Hojen påkörd-föraren smet IGEN!!!!

njelger

Guest
Surt!

Såg följande text på LastBil.com:

"Han hade försökt lura mig med att parkera på en ny plats men jag hittade honom. Kollrade bort ett vittne med "specialarn". Han ska få ångra att han trängde sig före på Essingeleden resten av sitt liv....."

b0b

Med lem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
Supermono
Jag brukar inte kommentera sånna här saker, men den där texten gick inte att läsa Magnus. Om det låter som ett ord när du säger det så skriv det med ett ord och du får gärna använda paragrafer.

OT:
Hoppas det ordnar sig, sånna smitningsolyckor är allt för vanliga.
.. Paragrafer? :tummenupp

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Surt!

Såg följande text på LastBil.com:

"Han hade försökt lura mig med att parkera på en ny plats men jag hittade honom. Kollrade bort ett vittne med "specialarn". Han ska få ångra att han trängde sig före på Essingeleden resten av sitt liv....."
haha, man kan ju börja fundera, man kanske har gjort en och annan lite sür när man kört genom stan:rolleyes: !

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Har inte läst hela tråden nu... men var uppmärksam så att inte skivan har blivit skev efter att låset varit i backen!!! Isf ska du givetvis ha dit en ny!

MVH
KaliZ

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag brukar inte kommentera sånna här saker, men den där texten gick inte att läsa Magnus. Om det låter som ett ord när du säger det så skriv det med ett ord och du får gärna använda paragrafer.

Jätte-off topic> Vart i Magnus S text tycker du att det är lämpligt att sätta in paragrafer? Dock så reagerade jag på att vissa ord mitt i meningar börjar med stor bokstav.

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Hoj
XT660R / X
Jag har fått hojen påkörd fyra gånger hittills, en gång så lämnade föraren lapp.
Sista gången så såg jag när lastbilen som körde på hojen. Han parkerade bredvid hojen, och när han drog så gjorde han en u-sväng varpå bakändan på lastbilen välter hojjen. Föraren går ut, ställer upp hojen, hoppar in i bilen och ska precis åka iväg när jag stoppar honom, jävligt tur att jag var där! Killen körde en vit paketbil, jag har namn och företag om beskrivningen stämmer.

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Det bästa som kunde hända har hänt! :D :D

Jag satte upp lappar runt MC-parkeringen och frågade om någon sett något efersom föraren inte tog sitt ansvar, i dag ringde det en tjej som arbetade i närheten, hon tog mitt regnr för att kunna kontakta mig MEN även lastbilensnr som nu stämde!!:tummenupp

Det visade sig att mannen som skulle hjälpa mig vänt på s och z! Bilen tillhör ett litet åkeri på lidingö, har nu 2 vittnen! Blir polisanmälning av detta , helt klart!:FU

RobnRaz

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
såååå

Jag satte upp lappar runt MC-parkeringen och frågade om någon sett något efersom föraren inte tog sitt ansvar, i dag ringde det en tjej som arbetade i närheten, hon tog mitt regnr för att kunna kontakta mig MEN även lastbilensnr som nu stämde!!:tummenupp

Det visade sig att mannen som skulle hjälpa mig vänt på s och z! Bilen tillhör ett litet åkeri på lidingö, har nu 2 vittnen! Blir polisanmälning av detta , helt klart!:FU

Faan så jävla bra, helt rätt med polisanmälan tycker jag :tummenupp

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
hehe, har nu forskat lite. www.allabolag.se är en bra site, fick där reda på att herrn är ensam i sitt lilla bolag! Har hans namn. :tungan

Lite dumt som egen företagare, som dessutom kör ut varor som leverne, att riskera körkortet + böter + att få betala mina skador.

Ska bli intressant och höra vad som händer när jag anmäler honom för smitningen.

Annars, om han stått för det han gjort betalat självrisken på 3-4000 och "bryta ihop och komma igen".

Han kanske lär sig..

Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Han ska ju inte betala nån självrisk till dig? Det är ju hans bolag som ska stå för smällen och självrisk han ska betala till SITT bolag. Så passa på och ta allt nytt nu när du har chansen =)

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mc
Skön läsning nu på morgonen före jobbet...

Hoppas allt löser sig och att han får sig en "beta":tummenupp

//MH

Jim G™

Nu med hoj igen :-)
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
none

Fan va skönt! :tummenupp
Glöm inte bort att bjuda tjejen som ringde på en lyxmiddag!!!!
Det är hon helt klart värd!!!!

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
YES! Så skönt att höra! Tycker i de flesta fall den här typen av historer slutar på samma sätt. Folk rycker på axlarna, ingen ser något.

Klart tjejen ska "uppmärksammas" :tummenupp

Wheels

Inte lika kul i år!
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Fireblade 929
Fan va skönt! :tummenupp
Glöm inte bort att bjuda tjejen som ringde på en lyxmiddag!!!!
Det är hon helt klart värd!!!!
:fakta
Inte bara att hon är värd en belöning. En sån sak sprider sig från henne och fler kan hjälpa till nästa gång en hoh blir påkörd.
Skönt att du fick tag på eländet till chaufför!

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
hehe SÅ borta var han nog inte så att han inte såg om det var Posten, "mest blå med lite gult" :va
Inte så lätt att förstå gubben dessvärre, men han gör ju sitt bästa för att hjälpa mig iaf!

fråga han vad för språk han pratar ..
har du tur så kanske du känner nån som pratar samma språk..
Å då kanske du får mer info..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...