Blev lite rockad i planerna men det går i alla fall framåt. Fick lånat
ett sånt här verktyg så det gick före än att fixa till bakhjulsdistanser.
Packbox montering.
O så har jag införskaffat ett annat verktyg och gaffelolja.
Gafflarna är klara så här långt. Motståndet känns ok när man trycker så
det fjädrar. Är cirka 550 ml 10W olja och 110 mm luftspalt per ben.
Original säger 578 ml olja och 80-150 mm luftspalt.
Ni som är hemma med sånt här, vad innebär egentligen en ökad luftspalt
för fjädringen vs en minskad?
Här är skillnaden i längd jämtemot YZ250F´s originallängd. Det var
ganska dyra millimetrar att ta bort.
Så över till bakhjulsjobbet.
Den tidigare uppmätningen jag tidigare gjorde för att få fram drevens offset
visade sig vara helt korrekt. Distansen jag lade bakom bakdrevet räcker.
Nu är det förberett för att kapa till några distanser.