Honda CB1000R-tråden

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Hej Anders!

Kul att du gillar CB1000R!

Många på www.hondacb1000r.com har köpt en Ixil Hyperlow. Ljudvolymen är helt ok så länge som katten sitter kvar.

[YOUTUBE-ID]Pg03D3rS6ww[/YOUTUBE-ID]

Jag har inte de lås du frågar om men bifogar en närbild av bromsskivan, det borde inte vara något problem.

Nedan kan du se en bild av Hondas Undertray. Som du ser är den gråsilver.
 

Bifogat

  • DSC01682.jpg
    DSC01682.jpg
    130.2 KB · Visningar: 138
  • DSC01802_sm.jpg
    DSC01802_sm.jpg
    135.2 KB · Visningar: 155

gleb

Medlem
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Lund
Hoj
Honda CB1000RA
Tack för svaret, hass:tummenupp

Ska åka och provköra så snart jag kan ta ledigt från jobbet.:hojsmilie

Ganska bra läge att köpa en CB1000 :D

"Under juni och juli månad är det extra förmånligt att köpa Hondas nya CB1000R/RA modeller. Du får nämligen ta ut Honda originaltillbehör och/eller effektljuddämpare för upp till 10 000 kr inkl. moms.

Erbjudandet gäller under perioden 090601-090731 och går inte att kombinera med andra erbjudanden. Antalet kvarvarande CB1000R/RA är begränsat och vi friskriver oss från slutförsäljning."

http://www.hondamc.com/homc/templates/Campaign____12982.aspx

Kan ju vara så att alla färger inte finns eller att gissningsvis att Svart & Vit går först, men är du snabb så :tummenupp
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Jag har blivit riktigt sugen på en svart eller vit cb1000r...men har en hel del frågor som jag hoppas jag får svar på av er:)

Är det nån som har köpt Hondas U-lock med hållare att ha under sadeln?
Vet ni om det är godkänt av försäkringsbolagen?

Passar Abus Granit Victory eller Granit Quick i bromsskivan? Vissa hojar har ju för små hål i skivan, och det kan även vara väldigt tajt om man vill sätta låset längre in mot navet.

Är det någon som har köpt Ixil Hyperlow slip-on? Vet ni om ljudet är högre än t.ex. Leovince om man inte tar bort katalaysatorn? Designen är helrätt tycker jag, men den går bort om den låter för mycket.

Vilken färg är det på Hondas undertray-kit? Det finns bara en bild på Hondas hemsida, och den ser ut att vara vit. Kan den fås i svart, eller måste man lacka den?

/Anders

Hondas lås är godkänt av IF inte de andra bolagen vad jag vet, alla ABUS skivbromslås funkar på CB:n
 

M!cke

Vrooom
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
NRS
Hallå där på er...

Nu har jag pulverlackat samt eloxerat lite saker. Vad tycker ni?
 

Bifogat

  • 20090607232.jpg
    20090607232.jpg
    247.3 KB · Visningar: 234
  • 20090607233.jpg
    20090607233.jpg
    232.4 KB · Visningar: 249

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Vad tycker ni?
Me like :)
[YOUTUBE-ID]ekz_pvNseL0[/YOUTUBE-ID]

Men han kunde väl ha plockat bort "katten" :brinnerup
 

Kosken625

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Kiruna
Hoj
CB1000R
Nu har jag bokat en svart CB1000R:) Det var ingen tvekan alls efter en kort provkörning. Ska hämta den om drygt en vecka.
Bland tillbehören valde jag Akra slipon i kolfiber och sadelkåpa.

Jag kollade med generalagenten angående U-lock lås, och det är bara godkänt av If, precis som MrDante skriver tidigare i tråden.
Enligt dem är det Honda själva som tagit fram låset, det har aldrig testats i Sverige, och har därför ingen säkerhetsklassning.

En hugger ska inhandlas, men vilken? Rossocromo är toksnygg, och man kan behålla original kedjeskydd. Nackdelen är att den kostar 170€ :jisses
Huggern från Powerbronze verkar vara komplett med kedjeskydd.
Jesters har jag också kollat på - finns i svart, vit eller kolfiber - hugger och kedjeskydd är separata, men det går inte att välja bort kedjeskyddet vid beställning så jag antar att de måste monteras tillsammans.
Ni som har någon av dessa, eller något annat märke - hur är kvalitén och passformen? Skyddar de bra mot vattenstänk och smuts?
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Nu har jag bokat en svart CB1000R:) Det var ingen tvekan alls efter en kort provkörning. Ska hämta den om drygt en vecka.
Bland tillbehören valde jag Akra slipon i kolfiber och sadelkåpa.

Jag kollade med generalagenten angående U-lock lås, och det är bara godkänt av If, precis som MrDante skriver tidigare i tråden.
Enligt dem är det Honda själva som tagit fram låset, det har aldrig testats i Sverige, och har därför ingen säkerhetsklassning.

En hugger ska inhandlas, men vilken? Rossocromo är toksnygg, och man kan behålla original kedjeskydd. Nackdelen är att den kostar 170€ :jisses
Huggern från Powerbronze verkar vara komplett med kedjeskydd.
Jesters har jag också kollat på - finns i svart, vit eller kolfiber - hugger och kedjeskydd är separata, men det går inte att välja bort kedjeskyddet vid beställning så jag antar att de måste monteras tillsammans.
Ni som har någon av dessa, eller något annat märke - hur är kvalitén och passformen? Skyddar de bra mot vattenstänk och smuts?

Grattis på köpet! :tummenupp

Jag har själv Rossocromo hugger och kjedjeskydd. Visserligen var den dyr (€240 för både tror jag) men kvalitén är fantastiskt och den är klart snyggast. Väl värd investeringen tycker jag.

Ingen hugger skyddar bra mot vattenstänk och smuts. Det är priset för en så snygg bakdel. :brinnerup
 

Kosken625

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Kiruna
Hoj
CB1000R
Ja, det ska bli grymt kul att hämta ut den, men det blir en lååång vecka innan dess.
Rossocromo tycker jag passar in klockrent med hojens linjer - en del andra huggers är alldeles för runda i formen och matchar inte designen på CB'n.

Det var fel av mig i mitt förra inlägg förresten - Powerbronze hugger och kedjeskydd säljs separat.
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Vill tillägga att Rossocromo huggern (och antagligen alla andra) skyddar shocken ganska bra, men hojen och ryggen blir inte skyddade.

Köpte du med eller utan ABS? Vilken färg?
 

Kosken625

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Kiruna
Hoj
CB1000R
Det blev en svart utan ABS - jag har aldrig ens provat en hoj med ABS, så jag kunde inte riktigt motivera de extra 7000:- man måste hosta upp.
Det bästa vore om de bara gjorde en modell - med ABS som går att koppla ur.
 

sleeplezz

Försöker iaf..
Gick med
26 May 2005
Ort
Borås
Hoj
CB1000RA -09 Hornet -08 Kawa 450-08
Hämtade hojen hos RG idag den har fått:

Acra system utan kat
Suter-slirkoppling
100 mils service
PC V samt mappning

Det blev en helt ny MC att köra! 12 HK extra och en rejäl ökning över hela registret både med vrid och hästkrafter. Sjukt nöjd! :yoparty Dessutom ett antal kilo lättare orginalsystem måste väga 15 kilo eller nåt...

Här är dynografen:

cb1000r_mapp.jpg


Mvh Martin
 

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Hämtade hojen hos RG idag den har fått:

Acra system utan kat
Suter-slirkoppling
100 mils service
PC V samt mappning

Det blev en helt ny MC att köra! 12 HK extra och en rejäl ökning över hela registret både med vrid och hästkrafter. Sjukt nöjd! :yoparty Dessutom ett antal kilo lättare orginalsystem måste väga 15 kilo eller nåt...

Här är dynografen:


Mvh Martin


Den där kurvan ser nice ut. Jag trode inte PC V var tillgänglig till CB1000 än.
Berätta gärna mer om slirkopplingen, hur är hojen att köra efter kopplingsbytet?
 

sleeplezz

Försöker iaf..
Gick med
26 May 2005
Ort
Borås
Hoj
CB1000RA -09 Hornet -08 Kawa 450-08
Den där kurvan ser nice ut. Jag trode inte PC V var tillgänglig till CB1000 än.
Berätta gärna mer om slirkopplingen, hur är hojen att köra efter kopplingsbytet?

Kurvan kan inte vara bättre enligt min åsikt med tanke på att jag endast kör gata med den toknöjd!

Jag är nog först med PC 5 på CB1000R, de första PC 5:eek:rna kom till Sverige i slutet av förra veckan, nu ska de finnas i lager.

Nummer för beställning: 16-013
pc5.jpg


Slirkoppling är ju egentligen kanske onödigt på en gathoj, men jag har aldrig kört någon hoj utan slirkoppling. Men suters slirkopplingar är super - jobbar otroligt mjukt inte en tendens till att bakhjulet vill hoppa. Dyr uppgradering men jag gillar det!! :yoparty

Mvh Martin
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top