Hojfiket Rosenhill förstörde min söndag!

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Masonit skrev:
2523412 Hur fan kan en ostmacka förstöra hela dagen. :va Måste vara en tjejgrej, inte konstigt att många brudar är som dem är om man låter sådana petitesser påverka en så mycket.

\Masonit


*suck* att man ska behöva förklara :rolleyes: Det handlar INTE om ostmackan utan BEMÖTANDET som gjorde att hon kände att glädjen över att köra en runda och njuta av en fika hade försvunnit.
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
haha rolig tråd, ostmacka...

edit: ostmacka är för jävla gott ibland föresten.
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Mitra skrev:
2523620 *suck* att man ska behöva förklara :rolleyes: Det handlar INTE om ostmackan utan BEMÖTANDET som gjorde att hon kände att glädjen över att köra en runda och njuta av en fika hade försvunnit.

Ok, och skillnaden är? Lär inte vara många bra dagar om året, om de blir förstörda av sådana småsaker.

\Masonit
 

Dominator-Rocks

Guest
KGK skrev:
2523603 Det är inte ett livsvillkor att äta djur, många äter kött av gammal vana

gå fram till en ko, häst, älg, hund eller gris, klappa den och föreställ dig att du ska äta upp den.


Det är facktiskt det bästa som finns, sitta och klappa/kela med hunden lite innan man tar fram slaktmasken/äter hund till kvällsmat.

En kall :öl och nyklappad hund,katt,ko,gris you name it är det bästa som finns!
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Den sura tanten är lika gammal som tant själv, du verkar inte så glad, alltså har vi 2st sura tanter :tummenupp

Jag var där i samma veva som dig, det var inte 4st som stog och gjorde smörgåsar och eftersom det antagligen var sista repan för i år var det ganska mycket mer folk än vanligt, inte sant? Kan ju möjligvis resultera i en småtömd monter...

-@

edit: mitt ställningstagande blev lite genomskinligt och partiskt... :rolleyes: :D
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Men, ärligt talat, när kvinnan med rund ärtig stjärt står bakom disken i Caféet på Rosenhill och ler så spelar det ingen roll om det är ost- skink- korvmackor eller kokosbollar hon serverar. Jag bara halar fram plånboken och betalar :tungan
 

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Munchen
Hoj
Husa 650-05
GuW skrev:
2521370 Visst var det lite dålig service, men det är inte LAG på att man ska ha alla varianter av Vego, lakto, sockerfritt, durumvete, kravmärkt bröd framme till försäljning jämt.

Ibland när jag som är köttätare kommer fram till disken har dom slut på mackor med döda djur på, då får jag äta en ostmacka istället, eller en negerboll, eller helt enkelt avstå.

Om jag gör valet att bara dricka bolivianskt eko kaffe, då får jag finna mig i att hoppa över kaffet ibland, för jag har inte rätt att kräva att alla jag besöker och alla fik jag besöker ska köpa hem ett speciellt kaffe enkomt åt mig.

Jag börjar vara jävligt less på att folk ställer SINA krav i alla sammanhang, utan att själv kunna vara flexibel, ta med egna mackor nästa gång, så kan du ha timotejblad som pålägg, alternativt ÄT VAD SOM SERVERAS eller var utan.

Que? Anledningen till att man har en affärsrörelse är väl att man just vill driva en affärsrörelse. Syftet med en affärsrörelse är att man för att man måste få in pengar för att kunna leva. Detta görs genom att levererade varor/tjänster byts mot pengar. För att kunna leverera en vara/tjänst krävs en köpare med pengar. För att locka en köpare krävs ett utbud/kvalitet/service och det blir viktigare ju mer konkurrens det finns. Har man valt att lägga alla sina ägg i en korg och har ett litet utbud så blir det viktigare med kvalitet och service, speciellt om konkurransen är stor. Om inte så kan man nalla lite på kvalietet och servive, IKEA, statliga verk etc. Vill man inte driva sin äffärsrörelse längre så är utvägen enkel. Inget utbud, ingen kvalitet och ingen service = inga kunder. Inga kunder = inga pengar. Inga pengar = inget liv.

I det här fallet låter det ju mest som att den sura tanten dumförklarade sig själv riktigt ordentligt. Är hon så inkompetent till att se sambandet mellan varor och pengar byta hand, inte vet hur man gör en ostmacka eller är så mobbad av de i köket att hon inte kan säga till dom att göra en ostmacka? Att numera ha ett vegitariskt allternativ på menyn är ju mera en självklarhet än ett undantag. Kärringen ska väl vara glad över att hon har ett jobb!
 

Dr.Bike

Guest
KGK skrev:
2523603 Det är inte ett livsvillkor att äta djur, många äter kött av gammal vana

gå fram till en ko, häst, älg, hund eller gris, klappa den och föreställ dig att du ska äta upp den.

Man kan väl inte alltid ta världens samvete på sina axlar?
Sen får man skilja på sak och person.
Jag hatar ju inte oxen bara för ag äter hans file´om du hajar...

Människan är allätare, och den navelskådande självpåtagna vegofanatism som alla ska bejaka för att samla "se vad nra jag är poäng" likväl som man går om kring med rosa bandet gula bandet blåa bandet och ingen vet snart vad de betyder för allt blir ett sammvelsurium, ska man då inte kunna få äta en köttbit utan att känna dåligt samvete?
vegetarianer får mig att känna mig som en brottsing med deras argumentation.
Därför gillar jag inte vegomullar av princip, när de rackar ner på mitt, utan att jag rackar ner på dem.
Dels för att det är något introvert över att välja bort det naturligaste som finns: Delar ur kostcirkeln, dvs det som moder natur ger.

Det har ALDRIG varit naturligt att BARA äta det ena ELLER det andra.
Människan var en opportunist och åt det som fanns kort och gott.
Ibland var det inget kött på månader.

Se bara alla bleka ständigt förkylda fröätare, de är ju GULA i ansiktet.
Jooodå vi kan visst leva på detta säger de, och tar glatt kosttillskott!!!
Och för att inte tala om dubbelmoralen att göra maträtter som appelerar till riktigt kött, men ändå inte är det:
Sojakorv - nu med köttsmak står det i affären!
Vad är det??? Om inte dubbelmoral. Snacka om att vilja ha kakan och ändå äta upp den.
Quorn - finns det naturligt i naturen?
Nej.
Fotsvamp odlad i stora kar som sen PRESSAS till olika saker som LIKNAR.....*trumvirvel* KÖTT!!

Hahaha man tar sig för pannan.

Nä, utan kosttillskott, utan konstlade proteinkällor, ffa såna som inte finns naturliga i vårt land, (för var i vårt land växer alla mysko fröer, kli, nötter, bönor osv som de stoppar i sig tonvis av för att mosvara en biff) så skulle alla vegon dö i skörbjugg osv.
Snacka om livslögn att tro att man hjälper nåt djur genom att inte äta kött.
För att inte tala om att krångla till det för sig (och sin omgivning som hela tiden ska ta hänsyn) i onödan.

Då jag genomlevt några, så rekommenderar jag alla vegon att genomgå en RIKTIG överlevnadskurs, och sen vara ute i MINST en vecka (tänk...en ynka vecka...) utan alla lättillgängliga proteinbomber som aldrig den ursprungliga människan fick tag i...
Ffa inte vitmin B12, som ju vissa äter regelbundet.
Att sen kalla en så krystad livsstil som "ursprunglig" och normal är ett hån mot tredje världen.

Den förste vegomullen som inte äter någon form av kosttillskott kan räcka upp en hand.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
WilleZL skrev:
2524344 Men, ärligt talat, när kvinnan med rund ärtig stjärt står bakom disken i Caféet på Rosenhill och ler så spelar det ingen roll om det är ost- skink- korvmackor eller kokosbollar hon serverar. Jag bara halar fram plånboken och betalar :tungan

Det kan tamefan inte vara lätt när allt blod försvinner till en enda kroppsdel och hjärnan för en stund slutar funkar ;)
 

Dr.Bike

Guest
Bikerbitch skrev:
2524465 Det kan tamefan inte vara lätt när allt blod försvinner till en enda kroppsdel och hjärnan för en stund slutar funkar ;)

Haha! :tummenupp

(Du menade väl livmodern en gång i månaden va... ;) *skoja bara...slå inte! :lol
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Dr.Bike skrev:
2524487 Haha! :tummenupp
(Du menade väl livmodern en gång i månaden va... ;) *skoja bara...slå inte! :lol

När en killes blod samlas på det viset uppstår ett enormt tryck och därför slås hjärnan ut för en stund. När vårat blod samlas kommer det ut och något tryck slipper uppstå ;)
 

Carro1

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Charlyze skrev:
2521280 Hungrig på smörgås och kaffesugen efter en skön tur kommer vi fram till Rosenhill. Jag ber att få en ostmacka (vegetarian). Snorkig tant bakom disken tittar irriterat på mackbeståndet vid disken och säger, "Dom är slut". "Hmmm, tråkigt", svarar jag, och undrar om osten helt och hållet tagit slut, för jag vill hemskt gärna ha en ostmacka. "Nej. Dom är slut i montern." svarar den totalt icke-serviceminded tanten. I köket bakom står 4 pers och brer nya mackor, så jag påpekar " Men dom står ju där och brer mackor, kan de inte göra en ostmacka då?" Sur tant svarar "Nej, det är inte ostmackor dom gör."
"Ok" säger jag. "Då ska jag väl inte ha nåt." Vänder och går... :mad:

Så Rosenhillfiket förstörde min söndag. En sur tant betedde sig som en sur tant och jag kunde inte släppa denna absurda ordväxling. :huvet Tantens sura och totalt kundfientliga ord låg som en blöt vadmalsfilt i medvetandet. Hungrig var jag också. Så jag åkte hem istället.

Ville bara att ni skulle få veta detta. Längtar ni efter ostmacka och fikastoppet på turen är Rosenhill (vilket det inte kommer att bli för mig nåt mer) är det bäst att bre en hemma och ta med den i kutsen.
Nu är det som så att jag är en utav de tjejerna som stod bakom disken denna dag.
Självklart är vi alla som jobbar där mycket medvetna om vad serviceyrket innebär och vill självklart erbjuda våra kunder så bra service som möjligt under sånna här dagar som det var i söndags.
Folk som besöker Rosenhill måste vara medvetna om att det är ett fik dom besöker och att vi först och framst har onyttiheter i alla dess former, vare sig det är mackor eller bullar. Det är jättetråkigt när diabetiker/veganer/vegetarianer kommer för en stunds fika, då vi oftast inte har flera alternativ då vi gör mackor och dylikt efter efterfrågan.
I söndags uppstod problemet att det inte ens fanns några valmöjligheter, eftersom ostmackorna var HELT slut. Självklart kan vi göra iordning smörgåsar, men det förutsätter att det finns tid och bröd. I söndags fanns det varken tid att göra mackor (det var 1 tjej som stod och gjorde mackor för allt hon var värd tro mig, och då kan vi inte ta upp massa special beställningar.. det som finns det finns..) eller något tinat bröd att göra mackor på.
Vi hade ont om personal och vissa utav oss hade varit där sedan klockan 4 på morgonen..
Nästa gång du kommer dit kan jag bara hoppas att det finns en ostmacka kvar, eller att det inte är så mycket folk så att vi hinner göra en åt dig.:tummenupp
 

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Dr.Bike skrev:
2524452 Människan är allätare, och den navelskådande självpåtagna vegofanatism som alla ska bejaka för att samla "se vad nra jag är poäng" likväl som man går om kring med rosa bandet gula bandet blåa bandet och ingen vet snart vad de betyder för allt blir ett sammvelsurium, ska man då inte kunna få äta en köttbit utan att känna dåligt samvete?
vegetarianer får mig att känna mig som en brottsing med deras argumentation.
Därför gillar jag inte vegomullar av princip, när de rackar ner på mitt, utan att jag rackar ner på dem.
Dels för att det är något introvert över att välja bort det naturligaste som finns: Delar ur kostcirkeln, dvs det som moder natur ger.

mm.................

Klanka inte ner på oss vegeterianer nu hörru :hej
Visst finns det de som är av den extrema varianten men det finns även vi andra som låter andra äta kött och vad det nu vill äta.

Dessutom om du jämför t.ex. quorn med hur vissa djur föds upp så är inte skillnaden så stor ;) Iom att en del djur blir pumpade med mat..

Sen sägs det ju att kroppen har svårt att smälta rött kött etc. Så varför tvinga sig att äta det? Och fiskbeståndet blir färre i antal årligen, varför då bidra till det om man ändå inte är så förtjust i fisk? Eller var det detta som du är less på kanske? :tungan
Men odlingen av soyabönor skövlar regnskog så all vegokost är inte så mycket bättre ur miljösynpunkt.

Sedan finns det de som levt på vegankost i 50-70 år (sällsynta men de finns) och har varit friska och krya genom åren :)

Jaja nog om det.

Klart fik ska ha ostmacka :tummenupp
Och grundlagen inom mathandeln är att erbjuda kunden andra varor om en vara är slut :) Det är ju det vi bl.a. är till för i affärerna/fik etc.

Jag hade nog också blivit less om ostmackan var slut och de brer mackor i bakgrunden men det är något man lärt sig genom åren som vego - det finns inte mat till oss överallt, folk bryr sig inte. Väntar fortfarande att Donken ska komma med något nytt efter vegoburgaren och nuggetsen... Fast de erbjöd mig en gång hamburgare med bröd utan hamburgaren! Service iaf ;)

Edit: har INTE läst hela tråden :) så vet inte vad ni diskuterat om vego vs köttätare men alla är vi lika mycket värda för det och bör respektera varandra oavsett vad man äter! :tummenupp
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Bikerbitch skrev:
2524493 När en killes blod samlas på det viset uppstår ett enormt tryck och därför slås hjärnan ut för en stund. När vårat blod samlas kommer det ut och något tryck slipper uppstå ;)

Ha ha ha!! Du e go du! ;)

B.t.w: Sitter här med sydkinesiska sjön 100m bakom ryggen, och just nu är det ett sånt monsunregn!! Harrejavvlar som en götlabörjare hade sagt! ;)
Det blixtrar nästan HELA tiden!

Mysigt.


P.S2: har inte hört nåt från Ignite´s styrelsemöte (protokoll).
 

Dr.Bike

Guest
The_FacultyGirl skrev:
2524524 Klanka inte ner på oss vegeterianer nu hörru :hej
Visst finns det de som är av den extrema varianten men det finns även vi andra som låter andra äta kött och vad det nu vill äta. [/I]

Absolut! :krama

Jag håller med dig i det mesta, och det var bra att du förstod att jag inte har nåt emot att folk gör vad de vill, utan just då man råkar ut för rabiata människor, då blir det ju lite hm... konflikt.
Jag tycker om vegetarianer! De är jättegoda! :)
Skämt åsdo: Alla ismer, eller dogmer, oavsett var de kommer ifrån har alla avarter, och det är tur att de flesta är lika trevliga som du.

Det är väl bara jag som har så svårt för när någon ska pådyvla mig nåt jag inte vill ha, och sen ge mig dåligt samvete för att jag väljer nåt annat.
Detta gäller särskilt religion, och politik. Till del oxå sexualitet, och sen sist minst och gulligast , vegofalangen ;)

Man har ju ofta en fot i varje läger... Livet är ju inte (som du redan vet) inte svartvitt, och lika illa som jag tycker om påflugna homoprofeter, som ska tvinga en att älska dem, SE dem och ffa bejaka dem, oavsett vad man tycker inna så ÄR det jobbigt att tvingas ha en åsikt. Även om den knepigt nog överensstämmer med förespråkarens!
Det hela blir lixom... konstlat.
Lika gott tycker jag om mina homovänner, som av någon anledning bara "är" och sen är det inte mer med det. Det är inte deras sexualitet vår relation bygger på.
Likaså det här med vegetarianism.
Jag accepterar och inser, t.o.m sympatiserar i många stycken, för jag vill ox ha en etisk värld där alla, inklusive djur behandlas på ett bra sätt, men om jag gör det från min horisont, och sen blir anklagad av nån som då anser sig "bättre" så känner man sig illa till mods.

För hur skall jag förklara att jag oxå oroas av det ena och det andra i Svensk djurhållninng samtidigt som jag tuggar på en underbar Tourneadeu?


Love all. Serve all.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top