Mookachacka
Medlem
Uppe i 150 mil nu, gjort 100-mila service. Räknar med att behöva göra 1200-mila senare i år....
Fortfarande inte ångrat att jag valden den med DCT, riktigt smutt, har manuellt växlade hojar så det räcker...
Det med tutknappen störde jag mig på första milen, nu har jag vant mig och tänker inte mer på det, tycker placeringen är bra.
Ang. priset så tycker jag att de olika varianterna gott kunde legat 10-15k lägre, men jag tycker ändå den känns prisvärd som det är nu. Passade på i februari med kampanjränta på 1.95% och rabatt på de bägge "paketen". Hondas värmehandtag är rätt värdelösa, knappt varit ljumna vissa morgnar när temperaturen legat kring nollan. Detta har uppmärksammats framförallt av brittiska köpare, och Honda där är medvetna om problemet. När jag lyfte detta med min säljare sa han att han fått till svars från svenska Honda att de skulle vara så. Kontentan är ju att Honda i Sverige är trattar, så får sitta still i båten, bevaka forumen hur det utvecklar sig där och sen återkomma till min säljare.
Bekvämt att köra ståendes med DCT, lätt att komma åt de manuella växlingsknapparna även då, tycker jag. Som referens är jag ca 190. Generellt den bekvämaste hojen jag kört hitills.
Kört enbart med den högra touringrutan hittills, men ska nog prova originalrutan några mil framöver, och utesluter inte att jag köper en ruta från tredjepartstillverkare. Suktar dessutom efter ett par Pivot Pegz, trotts att originalfotpinnarna faktiskt är bättre än de ser ut.
Effektmässigt är den perfekt, kan inte påstå att jag saknar effekt där det behövs, dvs. låg- och mellanregister, varvar sällan den över 4000 varv som det är nu. 4000 är ungefär 120-125 km/h i sjätte växeln.
Är nog svårt för Honda att förbättra hojen så pass mycket så jag ska tycka det ska vara lönt att byta in min mot en nyare om två-tre år.
Fortfarande inte ångrat att jag valden den med DCT, riktigt smutt, har manuellt växlade hojar så det räcker...
Det med tutknappen störde jag mig på första milen, nu har jag vant mig och tänker inte mer på det, tycker placeringen är bra.
Ang. priset så tycker jag att de olika varianterna gott kunde legat 10-15k lägre, men jag tycker ändå den känns prisvärd som det är nu. Passade på i februari med kampanjränta på 1.95% och rabatt på de bägge "paketen". Hondas värmehandtag är rätt värdelösa, knappt varit ljumna vissa morgnar när temperaturen legat kring nollan. Detta har uppmärksammats framförallt av brittiska köpare, och Honda där är medvetna om problemet. När jag lyfte detta med min säljare sa han att han fått till svars från svenska Honda att de skulle vara så. Kontentan är ju att Honda i Sverige är trattar, så får sitta still i båten, bevaka forumen hur det utvecklar sig där och sen återkomma till min säljare.
Bekvämt att köra ståendes med DCT, lätt att komma åt de manuella växlingsknapparna även då, tycker jag. Som referens är jag ca 190. Generellt den bekvämaste hojen jag kört hitills.
Kört enbart med den högra touringrutan hittills, men ska nog prova originalrutan några mil framöver, och utesluter inte att jag köper en ruta från tredjepartstillverkare. Suktar dessutom efter ett par Pivot Pegz, trotts att originalfotpinnarna faktiskt är bättre än de ser ut.
Effektmässigt är den perfekt, kan inte påstå att jag saknar effekt där det behövs, dvs. låg- och mellanregister, varvar sällan den över 4000 varv som det är nu. 4000 är ungefär 120-125 km/h i sjätte växeln.
Är nog svårt för Honda att förbättra hojen så pass mycket så jag ska tycka det ska vara lönt att byta in min mot en nyare om två-tre år.