Hojfiket Rosenhill förstörde min söndag!

Dominator-Rocks

Guest
GuW skrev:
2521487 Näe, jag tycker inte att hon ställer för höga krav, men om mackdisken är smockfull med osålda skinkmackor en söndagseftermiddag har jag full förståelse för att man inte fyller på med ostmackor.

Om jag hade stått bakom disken och någon hade sagt åt mig att "Jag äter inte kött av personlig övertygelse, men jag äter ost (som förövrigt är en animalisk produkt, så där sprack den personliga övertygelsen), då hade jag gladeligen gjort en ostmacka åt den personen.

Men om kunden säger "Meeen har ni inga ostmackor", då skulle jag ha sagt näpp, vi har inte det, vill du ha något annat vi har framme?

Hur jävla svårt är det att peta bort skinskivan från smöret (nästa animaliska produkt) och äta en macka utan pålägg då?
Jag petar ofta bort dillkvistar, paprika och annat bös dom lägger på mackorna.

Även om jag skulle bli helt utan både macka och kaffe skulle det inte förstöra en hel dag för mig, men jag är väl konstig...

Tycker bara att du snackar en massa strunt/att du orkar.

Spelar ingen roll vad du säger, ett fik skall kunna fixa fram en ostmacka om man vill ha det!

End of discussion!!!!

Btw du jobbar inte på nått fik va?? :va
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Du lyckades få till en riktig Aftonbladet-Rubrik med :D

och GuW's senaste inlägg (det ovanför mitt) är faktiskt väldigt vettigt,

köp en jävla ost och skink -macka istället och peta bort skinkan?

gnällspik :)


BTW. ni andra har rätt om att dom egentligen borde kunna slänga ihop en ostmacka om man ber snällt,
men han har en poäng.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Man måste lära sig att kunna borsta bort sura människor som mår dåligt. Om man inte kan slå bort sådan negativ energi blir man mentalt förtärd med tiden.

Et bra sätt att möta sådana är att ställa raka och tydliga ifrågasättningar som t.e.x. Varför är du så sur/otrevlig? Har jag gjort dig något?
 

JayZin

If I Only Had Wings On My Gixxer.......
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
GSX-R 1000
hahaha.. faan va alla tycker si eller så!

Gör som jag å säg att du e muslim å om du inte får en ostmacka (som inte får ha varit i kontakt med något griskött) så ringer du bin laden å ber han hälsa på och boom Rosenhill e borta:D :D :D :D :D :D
 

Dominator-Rocks

Guest
:rofl

Kom precis på andledningen till att den här tråden lever så pass som den gör, alla är så jävla pissed för att dom skall åka Å jobba imorn!:näsblod

Å då kan man ju för skojs skull (liva upp stämningen) käfta lite med folk på nått internetforum.:va:gnissla
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
GuW skrev:
2521487

Om jag hade stått bakom disken och någon hade sagt åt mig att "Jag äter inte kött av personlig övertygelse, men jag äter ost (som förövrigt är en animalisk produkt, så där sprack den personliga övertygelsen), då hade jag gladeligen gjort en ostmacka åt den personen.

Du får ju göra sikllnad på en vegitarian och en vegan. De förstnämnda äter ost.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Oddjob skrev:
2521508
BTW. ni andra har rätt om att dom egentligen borde kunna slänga ihop en ostmacka om man ber snällt,

Det framgick kanske inte särskilt tydligt i mitt inlägg, men det tyckte faktiskt jag med.

Jag skulle glatt ha hyvlat ett berg med ost och slängt på en macka som jag hade tagit bort skinkan på, det jag reagerar på är att just för att ens speciella krav inte alltid tillmötesgås så är dagen förstörd.

Sånna människor ska sitta hemma och lyssna på Håkan Hellström och känna efter hur taskigt livet är istället för att åka hoj och gå på fik, något som glada, trevliga flexibla människor gör.

Om jag är ute och åker hoj, kommer fram till fiket som är stängt, får soppatorsk och måste ringa efter någon med en dunk, det börjar ösregna och det är vägomläggning hela vägen hem så är jag ändå glad, för jag får åka hoj...

Men det är jag det.
 

AdamGS500

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Lidköping
Hoj
Suzza
Charlyze skrev:


men du är söt iallafall. det borde du väl leva på ett tag :pannkyss

Är också veggi och har stött på allt från "det där kan man inte leva på" .. och "du kommer väl inte å bränner ner vår bondgård va??"
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Förmodligen var det väl inte ostskivan som förstörde dagen, utan den rara damen som vägrade vara 2 mm flexibel som gjorde susen!
Jag hade också blivit förbannad, även om jag visste att det skulle förstöra min dag i nå'n utsträckning. För mig är det iaf en bättre känsla att ha blivit förbannad och talat om det (på ett rumsrent sätt helst) än att försöka hålla mig glad och se'n i efterhand hade det legat som en sur bismak på tungan hela da'n. Jag hade sagt min mening och se'n gått därifrån och varit nöjd. Se'n hade jag säkert berättat för flera andra om vad jag tycker.
 

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Bromma
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
Anneli skrev:
2521474 Ska inte menlösa trådar som den här ligga i OT-forumet? Eller är det bara jag som inte hittar något mc-relaterat i en ostmackas vara eller icke vara, även om den är tänkt att ätas på ett så kallat mc-fik?:rolleyes:

Tänkte faktiskt OT först, men kände ändå att det handlade om en viktig del av mc-körningen (fikat). Kanske tänkte jag fel. Sorry isåfall.
 

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Bromma
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
GeFeldz skrev:
2521609 Förmodligen var det väl inte ostskivan som förstörde dagen, utan den rara damen som vägrade vara 2 mm flexibel som gjorde susen!
Jag hade också blivit förbannad, även om jag visste att det skulle förstöra min dag i nå'n utsträckning. För mig är det iaf en bättre känsla att ha blivit förbannad och talat om det (på ett rumsrent sätt helst) än att försöka hålla mig glad och se'n i efterhand hade det legat som en sur bismak på tungan hela da'n. Jag hade sagt min mening och se'n gått därifrån och varit nöjd. Se'n hade jag säkert berättat för flera andra om vad jag tycker.

Håller med. Är egentligen mest frustrerad över att jag blev så paff att jag bara gick därifrån. Ibland är det totalt onödigt att hetsa upp sig över småsaker. Men att bara flöjta genom livet som en lallande jasägande idiot är inget vidare heller. Är en återhållsam, förlåtande och undfallande människa för det mesta. Ställer ganska låga krav på min omgivnings beteende och bemötande. Denna känsla som surtanten gav mig var dock helt under min lägsta nivå. Hon fick mig att må dåligt därför att jag bett att få inhandla en ostsmörgås. Tyvärr resulterade denna känsla i tråden du nu läser.
 

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Bromma
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
GuW skrev:
2521539 Det framgick kanske inte särskilt tydligt i mitt inlägg, men det tyckte faktiskt jag med.

Sånna människor ska sitta hemma och lyssna på Håkan Hellström och känna efter hur taskigt livet är istället för att åka hoj och gå på fik, något som glada, trevliga flexibla människor gör.

Om jag är ute och åker hoj, kommer fram till fiket som är stängt, får soppatorsk och måste ringa efter någon med en dunk, det börjar ösregna och det är vägomläggning hela vägen hem så är jag ändå glad, för jag får åka hoj...Men det är jag det.

På något vis känns det som om det är du som sitter hemma och deppar. Denna flåshurtiga stabila glädje tyder på att det är något inom dig som vill komma upp till ytan!? Vad är det du är ledsen för, innerst inne?:pannkyss
:fakta
Jag har av hälso- och etiska skäl varit lakto-ovo-vegetarian sedan 1994. Jag äter alltså ägg, ost, mjölkprodukter, men inte fisk, skaldjur, kyckling eller annat kött. Det brukar i allmänhet inte ställa till några problem eller orsaka svårigheter i varken min vardag eller andras tillvaro. Jag har skinnställ och annat gjort av läder, vilket för mig inte krockar med min motvilja att just äta djur. Det är för min egen skull och inte för något större samvete jag gjort detta för mig naturliga val. Jag gör det för att jag själv trivs och mår bra på det viset.
Och tanten erbjöd sig eller föreslog mig inte ens att ta bort skinkan från en ost- och skinkmacka. Hon ville verkligen inte hjälpa till.
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Charlyze skrev:
2521280 Hungrig på smörgås och kaffesugen efter en skön tur kommer vi fram till Rosenhill. Jag ber att få en ostmacka (vegetarian). Snorkig tant bakom disken tittar irriterat på mackbeståndet vid disken och säger, "Dom är slut". "Hmmm, tråkigt", svarar jag, och undrar om osten helt och hållet tagit slut, för jag vill hemskt gärna ha en ostmacka. "Nej. Dom är slut i montern." svarar den totalt icke-serviceminded tanten. I köket bakom står 4 pers och brer nya mackor, så jag påpekar " Men dom står ju där och brer mackor, kan de inte göra en ostmacka då?" Sur tant svarar "Nej, det är inte ostmackor dom gör."
"Ok" säger jag. "Då ska jag väl inte ha nåt." Vänder och går... :mad:

Så Rosenhillfiket förstörde min söndag. En sur tant betedde sig som en sur tant och jag kunde inte släppa denna absurda ordväxling. :huvet Tantens sura och totalt kundfientliga ord låg som en blöt vadmalsfilt i medvetandet. Hungrig var jag också. Så jag åkte hem istället.

Ville bara att ni skulle få veta detta. Längtar ni efter ostmacka och fikastoppet på turen är Rosenhill (vilket det inte kommer att bli för mig nåt mer) är det bäst att bre en hemma och ta med den i kutsen.

Du har säkert större tuttar

har nog inte större tuttar(minimala) men skulle aldri bete mig så. Jobbar man på ett sånt ställe måste man ju vara lite serviceinriktad....Hon hade säkert jätte stora tuttar o ont i ryggen,därför var hon dum.. Jag har små tuttar,inte ont i ryggen o är jättesnäll....

Tudor_66 skrev:
2521935 Du har säkert större tuttar

har nog inte större tuttar(minimala) men skulle aldri bete mig så. Jobbar man på ett sånt ställe måste man ju vara lite serviceinriktad....Hon hade säkert jätte stora tuttar o ont i ryggen,därför var hon dum.. Jag har små tuttar,inte ont i ryggen o är jättesnäll....
Ska tllägga att jag är Tudors tjej..
 
Last edited:

AnkanSt4s

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati St4s
Charlyze skrev:
2521280 Hungrig på smörgås och kaffesugen efter en skön tur kommer vi fram till Rosenhill. Jag ber att få en ostmacka (vegetarian). Snorkig tant bakom disken tittar irriterat på mackbeståndet vid disken och säger, "Dom är slut". "Hmmm, tråkigt", svarar jag, och undrar om osten helt och hållet tagit slut, för jag vill hemskt gärna ha en ostmacka. "Nej. Dom är slut i montern." svarar den totalt icke-serviceminded tanten. I köket bakom står 4 pers och brer nya mackor, så jag påpekar " Men dom står ju där och brer mackor, kan de inte göra en ostmacka då?" Sur tant svarar "Nej, det är inte ostmackor dom gör."
"Ok" säger jag. "Då ska jag väl inte ha nåt." Vänder och går... :mad:

Så Rosenhillfiket förstörde min söndag. En sur tant betedde sig som en sur tant och jag kunde inte släppa denna absurda ordväxling. :huvet Tantens sura och totalt kundfientliga ord låg som en blöt vadmalsfilt i medvetandet. Hungrig var jag också. Så jag åkte hem istället.

Ville bara att ni skulle få veta detta. Längtar ni efter ostmacka och fikastoppet på turen är Rosenhill (vilket det inte kommer att bli för mig nåt mer) är det bäst att bre en hemma och ta med den i kutsen.

Tjena bruden, tyckte väl du såg bekant ut!
Vet du, jag tycker du ska bege dig till Taxinge asap å välja å vraka bland godsakerna så blir du glad igen :tummenupp
Kan tillägga att detta inte skulle inträffa i Skåne; jag har insett att här är fika och mat i alla de former en religion :D
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Charlyze skrev:
2521280
Ville bara att ni skulle få veta detta. Längtar ni efter ostmacka och fikastoppet på turen är Rosenhill (vilket det inte kommer att bli för mig nåt mer) är det bäst att bre en hemma och ta med den i kutsen.

På den tiden det begav sig när man ofta var vid Rosenhill tröttnade man ganska duktigt på personalen där. En del var totalt oengagerade som likväl kunnat pilla navelludd samtidigt som de pratade med en.

En del var hur bra som helst, men en del borde ha bytt yrke. Vilket tydligen inte hänt ännu. Tråkigt med människor som är på fel plats, ett serviceyrke är ett serviceyrke. Det är inte farligt att bjucka på ett leende.
 

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Bromma
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
AnkanSt4s skrev:
2522009 Tjena bruden, tyckte väl du såg bekant ut!
Vet du, jag tycker du ska bege dig till Taxinge asap å välja å vraka bland godsakerna så blir du glad igen :tummenupp
Kan tillägga att detta inte skulle inträffa i Skåne; jag har insett att här är fika och mat i alla de former en religion :D

:)
Tjaba!
Jag är glad igen! :tungan
Körde ju hem i sol och ett vackert stockholm i höstfärger och skrev av mig lite här. Livet är härligt och underbart tillsammans med goda vänner en solig höstsöndag på hojen, ostmacka eller ej och sura tanter till trots.
Hoppas du har det gott nere i skåneland!
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Larzon skrev:
2521301 Åt en jätte god macka..som vanlig..med salami på idag.Och Carro log så söt som vanligt..ler
Skönt att man äter det mesta..Blev en riktig härlig tur och fika idag..

Ja visst gör hon :gnissla
 
Gick med
10 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
Charlyze skrev:
2521293 Detta inlägg är min feta loska på k*rr*ng*n.

Den där "kärringen" är min mor och hon hälsar att du är portad på livstid från cafet och alla dina kompisar också speciellt den där halta som alltid ska ha extra socker i kaffet!! Dom är trötta på jäntor som ränner runt o bara vill en sak :mad:
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top