Honda CB1000R-tråden

Kosken625

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Kiruna
Hoj
CB1000R
Det märks nog rätt mycket med pcIII/pcV och slip-on eller helsystem, och så slipper man katalysatorn också.

Jag tycker iofs att hojen går väldigt bra som original, och jag gillar verkligen utseendet på originalljuddämparen:) Att den är ganska tyst är inget som stör mig.
Jag har funderat på att lacka den främre delen av ljuddämparkåpan i svart - ska man lämna in den för vanlig lackering, eller bör den pulverlackeras? Lacken måste vara värmetålig och även tåla ganska mycket stänk, grus mm.

Om någon är ute efter en Akrapovic slip-on i kolfiber så har jag en sprillans ny i kartong som jag ska sälja - se min annons: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=31842
 

sixpackbud

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
2009, Honda Cb1000r
Kul med orginal... not

Ixil slip on med catten kvar. Ingen commander och mappning behövs. ett bra alternativ som kan rekomenderas.
 

hcr

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
K 1300 R 2012
Jag provade en i dag och det blir nog ett köp.Det jag nu funderar på är om
man ska gå hela vägen med accra utan kat pc v och mappning.Skulle vara intressant att höra era erfarenheter om ni redan har detta gjort på eran hoj Tycker den var stark och fin i gången original men det kan tydligen bli ännu bättre.
 

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Är det någon som har plockat bort endast katten och ersatt med ett mellanrör,
och sedan kört med orginal ljuddämpare?
Skulle man behöva bänka och montera pc3 el.pc5 då?
 

hcr

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
K 1300 R 2012
Hämtar den nya hojen denna vecka :banana.Sen blir det inkörning och montering av accra med ersättning för katten power commander v och mappning.:D
 

hcr

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
K 1300 R 2012
Rizoma nummerskylthållare och blinkers, blinkersadapter, depåstöd, centrumaxel till depåstödet och röda fälgstripes.

Jag beställde ju R&G skylthållare av min handlare, men dom var inte så intresserade av att sälja till mig så nu blir det Rizoma istället.

Dom här blinkarna beställde jag
rz_FR023B_Z1.jpg

Låt oss se rizoma nummerskylthållare och blinkers.
Har någon bra eller dåliga erfarenheter av era huggers?Vad kan man säga om kvaliten på dessa?Funderar på dpm race som är bland det snyggare jag sett.
Hittade denna sida http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=4830&grp=254601
som också har huggers i olika färger.
 

Budo

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Växjö
Hoj
Ingen
Funderar också på en cb1000 med abs. Står i valet och kvalet mellan en svart och en vit:huvet.

Har dock en fråga till er som redan har införskaffat såna här maskiner.
Hur mycket blåser det på en sån hoj? Hade innan en hornet 600 och på den blåste det en hel del redan över 100km/h, speciellt med cross styre på.

Jag vet att det vore enklast att testa men den lokala handlare har ingen för provkörning.
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Jag är 176cm lång och det blåser lite (det är ju en naken hoj) men det är ok upp till cirka 140. Efter det blir det jobbigare men fortfarande hanterbar tills man kommer upp i 160/170.

Tycker absolut att man ska provköra hojen innan köpet. Kanske värt en dagstur till en återförsäljare som har en demohoj?

Jag köpte en Rossocromo kolfiber hugger. Rekommenderas starkt (trots priset) :tummenupp
 

Budo

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Växjö
Hoj
Ingen
Jag är 176cm lång och det blåser lite (det är ju en naken hoj) men det är ok upp till cirka 140. Efter det blir det jobbigare men fortfarande hanterbar tills man kommer upp i 160/170.

Tycker absolut att man ska provköra hojen innan köpet. Kanske värt en dagstur till en återförsäljare som har en demohoj?

Jag köpte en Rossocromo kolfiber hugger. Rekommenderas starkt (trots priset) :tummenupp


Får nog bli så känner jag.
 

hcr

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
K 1300 R 2012
Funderar också på en cb1000 med abs. Står i valet och kvalet mellan en svart och en vit:huvet.

Har dock en fråga till er som redan har införskaffat såna här maskiner.
Hur mycket blåser det på en sån hoj? Hade innan en hornet 600 och på den blåste det en hel del redan över 100km/h, speciellt med cross styre på.

Jag vet att det vore enklast att testa men den lokala handlare har ingen för provkörning.

Det var just det jag tyckte gick så bra att köra utan kåpa.Jag är 180 cm och det styr ändå upp luften i brösthöjd.Svart eller vit lycka till säger jag bara ett skratt i luren fick min handlare av honda.
 

Kosken625

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Kiruna
Hoj
CB1000R
hass, eller någon annan som har rossocromos hugger: Använde ni några distanser vid montering av huggern? Gummibrickor el. liknande...jag läste på hondacb1000r.com att man får den närmare däcket om man använder brickor.
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
hass, eller någon annan som har rossocromos hugger: Använde ni några distanser vid montering av huggern? Gummibrickor el. liknande...jag läste på hondacb1000r.com att man får den närmare däcket om man använder brickor.

Jag satt dit två gummi brickor för att få huggern närmare däcket samt för att den inte ska spricka.
 

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Låt oss se rizoma nummerskylthållare och blinkers.
Har någon bra eller dåliga erfarenheter av era huggers?Vad kan man säga om kvaliten på dessa?Funderar på dpm race som är bland det snyggare jag sett.
Hittade denna sida http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=4830&grp=254601
som också har huggers i olika färger.

Jag var ute och tog några dåliga bilder med mobilen.
Det är ganska stark diod i blinkersen, dom syns bra fast dom är små.
 

Bifogat

  • DSC00204.jpg
    DSC00204.jpg
    236.7 KB · Visningar: 147
  • DSC00201.jpg
    DSC00201.jpg
    237.4 KB · Visningar: 160
  • DSC00199.jpg
    DSC00199.jpg
    239.6 KB · Visningar: 182
  • DSC00207.jpg
    DSC00207.jpg
    230.9 KB · Visningar: 174
  • DSC00209.1.jpg
    DSC00209.1.jpg
    247 KB · Visningar: 216

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Jag var ute och tog några dåliga bilder med mobilen.
Det är ganska stark diod i blinkersen, dom syns bra fast dom är små.

Snygg hoj! :tummenupp

(Fast du behöver ta bort fotpinnarna bak och montera en kuts :D).
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Jag har precis kommit hem från en 400 mil lång semester med min cb1000.
Vi startade i Göteborg och körde ner till Helsingborg för att ta färjan över till Helsingör och vidare genom Danmark till Rödby/Puttgarden. Tyskland?ja vad ska man säga?rakt platt och tråkiga 94 mil. Väl framme i Lindau vid Bodensee började äventyret. Deutsche alpenstrasse 45 mil med bara kurvor,fantastiskt. I Österrike körde vi över Gerlos alpenstrasse och vidare till Zell am see för att ta in på hotell och dels slänga av all packning. Grossglockner,säger bara namnet,lägg det på minnet och åk dit.Du börjar vid ca 1000 m/öh för att klättra dig upp för berget i härliga serpentinvägar.Vi passerade genom regn,snö och hagel innan vi hade nått toppen som är på ca 2500 m/öh.Sen är det bara att ta sig allra längst ner i dalen där det är vägar med öppna fina kurvor som man kan hålla ganska bra hastighet i,men se upp!!Scheise gubbe flytta dig från vägen!Aha det var en polis!Bara att stanna.Jasså ni kommer från Sverige.Ja det gör vi.Snygg motorcykel.Tack.Nu är man lite nervös,vad ska hända,jag vet att jag körde alldeles förfort.Polisen kollar runt hojen och min ena blinkers där bak har gått i sönder pga de mjuka packväskorna som jag hade monterat.Inte ett ljud om det men han säger tillslut,idag är jag snäll och det är sällan jag träffar svenskar med så snygg motorcykel så det blir bara 25 euro i böter.Upp med plonboken och betala,kunde varit värre.
Så det jag vill ha sagt som vi alla med denna hoj redan förstått och det är att det är en kanon hoj.Den skäms inte för sig varken på små kurviga vägar eller autobahn,trots full packning,dvs tankväska,packväskor och frugan med en ryggsäck.Som vanligt alldeles för mycke saker med sig.Kan starkt rekomendera att göra denna resa,men till nästa gång blir det att sätta hojen på tåg genom Tyskland.Det ända jag kan klaga på hojen vid denna resa är att man fick så jävla ont i röven på väg hem,men det hade inte spelat någon roll vad man hade haft för cykel,för är man så dum och får sådan hemlängtan när man är i Leipzig och drar 100 mil i svep så får man skylla sig själv.Bifogar 2 bilder.Den ena är med en fullastad hoj i starten av Grossglockner och den andra är på 2400 m/öh.
 

Bifogat

  • Kopia av IMG_0460.jpg
    Kopia av IMG_0460.jpg
    94.3 KB · Visningar: 312
  • Kopia av IMG_0465.jpg
    Kopia av IMG_0465.jpg
    80.3 KB · Visningar: 241
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top