Honda CB1000R-tråden

Elake

nöjd
Gick med
21 Dec 2007
Ort
Höör
Hoj
Honda CB1000R-09 Grön
suck nu blev man än mer sugen att byta rör :D Har dock lovat tjejen att ta det piano med moddar den här säsongen...

Hojta till om ni drar ihop nån CB1R träff så länge det inte är i Norrland eller liknande :rolleyes:
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
suck nu blev man än mer sugen att byta rör :D Har dock lovat tjejen att ta det piano med moddar den här säsongen...

Hojta till om ni drar ihop nån CB1R träff så länge det inte är i Norrland eller liknande :rolleyes:

Klart vi ska göra det. Skulle vara sjukt kul att hooka upp ett gäng ch dricka lite bira och grilla eller nått sånt.
Nu är det bara timmar kvar tills motorcykeln ska upp i Dynojetbänken ska blis å sjukt kul. Drog med mig systemkameran så kort kommer under helgen ihop med grafen över hur allt vart.

Och du Iwe om du är nöjd med ljudet som det är nu med Ixil-rör så byt inte bort katalysatorn. Kan säga att 80% av ljudet från mitt byte kom vid bytet till decat-rör :)
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
angående slipon så har jag precis i dagarna monterat ixil på min. Gillar utseende då man får hojjen "clean" vid bakhjulet. Man får till ett skydd för katten, men designen är väl så där. Dock har jag sett på andra forum att vissa målar katten svart med någon värmebeständig färg, det ser riktigt bra ut! Någon som kanske har tips på produkt?

Ljudmässigt är jag nöjd, inte för högt men samtidigt lagom mullrigt. River på bra på höga varv. Känns förövrigt som att cykeln kvävdes lite med org pipan, mycket skönare gång i den nu!

snyggt!
 

V.hoja

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2010
Ort
Södertälje
Hoj
2009 Honda CB1000ra
Hej jag åker med ett LASER X-treme slip-on GP-style, jag är mycket nöjd :)
 

Bifogat

  • DSC00717.JPG
    DSC00717.JPG
    160 KB · Visningar: 219

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Har av ngn anledning kommit ut ett flertal på Blocket senaste dagarna. Hade den haft ABS och helst vit så.... Finns ju en sådan också till salu men den har gått lite långt för min smak.
Personligen är jag fruktansvärt nöjd med hojen och har knappt hunnit köra in den men polaren crashade sin för en stund sen och kommer att köpa något helt annat med försäkringspengarna så jag vill följa på där för att kunna åka i samma "tempo" framöver. Så därav får jag lämna bort henne till bättre behövande...

Märsta.se skrev en artikel, se http://marsta.nu/News.aspx?articleId=4011 som krashen.

Artikeln stämmer visserligen inte alls, det var ingen bil inblandad utan en singelolycka. Hojen ligger ett gäng meter till vänster utanför bild.

Och så var dom bara två CB:s...
 

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
CB1000R
Får kolla lite mer på slipon när jag kommer hem, ligger nämligen i Barcelona o dricker cervesa just nu! Mmmmm
 

Elake

nöjd
Gick med
21 Dec 2007
Ort
Höör
Hoj
Honda CB1000R-09 Grön
ligger nämligen i Barcelona o dricker cervesa just nu!

Äckligt ;)

Har nu monterat DPM kraschpuckar, styrändar och oljeplugg. Får snart täcklocket till bakaxeln också. Ska se om jag kan lägga upp några bilder i veckan som kommer :yoparty

En sak som står högt på priolistan är nya bavkspeglar! Det är faktiskt det enda negativa jag kan säga om hojjen eftersom sikten bak är det sämsta jag varit med om på en mc :)

Till nästa säsong får det bli hugger och slipon. Ixil ligger bra till, dönar inte så mycket och klart snyggt. LASER X-treme slip-on GP-style såg ganska schysst ut också på bilden :tungan
 
Last edited:

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Bänkning av min CB1000R -09.

Hallå alla. Var iväg i fredags och körde min hoj i bänken och kan säga att jag är sjukt nöjd med resultatet. Hade ju hoppats på samma höga hästar som ni har fått ut men har även hört att det är sjukt mycket som spelar in. Så man ska kanske inte stirra sig blint på hästarna...
Men iaf så är motorcykeln sjukt rapp och trevlig att köra på nu... Svarar på minsta gaspådrag och finns inte en tendens till blödder eller poffar som det var innan jag åkte med den till han.

Fick iaf ut 113hk vid 9696 varv och 94NM vid 7100 varv.
Ska försöka att dunka upp lite bilder från själva varma eventet... Kan säga att det var sjukt varmt där inne :)

http://www.youtube.com/watch?v=1ao0bj1-6FA
En liten film vart det också men dålig kvalitet från mobilen...
 

Bifogat

  • DSC_0096.jpg
    DSC_0096.jpg
    147.3 KB · Visningar: 151
  • DSC_0097.jpg
    DSC_0097.jpg
    238.2 KB · Visningar: 124
  • DSC_0099.jpg
    DSC_0099.jpg
    131.5 KB · Visningar: 131
  • DSC_0101.jpg
    DSC_0101.jpg
    112.5 KB · Visningar: 253
  • DSC_0103.jpg
    DSC_0103.jpg
    116.6 KB · Visningar: 132
  • DSC_0108.jpg
    DSC_0108.jpg
    109 KB · Visningar: 113
  • DSC_0112.jpg
    DSC_0112.jpg
    118.4 KB · Visningar: 117
  • DSC_0121.jpg
    DSC_0121.jpg
    106.8 KB · Visningar: 119
Last edited:

BikerSimba

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Upplands Bro
Hoj
CB1000RA + KTM 640
Kul att du blev nöjd med resultatet samt med gången i hojen Slusken! Det är precis som du säger, skiljer även mycket i hk beroende på vilken bänk man kör i.
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Kul att du blev nöjd med resultatet samt med gången i hojen Slusken! Det är precis som du säger, skiljer även mycket i hk beroende på vilken bänk man kör i.

Kan ju kanske ha nått att göra med att Andersson har byggt sin bänk själv och inte är nån Dynojet från USA. Men var ingen problem att få framhjulet att åka upp i luften på 1an, 2an och 3an iaf :)

Bytte ut filmen på youtube till en med bättre kvallitet!
 

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
CB1000R
Slusken
Hojta till om du har vägarna förbi Trollhättan nån gång så man kan få höra på ljudet med ditt slipon och utan katten! :)
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Slusken
Hojta till om du har vägarna förbi Trollhättan nån gång så man kan få höra på ljudet med ditt slipon och utan katten! :)

Åkte ju nästan förbi Trollhättan nyss dock med bil. Åkte på E20 och nån jävel med självmordstankar hade tydligen tyckt att det var en bra tanke att damma in i en långtradare :D

Men visst ska jag göra annars får vi helt enkelt styra upp en CB1000R träff... Ingen som har bra ställe att hosta en sån fest i mitten av Sverige så alla inte får sådär jätte långt att åka dagen efter? ;)
 

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
CB1000R
Hallå alla. Kollade runt bland några säljare och dom säger att Devil inte säljs i Sverige längre. Har nu börjat kolla runt lite till och har hittat nått märke från Italien som heter Mivv . Har ni hört nått om det märket, är det nått o ha?

Är inne o kollar på ett Mivv Souno Carbon :

Bilder:

http://www.mivv.it/risorse/6/592/778/H041L9_a.jpg

http://www.mivv.it/risorse/6/592/778/H041L9_b.jpg

Ser snyggt ut iafall. 6000:- Vill dom flesta ha för ett i carbon inc Dbkiller och skydd för katten..

Vad säger ni gubbar? Vad tror ni..?`

Kör lungt
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Ser ju riktigt fläskigt ut.
Har du kollat upp om ditt rör kanske finns i Tyskland? Jag hittade lite slipon där som inte fanns i Sverige annars borde det säkert gå att hitta på Ebay. Var också sugen på ett Devil innan jag köpte mitt GPR var nog mest för att kulorna började tryta... Vart dyr ändå med Slipon, decat, PCV och bänkning :)

Hallå alla. Kollade runt bland några säljare och dom säger att Devil inte säljs i Sverige längre. Har nu börjat kolla runt lite till och har hittat nått märke från Italien som heter Mivv . Har ni hört nått om det märket, är det nått o ha?

Är inne o kollar på ett Mivv Souno Carbon :

Bilder:

http://www.mivv.it/risorse/6/592/778/H041L9_a.jpg

http://www.mivv.it/risorse/6/592/778/H041L9_b.jpg

Ser snyggt ut iafall. 6000:- Vill dom flesta ha för ett i carbon inc Dbkiller och skydd för katten..

Vad säger ni gubbar? Vad tror ni..?`

Kör lungt
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top