via ett tidur som bryter bort strömmen tex 15 minuter varje timme så blir det en underhållsladdning/timme till blybatteri.
Till Litiumbatteri hade jag satt att den bryter bort en gång / dygn under vaket och hemma timmarna tex 19:00 ifall nått går snett under laddningen.
För Busan dra ju lite ström, ca 1mA på min Busa, dvs efter 3 månader är Litiumbatteriet på 4 Ah urladdat till mer än 50%. Kanske säkrast bara ladda batteriet hemma till våren under övervakning.
Brandlarm i garaget ?
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Då är det bara hålla tummarna för att elkablarna räcker till för batteriet är ju kortare, smalare, lägre och du får ju stötta upp det runt om med stöd plattor, liggunderlag, skumgummi.
Har du lämplig laddare i garaget ? #
Längd 134 mm Original 150 mm
Bredd 65 mm Original 87 mm
Höjd 92 mm Original 106 mm
# Den här fungerar
Jag har testat den.
Har kört med JMT's Litium innan detta snålbatteriet från Biltema jag har nu.

JMT batteriet var också mindre och hade inga problem med det heller i mc'n tills jag började koppla in en laddare.

Iaf upplever jag det så.

Tack för infon om laddare.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Då är det bara hålla tummarna för att elkablarna räcker till för batteriet är ju kortare, smalare, lägre och du får ju stötta upp det runt om med stöd plattor, liggunderlag, skumgummi.
Har du lämplig laddare i garaget ? #
Längd 134 mm Original 150 mm
Bredd 65 mm Original 87 mm
Höjd 92 mm Original 106 mm
# Den här fungerar
Jag har testat den.
I Blyläge laddar den med ca 0,8 A till ca 14,3 Volt när den minskar strömmen långsamt och till slut upphör ladda
I Lithiumläge laddar den med ca 1,5 A till ca 14,3 Volt när den minskar strömmen långsamt och till slut upphör ladda.
Varför just den minsta av de blå laddarna? Behöver jag ingen större helt enkelt?
Köpte den du länkade till idag iaf.

Undrar om det ständiga utbytet i sortimentet beror på billigaste leverantören, tekniska utvecklingen eller att grejerna inte fungerar som tänkt.

Har 2st Biltemaladdare sedan tidigare. En 4amp från 2012 eller nåt. (Stort hölje med dagens mått) Verkar fungera som den ska. Men inget Litiumläge på den.

Sen den andra från runt 2020. 4A och med 2A Litiumläge. Den verkar lite underlig eller vad det nu är.

Båda två var väldigt kortvariga i sortimentet.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Varför just den minsta av de blå laddarna? Behöver jag ingen större helt enkelt?
Köpte den du länkade till idag iaf.

Undrar om det ständiga utbytet i sortimentet beror på billigaste leverantören, tekniska utvecklingen eller att grejerna inte fungerar som tänkt.

Har 2st Biltema laddare sedan tidigare. En 4amp från 2012 eller nåt. (Stort hölje med dagens mått) Verkar fungera som den ska. Men inget Litiumläge på den.

Sen den andra från runt 2020. 4A och med 2A Litiumläge. Den verkar lite underlig eller vad det nu är.

Båda två var väldigt kortvariga i sortimentet.
Jag gissar Biltema's inköpare går helt på pris när det gäller laddare. Precis som de gjort när det gäller tex MC-olja. Förr kollade jag säkerhetsdatabladen för Biltema's MC-olja. Säkerhetsdatabladen var sällan mer än 2 år gamla, dvs Biltema hade en ny MC-olja leverantör som man haft kanske 1 år.
Biltema har haft en MC-laddare som laddade till ca 14,3 Volt och sedan lät spänningen sjunka till 13,7 Volt. Och höll den där på 13,7 Volt.
Perfekt enligt blybatteritillverkarna.
Men det som säljer Batteriladdare hos Biltema är kanske
Ny algoritm
Digital
Patenterad
för dom flesta som köper en batteriladdare gör det väl i hopp rädda ett tomt batteri.
Verkar det som.
Och detta med nytt hela tiden är ju precis som i Mobilbranschen. Mobiltillverkarna kommer hela tiden med nya mobilmodeller och lägger ner gamla fungerande mobilmodeller.
 
Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Jag gissar Biltema's inköpare går helt på pris när det gäller laddare. Precis som de gjort när det gäller tex MC-olja. Förr kollade jag säkerhetsdatabladen för Biltema's MC-olja. Säkerhetsdatabladen var sällan mer än 2 år gamla, dvs Biltema hade en ny MC-olja leverantör som man haft kanske 1 år.
Biltema har haft en MC-laddare som laddade till ca 14,3 Volt och sedan lät spänningen sjunka till 13,7 Volt. Och höll den där på 13,7 Volt.
Perfekt enligt blybatteritillverkarna.
Men det som säljer Batteriladdare hos Biltema är kanske
Ny algoritm
Digital
Patenterad
för dom flesta som köper en batteriladdare gör det väl i hopp rädda ett tomt batteri.
Verkar det som.
Och detta med nytt hela tiden är ju precis som i Mobilbranschen. Mobiltillverkarna kommer hela tiden med nya mobilmodeller och lägger ner gamla fungerande mobilmodeller.
Idel öra : )

Varför just den minsta av de blå laddarna? Behöver jag ingen större helt enkelt?

Har du provat någon av de större, 4A eller 8A-laddaren? Men 8A är väl kanske inget för mc-batterier?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Idel öra : )

Varför just den minsta av de blå laddarna? Behöver jag ingen större helt enkelt?

Har du provat någon av de större, 4A eller 8A-laddaren? Men 8A är väl kanske inget för mc-batterier?
Jag tyckte det var kul att testa vad en "Lithiumbatteriladdare" innebar i praktiken.
Och det låga priset tyckte jag var OK betala för ett test av en "Litiumbatteriladdare".
I praktiken var det ingen skillnad alls i laddcykel
mer än att i Lithiumbatteriläge var laddströmmen ~ 1,5 A, i Blybatteriläge ~ 0,8 A.
Dessutom om jag ska ladda ett MC batteri så räcker ju en laddare som enligt reklamen kan ge 1,5 A mer än väl. Sätter jag MC-blybatteriet på laddning med en "smartladdare" på kvällen så är MC-blybatteriet laddat nästa kväll efter jobbet. Bara och sätta batteriet i MCn och ta en tur.
Smartladdare=Avbryter laddning vid ~14,3 V.
Min första batteriladdare var 2010 års version av den här.
När SV650S inte gick igång (motorn gick runt men den startade inte) våren 2010 trots 12,9 Volt batterispänning (jag hade kollat under vintern och med 12,9 Volt inget behov av laddning enligt vad jag hittat på internet då) så kopplade jag in 0,5 A laddaren och några timmar senare samma dag startade SV650S.
OBS Biltemas 169kr laddare är tydligen 2024 smartladdare som bryter när batteriet är laddat, ICKE smartladdare var i varje fall 2010 års version för 89,90(?) kr den bara laddade på.
 
Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Hämtade ut Litiumbatteriet idag, jäklar vad litet och med M5 skruvar istället för M6 så fick använda brickor till anslutningarna. Satte det på laddning med nya Biltemaladdaren Comeback rekommenderade, den indikerade 75% laddat.
Det fick stå så en timme ca sen satte jag i det i mc'n. Laddaren indikerade fortfarande ca 75% då.

Bra spinn på startmotorn mot tidigare batteri, startade på någon sekund. (Körde i Juli senast) Körde 4-5 mil med några stopp utan startproblem. (Hade Noco'n med utifall)
Av med sadeln, plockade upp multimetern och mätte på lite olika varvtal direkt på batteriet. Mycket upp och ner men inga toksiffror, 13,5-14,5 Volt. När fläkten drog igång gick spänningen ner till 12,8V.
Ska man avläsa detta som normalt eller inte? Byte till en Shunt Mosfet ska väl ge jämnare spänning, eller?

När jag kom hem satte jag på laddaren igen. Den gick fort upp till 14.3 Volt och 100% efter 1-2 minuter samt avslutade laddningen. Så då har ju batteriet laddats i mc'n åtminstone. Sen hur bra vet jag inte.

Jag gillar fett att man ser både spänning och laddstapel på laddaren.

Hatten till den extra pluspolen var väldigt lös så den limmade jag på med lite silikon.
Lite suddig bild.

20240909_160649.jpg

Ingen säkring på snabbkontaktskabeln för 29.90kr noterade jag.
Screenshot_20240909_215810_Biltema.jpg
 
Last edited:

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
MT-09
Hämtade ut Litiumbatteriet idag, jäklar vad litet och med M5 skruvar istället för M6 så fick använda brickor till anslutningarna. Satte det på laddning med nya Biltemaladdaren Comeback rekommenderade, den indikerade 75% laddat.
Det fick stå så en timme ca sen satte jag i det i mc'n. Laddaren indikerade fortfarande ca 75% då.

Bra spinn på startmotorn mot tidigare batteri, startade på någon sekund. (Körde i Juli senast) Körde 4-5 mil med några stopp utan startproblem. (Hade Noco'n med utifall)
Av med sadeln, plockade upp multimetern och mätte på lite olika varvtal direkt på batteriet. Mycket upp och ner men inga toksiffror 13,5-14,5 Volt När fläkten drog igång gick spänningen ner till 12,8V.
Ska man avläsa detta som normalt eller inte? Byte till en Shunt Mosfet ska väl ge jämnare spänning, eller?

När jag kom hem satte jag på laddaren igen. Den gick fort upp till 14.3 Volt och 100% efter 1-2 minuter samt avslutade laddningen. Så då har ju batteriet laddats i mc'n åtminstone. Sen hur bra vet jag inte.

Jag gillar fett att man ser både spänning och laddstapel på laddaren.

Hatten till den extra pluspolen var väldigt lös så den limmade jag på med lite silikon.
Lite suddig bild.

View attachment 503456

Ingen säkring på snabbkontaktskabeln för 29.90kr noterade jag.
View attachment 503458
Tack för testrapport. Får nog bli en sån där laddare till min Yamaha.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hämtade ut Litiumbatteriet idag, jäklar vad litet och med M5 skruvar istället för M6 så fick använda brickor till anslutningarna. Satte det på laddning med nya Biltemaladdaren Comeback rekommenderade, den indikerade 75% laddat.
Det fick stå så en timme ca sen satte jag i det i mc'n. Laddaren indikerade fortfarande ca 75% då.

Bra spinn på startmotorn mot tidigare batteri, startade på någon sekund. (Körde i Juli senast) Körde 4-5 mil med några stopp utan startproblem. (Hade Noco'n med utifall)
Av med sadeln, plockade upp multimetern och mätte på lite olika varvtal direkt på batteriet. Mycket upp och ner men inga toksiffror 13,5-14,5 Volt När fläkten drog igång gick spänningen ner till 12,8V.
Ska man avläsa detta som normalt eller inte? Byte till en Shunt Mosfet ska väl ge jämnare spänning, eller?

När jag kom hem satte jag på laddaren igen. Den gick fort upp till 14.3 Volt och 100% efter 1-2 minuter samt avslutade laddningen. Så då har ju batteriet laddats i mc'n åtminstone. Sen hur bra vet jag inte.

Jag gillar fett att man ser både spänning och laddstapel på laddaren.

Hatten till den extra pluspolen var väldigt lös så den limmade jag på med lite silikon.
Lite suddig bild.

View attachment 503456

Ingen säkring på snabbkontaktskabeln för 29.90kr noterade jag.
View attachment 503458
Jag har en Busa 2008 med återkallad och "uppdaterad" laddningsregulator så ej samma Hoj.
Men jag har monterat ett Cigg-12V-Uttag på styret med egna 2,5mm2 kopplingsledningar direkt till batteriet (20A säkring på PLUS vid batteriet)
och har en Ciggplugg med Voltmeter att sätta i 12v-uttaget och när
jag kört med med hojen med tänt ljus så har batterispänningen legat konstant på 14,3 V.
Men jag har inte sett vad som händer med fläktarna igång.
Och osäker på vad som händer med Helljuset tänt (Halvljuset är alltid tänt) så med helljus blir det för mig ytterligare ca 60 W i teorin,
med Suzukis klena kablar och gemensam jord till Halv, Hel, Parkering (alltid tänt samtidigt som Halvljuset) och blinkers så blir det väl lite mindre.
En reflektion är att med fläktarna igång så går det väldigt långsamt framåt, lågt varvtal på motorn och då (vid lågt varvtal) orkar kanske inte generatorn ge tillräckligt med effekt för behovet.
Om MOSFETn är frisk och din nuvarande regulator har några sönderbrända dioder i 3-faslikriktaren så borde du Om generatorn orkar få bort spänningarna i området 12,8 till 13,5 Volt och ligga över 14 Volt på batteriet alltid, också med Helljus tänt.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Eftersom batteriet var laddat när du kom hem
så verkar det som att i genomsnitt laddas batteriet när du kör :) och de korta ögonblicken med låg spänning kan bero på att generatorn / regulatorn inte orkar tillfälligt
och batteriet får rycka in.
I genomsnitt laddas batteriet när du kör :), batteriet laddas INTE ur !
 
Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Vidare så känns fläkten på Hayabusan bara som en överhettningsfördröjare.

Hur är det på Gen 2? Den har ju dubbla fläktar. Fungerar lite effektivare va?

Halvljuset på 2003an fungerar som på din. (Comeback's 2008a)
Hade en 2001a tidigare, den kunde man släcka halvljuset på.

Ursäkta jag redigerade inlägget 60 ggr 🤣Men ibland tänker man för mycket...
 
Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Eftersom batteriet var laddat när du kom hem
så verkar det som att i genomsnitt laddas batteriet när du kör :) och de korta ögonblicken med låg spänning kan bero på att generatorn / regulatorn inte orkar tillfälligt
och batteriet får rycka in.
I genomsnitt laddas batteriet när du kör :), batteriet laddas INTE ur !
Jag ska kika igen också nu när batteriet är fulladdat, att mäta på tomgång direkt på polerna menar jag.

När jag mätte så hade jag bara kört 5-10 km.
Inte för att jag förväntar mig någon större skillnad...

Bra tips på det där med voltmätare i ciggpluggen.
Tunerstudio eller Shadowdash-appen jag har fungerar ju bra, men det är inte alltid jag har dem med mig. Då mäts det ju inte direkt på polerna men man ser ju om systemspänningen spårar ur helt.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag hade personligen valt ett YAUSA:

View attachment 502093
Jag tittade igenom tråden idag. Jag råkade att falla för ovan erbjudandet när jag behövde nytt batteri till Busan våren 2023, idag 20240911 är batteriet lite billigare än de 867kr 20240807 när hannuse länkade till batteryonline.se och tog en screenprint, se attachment ! (Riksbankens räntesänkning kommer :va)
1726054120655.png
Mitt Yuasa kom från ett företag i Danmark (batteryonline.se har tydligen inga egna batterier, ungefär som många andra företag, ebay, amazon, cdon osv.) och bortsett från att det var dåligt packat
(stötskyddat på tre av sex sidor och läck, fick snabbt ett nytt lika dåligt packat men helt batteri)
så reagerade jag när jag satte det på laddning med konstantspänning ca 13,7 Volt över att laddströmmen aldrig gick under 40 mA. Och det blev inte bättre efter laddat med "smartladdare" till ca 14,3 Volt. Originalbatteriet i Busan drog ca 10 mA och det Biltema Gel jag har nu drar ca 10mA i underhållsström (inklusive ca 1 mA till GSX1300R elektronik). Det här behöver ca 40 mA vid 13,7 Volt, dag efter dag. Det levererade Yuasat ser inte heller ut riktigt som i annonsen hos Batteryonline.se Tillfällighet ?
För min del har jag valt ha det i frysen till behov/experiment. Och kör Biltema Gel i Busan.
1726055301109.png
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vidare så känns fläkten på Hayabusan bara som en överhettningsfördröjare.

Hur är det på Gen 2? Den har ju dubbla fläktar. Fungerar lite effektivare va?

Halvljuset på 2003an fungerar som på din. (Comeback's 2008a)
Hade en 2001a tidigare, den kunde man släcka halvljuset på.

Ursäkta jag redigerade inlägget 60 ggr 🤣Men ibland tänker man för mycket...
Fläktarna på 2008 Busan kan gå in om varmt ute och jag står länge stilla tex vid Rödljus.
Kanske också vid krypkörning ?
 
Last edited:
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top