Honda CB1000R-tråden

MLLRAPTOR

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Honda CB1000R 2009
Tja! Fan skulle ställa in hojen för vintern idag. Ställde den utanför polaren som jag skulle ha den hos i vinter. Han kommer hem från jobbet så ligger hojen ner!! Har fått en stor repa på "blixten brevid tanken. Ringde försäkringsbolaget och dom skulle ha 6000:- för att lacka om den, sjukt.. Så nu går tankarna i att lacka om den i 2010års röda färg. Bike trollhättan skulle ha 5000:- för att lacka om hojen.

jävla skit alltså!!!

Vad menar du med blixten? Är det plastbiten bredvid kylaren?
Kan ju inte kosta många hundra att lacka den... Ellere köp kolfiber dito på e-bay för en tusing...

6000! Jag lackade om en hel VFR och lagade plast och buckla i tanken för tre papp...
/M
 

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
CB1000R
Vad menar du med blixten? Är det plastbiten bredvid kylaren?
Kan ju inte kosta många hundra att lacka den... Ellere köp kolfiber dito på e-bay för en tusing...

6000! Jag lackade om en hel VFR och lagade plast och buckla i tanken för tre papp...
/M

Aa, det är den plastbiten jag menar! Men bike tar ju som sagt 5000 för demontering av alla kåpor och jag får din lackade i valfri färg , kommer nog välja en snarlik till den röda som 2010 års modell av cb1000 har!
 

MpFire

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
Honda CB1000R -09
Hej Allihopa!

Nu har jag hittat 2st rör som jag har som alt för köp:

*Yoshimura slipon + mellanrör helt nytt - 5000:-
http://shop.yoshimura-jp.com/files/img1/180-480-5B-0_1.jpg

*GPR slipon + mellanrör helt nytt - 5000:-
http://ecx.images-amazon.com/images/I/419Cx%2BsvlTL._SL500_AA300_.jpg

Frågan är vilket av rören man ska ha???

När man har bytt till slipon + mellanrör, ska man då koppla på lambasond kontakten i mellanröret eller ska man ha en O2-eliminator?

På Yoshi´s mellanrör så finns det ett hål för (lambasond?) kontakten,
men på GPR mellanröret så finns det inte ett sådant.
Ska man då ist ha en O2-eliminator?

Det där med mappningen och köp av PC är det ett måste eller går hojjen sönder om man skippar det?

MVH
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Hej Allihopa!

Nu har jag hittat 2st rör som jag har som alt för köp:

*Yoshimura slipon + mellanrör helt nytt - 5000:-
http://shop.yoshimura-jp.com/files/img1/180-480-5B-0_1.jpg

*GPR slipon + mellanrör helt nytt - 5000:-
http://ecx.images-amazon.com/images/I/419Cx%2BsvlTL._SL500_AA300_.jpg


MVH

Hmm så här vid första anblicken så tycker jag att GPR systemet är bra mycket snyggare. Ser inge bra ut med ett sånt långt naket rör innan burken kommer. Jag kan väl bara säga att jag är ruggigt nöjd med mitt G.P.R system som du har kollat på. Jag fick det för runt 6000kr i Västerås utan en massa strul med frakt och tull från utlandet.
Det är som sagt Boove som tar in dom i Sverige från Italien och säljer vidare till affärer runt om i Sverige, så borde gå att hämta upp ett i Stockholm för dig med.

Det som var lite tråkigt var väl bara det att jag beställde mitt när Italienarna hade semester så istället för 2 veckors leveranstid så tog det 7 veckor... Men det var bara att garva för jag vart ruggigt nöjd med det och det låter när man kommer och det låter bra!

Till din fråga om mappning.. När jag kom till min bänkning så gick iaf min hoj sjukt snålt på tomgång och på mellanvarv, för lågt för att det skulle vara bra för motorn. Det var iaf vad Andersson Turbo sa åt mig och det var det kurvan visade också. Så jag skulle nog rekommendera att du sparar lite pengar och kontaktar Andersson Turbo här på forumet och bokar upp en tid i vinter när du sparat ihop lite slantar.
// Tomas
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Nu kan ni se lite bilder på 2011-modellen på länken nedan:

http://www.moto-station.com/cgi-bin..._serie_plus_de_125/Honda/Honda_CB_1000_R_2011

Förutom en ny tri-color färg och guldeloxering på gaffeln verkar de synliga nyheterna vara ett fatbarstyre och en ny positionslampa med annat led-mönster i fronten.

Varför leta över hela världen när denna sidan uppdateras minst lika tidigt? :confused:
http://www.hondamc.com/homc/templates/Model____15365.aspx
Kolla under bilder..
Där finns också alla nya modeller för 2011
 

MLLRAPTOR

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Honda CB1000R 2009
Någon som var ute och luftade en grön CB 1000R på Skeppsbron idag 19 november vid 11:30-11:45?

Jag är impad:yoparty
 

MpFire

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
Honda CB1000R -09
Har nu införskaffat ett Yoshimura 3/4 system....:tummenupp

LÄNGTAR bara till våren/sommaren...:yoparty
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Har också beställt avgas, ett slipp-on från Mivv, modell Suono full carbon. Hoppas det kommer snart, vill montera och lyssna! :yoparty
 

SpecopsNinja

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Nordpolen
Hoj
Honda cb1000ra 2009
Läste i nån recension att Cb1000 bara var skräp pga att ljuddämparen sitter för lågt och skrapar lätt i högersvängar. Någon som har erfarenhet av detta?
 

anvi

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Solna
Hoj
Honda CB1000RA
Läste i nån recension att Cb1000 bara var skräp pga att ljuddämparen sitter för lågt och skrapar lätt i högersvängar. Någon som har erfarenhet av detta?

Läste det också. Var väl i SMCs tidning...

Jag har faktiskt ingen sån erfarenhet alls. Det sitter ju en pinne på varje fotpinne och den pinnen har jag då skrapat i ett antal gånger. Någon ljuddämpare? Nej, aldrig! Jävla påhitt :rolleyes:
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Funderar att skaffa mig en CB1000R men det är ju svårt att veta vad dom kostar nu. Finns bara handlare som annonserar på blocket. Vad liggr en privat på ungefär på tro? Man får en ny 09 för 90k.
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Funderar att skaffa mig en CB1000R men det är ju svårt att veta vad dom kostar nu. Finns bara handlare som annonserar på blocket. Vad liggr en privat på ungefär på tro? Man får en ny 09 för 90k.

Vet inte vad man får ge för en 09a. Är lite små sugen att byta upp min hoj till en sporthoj nästa år. Har en vit 09a som är bänkad, mappad, nytt slipon, miniblinkers, fixad röv osv... Hör av dig om du är sugen annars...

En annan sak om jag nu ska ha hojen kvar. Det är ingen som har en DPM-hugger i närheten av Västerås man skulle kunna låna? En polare är sugen att göra en till min i Aluminium på sitt jobb... Så skulle behöva låna en för att kunna läsa in och göra en egen för en spotstyvel av original :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top