Hojfiket Rosenhill förstörde min söndag!

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Bromma
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
Hungrig på smörgås och kaffesugen efter en skön tur kommer vi fram till Rosenhill. Jag ber att få en ostmacka (vegetarian). Snorkig tant bakom disken tittar irriterat på mackbeståndet vid disken och säger, "Dom är slut". "Hmmm, tråkigt", svarar jag, och undrar om osten helt och hållet tagit slut, för jag vill hemskt gärna ha en ostmacka. "Nej. Dom är slut i montern." svarar den totalt icke-serviceminded tanten. I köket bakom står 4 pers och brer nya mackor, så jag påpekar " Men dom står ju där och brer mackor, kan de inte göra en ostmacka då?" Sur tant svarar "Nej, det är inte ostmackor dom gör."
"Ok" säger jag. "Då ska jag väl inte ha nåt." Vänder och går... :mad:

Så Rosenhillfiket förstörde min söndag. En sur tant betedde sig som en sur tant och jag kunde inte släppa denna absurda ordväxling. :huvet Tantens sura och totalt kundfientliga ord låg som en blöt vadmalsfilt i medvetandet. Hungrig var jag också. Så jag åkte hem istället.

Ville bara att ni skulle få veta detta. Längtar ni efter ostmacka och fikastoppet på turen är Rosenhill (vilket det inte kommer att bli för mig nåt mer) är det bäst att bre en hemma och ta med den i kutsen.
 

Dominator-Rocks

Guest
Ismannen skrev:
2521286 Drygt med sånna människor. Man har lust o spotta på dom.


Lust?? Jag brukar loska dem rätt i ansicktet, sekunden efter drar jag till dom med en redig käftsmäll!:tummenupp :näsblod

Öga för öga, uteblivande ostmacka för käftsmäll osv
 

Dr.Bike

Guest
Charlyze skrev:
2521280 Hungrig på smörgås och kaffesugen efter en skön tur kommer vi fram till Rosenhill. Jag ber att få en ostmacka (vegetarian). Snorkig tant bakom disken tittar irriterat på mackbeståndet vid disken och säger, "Dom är slut". "Hmmm, tråkigt", svarar jag, och undrar om osten helt och hållet tagit slut, för jag vill hemskt gärna ha en ostmacka. "Nej. Dom är slut i montern." svarar den totalt icke-serviceminded tanten. I köket bakom står 4 pers och brer nya mackor, så jag påpekar " Men dom står ju där och brer mackor, kan de inte göra en ostmacka då?" Sur tant svarar "Nej, det är inte ostmackor dom gör."
"Ok" säger jag. "Då ska jag väl inte ha nåt." Vänder och går... :mad:

Så Rosenhillfiket förstörde min söndag. En sur tant betedde sig som en sur tant och jag kunde inte släppa denna absurda ordväxling. :huvet Tantens sura och totalt kundfientliga ord låg som en blöt vadmalsfilt i medvetandet. Hungrig var jag också. Så jag åkte hem istället.

Ville bara att ni skulle få veta detta. Längtar ni efter ostmacka och fikastoppet på turen är Rosenhill (vilket det inte kommer att bli för mig nåt mer) är det bäst att bre en hemma och ta med den i kutsen.

Tack och lov har väl de flesta inte bemötts sådär...
Vad är det med er kvinnor?
Bara en kvinna kan vara SÅÅÅ otäckt syrlig, mot en annan kvinna.

Eller så såg du bara uppstudsig och arrogant ut! :tungan :D
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Vegetarian?

Du kunde inte ta en krasse-macka?? Tallkvist-soppa?

De hade inga ostmackor, so what? Ta en NEGER-boll nästa gång då!

:pannkyss
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Åt en jätte god macka..som vanlig..med salami på idag.Och Carro log så söt som vanligt..ler
Skönt att man äter det mesta..Blev en riktig härlig tur och fika idag..
 

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
du borde ha skrikit in i köket: hörrni brer ni en ostmacka är ni gulliga? o sen sett om hon vägrat utbyta ostmackan mot pengar när hon står med den i handen, vägrar hon är en jabb lämplig. sen drar du till donken, börnar lite, går in o tar en happy meal. :yoparty
 

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Bromma
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
kraschandburn skrev:
2521290 Önskar också att mitt enda bekymmer endast gäller en ostskiva.
"Riktiga" bekymmer av något mer seriös art har jag också och dem kan jag hantera. Onödigt och omotiverat otrevliga människor vet jag däremot inte hur jag ska angripa... Kunde inte glömma det heller, tyvärr...

Lucius skrev:
2521296 Vegetarian?

Du kunde inte ta en krasse-macka?? Tallkvist-soppa?

De hade inga ostmackor, so what? Ta en NEGER-boll nästa gång då!

:pannkyss

Neger = kött , väl!? Ingen kannibal e jag. Allvarligt så hade jag tänkt att ta något sött efter smörgåsen. Men det tappade jag lusten till.

Tanten erbjöd tyvärr varken soppa eller kvist som substitut.
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Charlyze skrev:
2521280 Så Rosenhillfiket förstörde min söndag. En sur tant betedde sig som en sur tant och jag kunde inte släppa denna absurda ordväxling. :huvet Tantens sura och totalt kundfientliga ord låg som en blöt vadmalsfilt i medvetandet. Hungrig var jag också. Så jag åkte hem istället.

Ville bara att ni skulle få veta detta. Längtar ni efter ostmacka och fikastoppet på turen är Rosenhill (vilket det inte kommer att bli för mig nåt mer) är det bäst att bre en hemma och ta med den i kutsen.

Va ända ini he.....
 

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Bromma
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
Probotector skrev:
2521297 Trist att en sur tant kan förstöra hela din Söndag :(

Söndagen var bra ända till Rosenhill. Och nu har jag fått ventilera lite här (tack) så nu börjar det ge med sig.
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Charlyze skrev:
2521308 "Riktiga" bekymmer av något mer seriös art har jag också och dem kan jag hantera. Onödigt och omotiverat otrevliga människor vet jag däremot inte hur jag ska angripa... Kunde inte glömma det heller, tyvärr...



Neger = kött , väl!? Ingen kannibal e jag. Allvarligt så hade jag tänkt att ta något sött efter smörgåsen. Men det tappade jag lusten till.

Tanten erbjöd tyvärr varken soppa eller kvist som substitut.

Nae, det finns inget kött i negerbollar - inte dom man köper i konditoriet i alla fall! Var köper du dina?
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Fasen va tråkigt, en annan har ju alltid fått bra beteende där
och haft trevliga fikan.

Ge det en chans till man vet ju aldrig...
kan ju ha hänt vad som helst i hennes privatliv denna dag (slut pengar, gubben stack med en trevlig jänta:), hennes 14 årige son sitter kvar i fyllecell)
ja kort sagt... ibland har man rätt att vara kärring.

men upprepas det, är hon ju en surkärring helt enkelt:D
 

Juggernaut

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki DR650SE
Det kan ju vara så att tanten har hand om pengar etc. och inte har korrekt klädsel för att hantera mat och således inte får göra nya mackor.
Vidare kan dom två som gjorde andra mackor vara sådana här söta, men inte allt för begåvade människor, som i vardagligt tal kallas "efterblivna", och när dom väl fått instruktioner om att göra 45 skinkmackor så kan man inte bara avbryta dom för att göra ostmackor då detta kommer förstöra hela dagens mackförsäljningsupplägg.... :)
Synd dock att du blir upprörd över sådant, det drabbar tyvärr ingen annan än dig själv :(. Fast ibland är det förstås svårt svårt att låta det rinna av...
Dock var det lite tufft med en tråd som (nästan) handlar om en ostskiva :yoparty. :tungan
 

yamahabert

mc turer på yamahan
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Norsborg
Hoj
Honda cb 900 1982
Ang rosenhills fiket

Jag kan inte säga annat än o hålla med föregående talare :
är själv Diabetiker och skulle fika vid cafe en dag i somras möttes av samma nonchalanta dam bakom disken när jag frågade efter nåt lämpligt osockrat-
typ damen brydde sig inte ens :confused: ( så numera blir det fika på andra ställen där det är mera serviceminden personal : ett stående tips om man vill njuta av både fika o utsikt så rekommenderar jag cafet kaffetoppen bakom slagsta strand visserligen får man gå ca 80 trappsteg men när man väl kommer upp så finns både kaffe o the o en vacker utsikt ):tummenupp

förlåt att det blev ett långt inlägg :tummenupp
 

Dominator-Rocks

Guest
Vadå bara en ostkiva!? Det är vicktiga grejer, jag står fast, du skulle ha loskat kärringen i fejjan Å´ spöat henne,, ser det framför mig en ricktigt wrestling fight med hulkhoganspecialen mm :rofl :näsblod
 

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Bromma
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
Juggernaut skrev:
2521329 Synd dock att du blir upprörd över sådant, det drabbar tyvärr ingen annan än dig själv :(. Fast ibland är det förstås svårt svårt att låta det rinna av...
Dock var det lite tufft med en tråd som (nästan) handlar om en ostskiva :yoparty. :tungan

Japp jag vet, mitt problem och ingen annans. Är sur på mig själv också för att jag inte kunde rycka på axlarna och bara skratta åt den stackars tanten. Ibland funkar det inte så lätt...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top