Hojfiket Rosenhill förstörde min söndag!

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Charlyze skrev:
2521337 Tänkte inte på det. Måste bli ännu mera timid och ödmjuk.
Ja antingen det eller ta efter Kay Pollacks livsfilosofi:
Den enda som kan bestämma vilket sinnelag du ska ha är du själv....

Med andra ord:
Blir du sur är det du som valt det, ingen annan.

Ps. Jag verkligen älskar att vara amatörpsykolog Ds.
 

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Bromma
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
R1 wannabe skrev:
2521352 Ja antingen det eller ta efter Kay Pollacks livsfilosofi:
Den enda som kan bestämma vilket sinnelag du ska ha är du själv....

Med andra ord:
Blir du sur är det du som valt det, ingen annan.

Ps. Jag verkligen älskar att vara amatörpsykolog Ds.

:tummenupp Jag har också läst/lyssnat på Kaj Pollack. Men det funkar inte alltid när jag är hungrig... I vanliga fall "väljer jag glädje"... :D
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Charlyze skrev:
2521322 Söndagen var bra ända till Rosenhill. Och nu har jag fått ventilera lite här (tack) så nu börjar det ge med sig.

Oki, trist då iallafall men bra att det börjar bli bättre, man kanske skulle bojkotta Rosenhill tills dom fixar trevligare personal :tummenupp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Visst var det lite dålig service, men det är inte LAG på att man ska ha alla varianter av Vego, lakto, sockerfritt, durumvete, kravmärkt bröd framme till försäljning jämt.

Ibland när jag som är köttätare kommer fram till disken har dom slut på mackor med döda djur på, då får jag äta en ostmacka istället, eller en negerboll, eller helt enkelt avstå.

Om jag gör valet att bara dricka bolivianskt eko kaffe, då får jag finna mig i att hoppa över kaffet ibland, för jag har inte rätt att kräva att alla jag besöker och alla fik jag besöker ska köpa hem ett speciellt kaffe enkomt åt mig.

Jag börjar vara jävligt less på att folk ställer SINA krav i alla sammanhang, utan att själv kunna vara flexibel, ta med egna mackor nästa gång, så kan du ha timotejblad som pålägg, alternativt ÄT VAD SOM SERVERAS eller var utan.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Charlyze skrev:
2521280
...
"Då ska jag väl inte ha nåt." Vänder och går... :mad:
Så Rosenhillfiket förstörde min söndag...

Eeeh, okej. Du måste ha fått en hemsk upplevelse, ingen ostmacka!
Livets motgångar kan bli så svåra ibland att man bara vill cutta upp handlederna. Men gör inte det just nu, imorgon kanske det blir bättre.
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
GuW skrev:
2521370 Visst var det lite dålig service, men det är inte LAG på att man ska ha alla varianter av Vego, lakto, sockerfritt, durumvete, kravmärkt bröd framme till försäljning jämt.

Ibland när jag som är köttätare kommer fram till disken har dom slut på mackor med döda djur på, då får jag äta en ostmacka istället, eller en negerboll, eller helt enkelt avstå.

Om jag gör valet att bara dricka bolivianskt eko kaffe, då får jag finna mig i att hoppa över kaffet ibland, för jag har inte rätt att kräva att alla jag besöker och alla fik jag besöker ska köpa hem ett speciellt kaffe enkomt åt mig.

Jag börjar vara jävligt less på att folk ställer SINA krav i alla sammanhang, utan att själv kunna vara flexibel, ta med egna mackor nästa gång, så kan du ha timotejblad som pålägg, alternativt ÄT VAD SOM SERVERAS eller var utan.


:rock
 

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Bromma
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
GuW skrev:
2521370 Visst var det lite dålig service, men det är inte LAG på att man ska ha alla varianter av Vego, lakto, sockerfritt, durumvete, kravmärkt bröd framme till försäljning jämt.

Jag börjar vara jävligt less på att folk ställer SINA krav i alla sammanhang, utan att själv kunna vara flexibel, ta med egna mackor nästa gång, så kan du ha timotejblad som pålägg, alternativt ÄT VAD SOM SERVERAS eller var utan.

En vanlig ostmacka på ett vanligt fik!? Är det ett för stort krav i detta välmående i-land? Och, ja, jag var utan, jag protesterade inte alls. Och hade hon sagt att hon var ledsen, men att både osten och brödet tagit slut, tyvärr, hade jag inte brytt mig alls. Men tanten var otrevlig och olämplig. Hade hon föreslagit något annat hade jag varit flexibel, och anpassat mig till det som fanns. Och, ett samhälle utan hänsyn till individens önskemål och eventuella krav, låter som ett kommunist-sovjet.

Victor skrev:
2521372 Eeeh, okej. Du måste ha fått en hemsk upplevelse, ingen ostmacka!
Livets motgångar kan bli så svåra ibland att man bara vill cutta upp handlederna. Men gör inte det just nu, imorgon kanske det blir bättre.

Japp, ring traumaenheten. Jag är helt förstörd! Fan att rakhyveln ska va så slö...:arsele
 
Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
GuW skrev:
2521370 Visst var det lite dålig service, men det är inte LAG på att man ska ha alla varianter av Vego, lakto, sockerfritt, durumvete, kravmärkt bröd framme till försäljning jämt.

Ibland när jag som är köttätare kommer fram till disken har dom slut på mackor med döda djur på, då får jag äta en ostmacka istället, eller en negerboll, eller helt enkelt avstå.

Om jag gör valet att bara dricka bolivianskt eko kaffe, då får jag finna mig i att hoppa över kaffet ibland, för jag har inte rätt att kräva att alla jag besöker och alla fik jag besöker ska köpa hem ett speciellt kaffe enkomt åt mig.

Jag börjar vara jävligt less på att folk ställer SINA krav i alla sammanhang, utan att själv kunna vara flexibel, ta med egna mackor nästa gång, så kan du ha timotejblad som pålägg, alternativt ÄT VAD SOM SERVERAS eller var utan.


Seriöst? :kocko Tycker du att hon ställer höga krav när hon vill ha en sketen ostmacka på ett fik!??:va :confused: (När dom dessutom står och brer mackor i bakgrunden)

Ps jag stör mig mer på folk som dig som skall spela Broderducktig hele tin, vilket du kanske inte gör men du gör det i denna tråd i alla fall!

Lite jäckla hyffs/ordning får det vara på personalen när man jobbar på sånna ställen fik,mataffären,osv
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Dominator-Rocks skrev:
2521294 Lust?? Jag brukar loska dem rätt i ansicktet, sekunden efter drar jag till dom med en redig käftsmäll!:tummenupp :näsblod

Öga för öga, uteblivande ostmacka för käftsmäll osv

Är det bara för att du kör sporthoj som du är så tuff?






:rolleyes:
 

sportbike

Guest
Synd,jag har då alltid blivit trevligt bemött......
Undrar om det beror på att jag alltid köper minst en räkmacka,lite kakor,kaffe latte,tre trisslotter och lämnar dricks ?
Ta bilen dit en mörk vinterdag när allt är öde,så ska du få se på service :)
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
GuW skrev:
2521370 Visst var det lite dålig service, men det är inte LAG på att man ska ha alla varianter av Vego, lakto, sockerfritt, durumvete, kravmärkt bröd framme till försäljning jämt.

Ibland när jag som är köttätare kommer fram till disken har dom slut på mackor med döda djur på, då får jag äta en ostmacka istället, eller en negerboll, eller helt enkelt avstå.

Om jag gör valet att bara dricka bolivianskt eko kaffe, då får jag finna mig i att hoppa över kaffet ibland, för jag har inte rätt att kräva att alla jag besöker och alla fik jag besöker ska köpa hem ett speciellt kaffe enkomt åt mig.

Jag börjar vara jävligt less på att folk ställer SINA krav i alla sammanhang, utan att själv kunna vara flexibel, ta med egna mackor nästa gång, så kan du ha timotejblad som pålägg, alternativt ÄT VAD SOM SERVERAS eller var utan.

:dummer

Klart dom ska kunna fixa en ostmacka!
 

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Bromma
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
Dominator-Rocks skrev:
2521399 Seriöst? :kocko Tycker du att hon ställer höga krav när hon vill ha en sketen ostmacka på ett fik!??:va :confused: (När dom dessutom står och brer mackor i bakgrunden)

Lite jäckla hyffs/ordning får det vara på personalen när man jobbar på sånna ställen fik,mataffären,osv

:pannkyss
Tack för ditt medhåll!
Nu ska jag ta och baka bröd så det blir varm, god, färsk ostmacka till kvällen!
 

Dr.Bike

Guest
Charlyze skrev:
2521337 Tänkte inte på det. Måste bli ännu mera timid och ödmjuk.

:lol


Och ja, jag håller med dig...ibland, utan anledning kokar det över när man blir behandlad som skit.
Helt normalt, även om det är irriterande i efterhand att bli sur över dumma saker.

Gillar annars det som nån sa, att man är herre över sitt eget humör.
Eller som en aAmerikan sa till mig på jobbet, nar jag, lite överlägset konstaterat att: "Ni Ammrisar är så förbannat ytliga och låtsasfamiljära, dittelidutt hit och How You're doi'n dit som inte betyder ett skit!"

(jo vi är goda vänner :))

Men efter en stund när hans svar kom fick JAG en tankeställare...

Du, sa han, även om man VET att det är påklistrat... Är det inte TREVLIGARE med lite falsk vänlighet, än ÄKTA surhet!?

KLockrent! Vad svarar man på det?
Jag tyckte först att ärlig surhet var bättre, men ju mer hag tnker å det så inser jag hur rätt han hade. Man blir lixom herre över sitt eget humör, och kanske man glädjer nån annan på köpet!
 

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Bromma
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
sportbike skrev:
2521408 Synd,jag har då alltid blivit trevligt bemött......
Undrar om det beror på att jag alltid köper minst en räkmacka,lite kakor,kaffe latte,tre trisslotter och lämnar dricks ?
Ta bilen dit en mörk vinterdag när allt är öde,så ska du få se på service :)

Har inte haft några klagomål de tidigare gångerna jag varit där. Därav lite att jag blev så "svårt" chockad nu! Beredd på trevligt och positivt bemötande och fick något helt annat... Märkligt...

Dr.Bike skrev:
2521416 :lol


Och ja, jag håller med dig...ibland, utan anledning kokar det över när man blir behandlad som skit.
Helt normalt, även om det är irriterande i efterhand att bli sur över dumma saker.

Du, sa han, även om man VET att det är påklistrat... Är det inte TREVLIGARE med lite falsk vänlighet, än ÄKTA surhet!?

Och ja, jag var vänlig och positiv :) in i det sista, ända tills jag insåg att tanten bakom disken inte hade minsta lust att vara vänlig tillbaka. Trodde först att hon skämtade med mig, men nix, att le och skratta lite fungerade inte på henne. Jag gav upp.
 
Last edited:

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Charlyze skrev:
2521280 Hungrig på smörgås och kaffesugen efter en skön tur kommer vi fram till Rosenhill. Jag ber att få en ostmacka (vegetarian). Snorkig tant bakom disken tittar irriterat på mackbeståndet vid disken och säger, "Dom är slut". "Hmmm, tråkigt", svarar jag, och undrar om osten helt och hållet tagit slut, för jag vill hemskt gärna ha en ostmacka. "Nej. Dom är slut i montern." svarar den totalt icke-serviceminded tanten. I köket bakom står 4 pers och brer nya mackor, så jag påpekar " Men dom står ju där och brer mackor, kan de inte göra en ostmacka då?" Sur tant svarar "Nej, det är inte ostmackor dom gör."
"Ok" säger jag. "Då ska jag väl inte ha nåt." Vänder och går... :mad:

Så Rosenhillfiket förstörde min söndag. En sur tant betedde sig som en sur tant och jag kunde inte släppa denna absurda ordväxling. :huvet Tantens sura och totalt kundfientliga ord låg som en blöt vadmalsfilt i medvetandet. Hungrig var jag också. Så jag åkte hem istället.

Ville bara att ni skulle få veta detta. Längtar ni efter ostmacka och fikastoppet på turen är Rosenhill (vilket det inte kommer att bli för mig nåt mer) är det bäst att bre en hemma och ta med den i kutsen.

hej!! det va en tråkig sak! Hoppas det kommer fram till ägarna hur du blev bemött för jag är säker på att dom vill veta! Jag vet att dom vill att vi ska trivas, vi är ju deras levebröd...
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Ska inte menlösa trådar som den här ligga i OT-forumet? Eller är det bara jag som inte hittar något mc-relaterat i en ostmackas vara eller icke vara, även om den är tänkt att ätas på ett så kallat mc-fik?:rolleyes:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Dominator-Rocks skrev:
2521399 Seriöst? :kocko Tycker du att hon ställer höga krav när hon vill ha en sketen ostmacka på ett fik!??:va :confused: (När dom dessutom står och brer mackor i bakgrunden)

Ps jag stör mig mer på folk som dig som skall spela Broderducktig hele tin, vilket du kanske inte gör men du gör det i denna tråd i alla fall!

Lite jäckla hyffs/ordning får det vara på personalen när man jobbar på sånna ställen fik,mataffären,osv

Näe, jag tycker inte att hon ställer för höga krav, men om mackdisken är smockfull med osålda skinkmackor en söndagseftermiddag har jag full förståelse för att man inte fyller på med ostmackor.

Om jag hade stått bakom disken och någon hade sagt åt mig att "Jag äter inte kött av personlig övertygelse, men jag äter ost (som förövrigt är en animalisk produkt, så där sprack den personliga övertygelsen), då hade jag gladeligen gjort en ostmacka åt den personen.

Men om kunden säger "Meeen har ni inga ostmackor", då skulle jag ha sagt näpp, vi har inte det, vill du ha något annat vi har framme?

Hur jävla svårt är det att peta bort skinskivan från smöret (nästa animaliska produkt) och äta en macka utan pålägg då?
Jag petar ofta bort dillkvistar, paprika och annat bös dom lägger på mackorna.

Även om jag skulle bli helt utan både macka och kaffe skulle det inte förstöra en hel dag för mig, men jag är väl konstig...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top