Börjar kännas lite höstigt ute så ett nytt projekt är väl inte helt fel.
Fortsätter med ännu ett adventure bygge. Den här gången baserat på en
900 cc paralleltwins motor med bränsleinsprutning.
Som vanligt kör jag på med mestadels Yamaha delar och skall försöka skapa
min egen version av hojen som officiellt inte finns än, eller aldrig kommer
att finnas, en XT900Z.
Det går dock rykten ute på nätet att Yamaha planerar en hoj som täcker
upp glappet mellan modellerna XT1200Z och XT660Z. Precis som det går rykten
om en ny Honda CRF1000. Det lär i alla fall dröja innan några begagnade sådana
går att få tag i till ett rimligt pris.
En del prylar till projektet finns redan på plats i garaget, bl.a. en donator.
En fullt fungerande street legal TDM900 har precis köpts in.
Fortsätter med ännu ett adventure bygge. Den här gången baserat på en
900 cc paralleltwins motor med bränsleinsprutning.
Som vanligt kör jag på med mestadels Yamaha delar och skall försöka skapa
min egen version av hojen som officiellt inte finns än, eller aldrig kommer
att finnas, en XT900Z.
Det går dock rykten ute på nätet att Yamaha planerar en hoj som täcker
upp glappet mellan modellerna XT1200Z och XT660Z. Precis som det går rykten
om en ny Honda CRF1000. Det lär i alla fall dröja innan några begagnade sådana
går att få tag i till ett rimligt pris.
En del prylar till projektet finns redan på plats i garaget, bl.a. en donator.
En fullt fungerande street legal TDM900 har precis köpts in.