Hojfiket Rosenhill förstörde min söndag!

Dominator-Rocks

Guest
:rolleyes: Jenter som bara vill en sak:confused: vadå, ha ostmackor eller??:confused:

Sorry kunde inte låta bli!
 
Last edited:

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Trist med sånna där grinniga kärringar, de är fan bland de värsta som finns med gnälliga gammlingar som bara klagar, Riktigt dåligt med att dom inte bara kunde ge dej en macka med ost på eftersom dom ändå stod o höll på o gjorde mackor:va
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Jag hade nog börnat i 2-3 minuter utanför fiket, sen åkt till Shell och köpt en grillkorvs meny. Vacker graffitti utanför fiket och man blir på bra humör! Ja, vad sägs?
 

jasmine

R.I.P-FALLEN RIDERS
Gick med
16 Feb 2005
Ort
hörby
Hoj
R1-01
Charlyze skrev:
2521322 Söndagen var bra ända till Rosenhill. Och nu har jag fått ventilera lite här (tack) så nu börjar det ge med sig.
Varför gjordes djur av kött om man nu inte ska äta dom?

LOCO MATTI
 

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skarpnäck
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Jag var där idag runt kl 14 och det var tre tjejjer bakom disken. Var kort på 7 kr till det jag beställde men dem var hyggliga nog att strunta i det, istället för att gnälla. Det gjorde min dag väldigt positiv.

Vad knepigt det kan bli..

/a
 

Staccatto

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Askersund
Hoj
...?
Jag håller med dig och jag vet att "små saker" ibland kan vara förödande för en hel dag... Fram för mer "service-minded" surtanter..
 

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Bromma
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
aLcATRAZ skrev:
2522310 Jag var där idag runt kl 14 och det var tre tjejjer bakom disken. Var kort på 7 kr till det jag beställde men dem var hyggliga nog att strunta i det, istället för att gnälla. Det gjorde min dag väldigt positiv.

Vad knepigt det kan bli..

/a

Som jag skrev förut, alltid när jag varit där förr har det varit bra och schysst service trots hög arbetsbelastning. En liten formsvacka bara?

kamikaze.MC skrev:
2522261 Den där "kärringen" är min mor och hon hälsar att du är portad på livstid från cafet och alla dina kompisar också speciellt den där halta som alltid ska ha extra socker i kaffet!! Dom är trötta på jäntor som ränner runt o bara vill en sak :mad:

Stackars dig!:pannkyss
Jag har en massa kompisar. Men någon halt sockersucker känner jag inte. Och att kalla mig för "jänta" är en komplimang!:) Och om du kan tala om för mig vad det är för sak jag vill, så skulle det vara trevligt, är lite fundersam själv!
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Charlyze skrev:
2521908 På något vis känns det som om det är du som sitter hemma och deppar. Denna flåshurtiga stabila glädje tyder på att det är något inom dig som vill komma upp till ytan!? Vad är det du är ledsen för, innerst inne?:pannkyss

Näpp, jag är inte typen som varken sitter hemma eller deppar.
Jag har haft fullt upp i helgen.

Det är möjligt att jag har något innerst inne som vill komma upp, men i så fall är det tårta, jag har ägnat dagen åt att fira sonens 15årsdag, och att han vann en folkracetävling i helgen.
Dessutom har vi meckat moppe och haft allmänt kul.

Visst finns det saker som jag skulle kunna gräva ner mig över, jag har nyss separerat efter 17år, behållit ett alldelens för stort och dyrt hus, har dålig ekonomi, risig bil och behöver köpa en hel del möbler, men varför bry sig om små bagateller som det?

Idag var det hojväder, kanske sista riktigt bra dagen i år, jag är glad.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Läst tråden..en tanke bara.

När man jobbar i ett serviceyrke är det ju kanon om man kan vara sjukligt trevlig och framstå som en Stepfordfru hela dagarna. Dock blir man ganska trött efter ett tag och vissa dagar får man nästan lust att ge kunder en klapp på sefften...utan att dom har nödvändigtvis gjort något..bara för att man är så trött.
Jag kan tänka mig att på Rosenhill, dit det är en aldrig sinande ström av människor som älskar stället och dess mat, så är arbetsbördan nog ganska tung (i form av stress) emellanåt, eftersom det är så mycket att göra (inte bara sådana saker som vi som kunder ser, utan femtioelva saker till som måste klaffa bakom kulisserna). Dom flesta dagar fungerar det säkert, andra dagar brister det. Så är det bara!
Ge det en chans till ;)
 
Last edited by a moderator:

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
GuW skrev:
2522748
Visst finns det saker som jag skulle kunna gräva ner mig över, jag har nyss separerat efter 17år, behållit ett alldelens för stort och dyrt hus, har dålig ekonomi, risig bil och behöver köpa en hel del möbler, men varför bry sig om små bagateller som det?
Härlig inställning:tummenupp
Men texten om äldre och bittra kärringar rimmar illa med din inställning.

Alla kvinnor är vackra på sitt sätt, det gäller bara att få dem att förstå det:pannkyss

Btw, Hej Shirin, blir alltid lika glad av att se dig.
Hur står det till?
 
Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
R1 wannabe skrev:
2523120 Härlig inställning:tummenupp
Men texten om äldre och bittra kärringar rimmar illa med din inställning.

Alla kvinnor är vackra på sitt sätt, det gäller bara att få dem att förstå det:pannkyss

Btw, Hej Shirin, blir alltid lika glad av att se dig.
Hur står det till?
:hej Long tajm no spik :hej
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
AnkanSt4s skrev:
2522009 Kan tillägga att detta inte skulle inträffa i Skåne; jag har insett att här är fika och mat i alla de former en religion :D


Precis skulle aldrig hända :D
Har alltid träffat på trevlig personal som om de har slut på ostmackorna fixat nya eller föreslagit något annat att äta istället.
 

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxern såld :(
Charlyze skrev:
2521280 Hungrig på smörgås och kaffesugen efter en skön tur kommer vi fram till Rosenhill. Jag ber att få en ostmacka (vegetarian). Snorkig tant bakom disken tittar irriterat på mackbeståndet vid disken och säger, "Dom är slut". "Hmmm, tråkigt", svarar jag, och undrar om osten helt och hållet tagit slut, för jag vill hemskt gärna ha en ostmacka. "Nej. Dom är slut i montern." svarar den totalt icke-serviceminded tanten. I köket bakom står 4 pers och brer nya mackor, så jag påpekar " Men dom står ju där och brer mackor, kan de inte göra en ostmacka då?" Sur tant svarar "Nej, det är inte ostmackor dom gör."
"Ok" säger jag. "Då ska jag väl inte ha nåt." Vänder och går... :mad:

Så Rosenhillfiket förstörde min söndag. En sur tant betedde sig som en sur tant och jag kunde inte släppa denna absurda ordväxling. :huvet Tantens sura och totalt kundfientliga ord låg som en blöt vadmalsfilt i medvetandet. Hungrig var jag också. Så jag åkte hem istället.

Ville bara att ni skulle få veta detta. Längtar ni efter ostmacka och fikastoppet på turen är Rosenhill (vilket det inte kommer att bli för mig nåt mer) är det bäst att bre en hemma och ta med den i kutsen.
jag vet vem du pratar om..var där igår när du kom. Förstår att man inte alltid kan ha en bra dag men man kan försöka va lite tillmötesgående. Dom flesta är trevliga där ute men hon har för det mesta problem med humöret:gnissla
 

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Bromma
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
Nursey skrev:
2523116
När man jobbar i ett serviceyrke är det ju kanon om man kan vara sjukligt trevlig och framstå som en Stepfordfru hela dagarna. Dock blir man ganska trött efter ett tag och vissa dagar får man nästan lust att ge kunder en klapp på sefften...utan att dom har nödvändigtvis gjort något..bara för att man är så trött.
Jag kan tänka mig att på Rosenhill, dit det är en aldrig sinande ström av människor som älskar stället och dess mat, så är arbetsbördan nog ganska tung (i form av stress) emellanåt, eftersom det är så mycket att göra (inte bara sådana saker som vi som kunder ser, utan femtioelva saker till som måste klaffa bakom kulisserna). Dom flesta dagar fungerar det säkert, andra dagar brister det. Så är det bara!
Ge det en chans till ;)
:)
Jo jag vet. Har själv flera års jobb i kassa/service bakom mig, på Systemet. Jobbade extra, fredagar och senare även lördagar, samt på lov och inför storhelger, alltså oftast när trycket var som störst. Att hålla masken, le och ständigt vänligt hjälpa till på olika sätt med att visa var flaskor står, rekommendera drycker, hämta grejer på lagret, samtidigt som varor ska packas upp, lastbilar ska lossas, glöggen är slut, julölen är slut, lagret håller på att svämma över, det är 100 m lång kö till kassorna, det finns ingen växel kvar, kortterminalerna strejkar... är inte det lättaste. Men, det bästa och roligaste sättet att klara av dagen var att göra det till en sport att vara så vänlig, hjälpsam och korrekt det bara gick mot ALLA, inklusive surknärtar, gnälltanter, pratglada pensionärer, stressade barnfamiljer, tjurgubbar, fyllisar, snorisar... Jag försökte i alla fall vända den glada och hjälpsamma sidan till även om stressen var stor. Det funkade inte alltid, nej. Men oftast. Så jag hoppas tanten bara hade en tillfällig svacka. Jag blev i alla fall ledsen av hennes agerande. Sen finns det betydligt värre saker att bli ledsen för, de stora sorgerna bearbetas på ett annat sätt. Ostmackebesvikelsen har ju gått över nu!!!:tungan
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Staccatto skrev:
2522317 Jag håller med dig och jag vet att "små saker" ibland kan vara förödande för en hel dag... Fram för mer "service-minded" surtanter..

Hur fan kan en ostmacka förstöra hela dagen. :va Måste vara en tjejgrej, inte konstigt att många brudar är som dem är om man låter sådana petitesser påverka en så mycket.

\Masonit
 

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Visst var hon en lat och ett dåligt biträde men inte blev hela dagen förstör av en utebliven ostmacka?
 

MC Doktorn

Guest
Masonit skrev:
2523412 Hur fan kan en ostmacka förstöra hela dagen. :va Måste vara en tjejgrej, inte konstigt att många brudar är som dem är om man låter sådana petitesser påverka en så mycket.

\Masonit

Hormonerna och dess cykliska faser får oanade konsekvenser
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
jasmine skrev:
2522295 Varför gjordes djur av kött om man nu inte ska äta dom?

Det är inte ett livsvillkor att äta djur, många äter kött av gammal vana

gå fram till en ko, häst, älg, hund eller gris, klappa den och föreställ dig att du ska äta upp den.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top