Hojen startade för några dagar sedan, sen skulle jag ut en dag och tvättade hojen innan. Med vanlig trädgårdsslang och svamp (ingen högtryck). Efter detta skulle jag starta hojen. Den startade och gick i runt 3 sek tills den hostade till från röret och dog. Jag startade igen och samma sak hände, efter detta startade den inte. Det slutade med att jag lyckades rulla igång den och varmkörde den (Nu gick den normalt). Jag körde sedan hoj i ungefär 1h och en kvart varvid den gick normalt. Under den turan stängde jag dessutom av hojen och startade den normalt tre gånger. Jag ställde sedan hojen över natten och nästa dag skulla jag ut och köra mer. Då händer exakt samma sak, hojen startar och går i runt 4 sek, sen kommer en rejäl hostning från röret och hojen dör. Efter detta vill den inte starta och jag lyckas inte heller rulla igång den.
Så, tändstiftet tänder, kolven går runt normalt och det finns bensin men den startar inte. Vad kan ha hänt? Jag har fått för mig att felet sitter någonstans i förgasaren, kanske vatten i flottören? Eller har topplockspackningen gått så den släppte in vatten i cylindern? Och varför hostningarna? Det kan väl inte ligga vatten i kröken eller liknande eftersom att jag körde i över en timme och då borde den ha blivit varm...
Har ni nån aning?
Tacksam för svar!
// Mayer
Så, tändstiftet tänder, kolven går runt normalt och det finns bensin men den startar inte. Vad kan ha hänt? Jag har fått för mig att felet sitter någonstans i förgasaren, kanske vatten i flottören? Eller har topplockspackningen gått så den släppte in vatten i cylindern? Och varför hostningarna? Det kan väl inte ligga vatten i kröken eller liknande eftersom att jag körde i över en timme och då borde den ha blivit varm...
Har ni nån aning?
Tacksam för svar!
// Mayer
Last edited: