Man tackar sjukt nöjd nu
hugger samt tail är köpt hos http://www.bikersneed.se/
båda har snabb och bra fit.
hugger samt tail är köpt hos http://www.bikersneed.se/
båda har snabb och bra fit.
Slusken jag är inte insatt i hur allt fungerar, men det jag har lyckats att läsa till mig iaf, är att man helst ska ha pc5/"eller liknade" med ett decat-rör, så sätt ditt katen igen tills du har råd med pc5. Skicka ett pm till Andersson turbo som håller till här på forumet. Han gör inget annat än optimerar och bänkar hojar.
Då anslöt även jag mig till den glada skaran i onsdags, en svart '10 ra införskaffades. Fruktansvärt rolig hoj att köra och då har jag haft ett par stycken att jämföra med. Ett problem som jag upptäckte direkt när jag åkte hem från handlarn var att vid 120-130 började huvudet/hjälmen vispa runt av turbulensen från backspeglarna så jag skruvade dit biltemas carbon-speglar istället och problemet var borta.
Tjena grabbar.
Nu har jag äntligen fått mitt jävla decat-rör efter 8 veckors försening.
Varken Boove eller Funbike i Västerås var sugna på att kompensera med nått för denna försening inte ens ett jävla presentkort på 200kr kunde dom lämna iväg. Jävla piss ställen undviker Funbike i Västerås från och med nu och åker fan hellre till Uppsala och Lelles i fortsättning.
Men hur som helst så har jag iaf monterat röret plus sliponet nu och kan säga att ljudet vart grymt. Nu låter den iaf som en sporthoj när man råkar vrida på gasen
Men nu till frågan... Har ju kopplat in röret och i röret kört in avgasmätaren för att bränslebladningen ska fungera osv. Motorcykeln blöddrar iaf när man släpper gasen och har fått 2st "poffar" ur avgasröret nästan som en felinställd förgasar motor. Frågan är nu tror ni att det är skadligt att köra med detta tills jag sparat ihop till PC5 och bänkning eller ska det funka utan att man fuckar upp motorn? Kan det bli så att den går för snålt/blött även fast man kopplat in .. hmm är det lamdasonden som sitter i katalysatorn?
Vill ju inte ha sönder min motorcykel men har inte råd att köra PC5 just nu så frågan är kan man köra vidare eller ska man sätta på vanliga katalysatorn igen? Vill ju inte det med tanke på ljudet
Är på baksidan av Sverige nu (ja Göteborg) men kommer hem i morgon så ska försöka att dunka upp lite kort och nån film på ljudet och på hojen på torsdag så får ni säga av ni tycker.
Tack på förhand.
// Tomas
du måste strypa puls air systemet så försvinner det
Jepp, jag skruvade av dom först och testade utan. Vad det är för skillnad har jag ingen aning om, förutom att man kan välja röd ?.
Meckade på mitt akra idag oxå, hojjen känns fulländad
View attachment 313800
Är i tankarna o införskaffa mig ett slipon till hojen. Men vet inte riktigt vilket jag ska välja.. Inte lätt att lyssna på Youtube och välja därefter.. Finns det något skydd som man kan sätta på som så man slipper se katten när man bytt slipon?
Vad är Plus Air systemet för något? Vad försvinner om man stryper det?
Oh nice! Vad fick du ge för den pipan? Nu fattas bara ett decat-rör och PC5 för din del då. Ska ta och ringa och boka en PC5i morgon och en o2-eliminator tror jag den hette sen blir det bänkning för mig! Kan säga att största ljudskillnaden kom när man tog bort katten inte sliponet.
Update.
Då var PCV + o2 eliminator beställda då! Ska man byta luftfilter med eller behöver man inte det? Har inte hittat nått annat på dom sidorna jag tittat på.
Nu blir det till att boka en tid med Andersson Turbo och hoppas att han har tid typ på fredag-eftermiddag eller lördag!
Återkommer med lite bilder samt grafen när allt är klart!
Funderar på en devil, nån som vet nån svensk firma som säljer dom till ett vettigt pris ?
Jag har orginal honda luftfilter på min, det ska vara helt ok att köra med.
BTW: Vi kanske skulle ha ett lite CB möte om du kommer upp till Stockholm? Jag hänger järna på till Andersson Turbo.
Är i tankarna o införskaffa mig ett slipon till hojen. Men vet inte riktigt vilket jag ska välja.. Inte lätt att lyssna på Youtube och välja därefter.. Finns det något skydd som man kan sätta på som så man slipper se katten när man bytt slipon?
BikerSimba i morgon ska jag vara hos Andersson Turbo, 17.00 i Upplands Väsby.
Kommer nog jobba till 16 sen blir det stress dit sen stress hem eftersom jag har en platta öl i kylen. Men kanske vore nått att dra ihop alla som har CB1000R och hooka upp på nått trevligt ställe?
BikerSimba i morgon ska jag vara hos Andersson Turbo, 17.00 i Upplands Väsby.
Kommer nog jobba till 16 sen blir det stress dit sen stress hem eftersom jag har en platta öl i kylen. Men kanske vore nått att dra ihop alla som har CB1000R och hooka upp på nått trevligt ställe?
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |