Låter snarare som det inte är fjädern(om den inte pajat), jag har flera hack kvar och ligger endast 6kg under dig (kör mycket hårt). Tänk på att inställningar fram också påverkar bak, kolla instruktionsboken om samtliga inställningar, även bak finns ju andra alternativ än att spänna fjädern. I många tidningar och på internet kan du läsa om idealisk inställning för olika förhållanden och vikt.
Toppen, det låter ju lovande, att shoppa öhlins för 15 tkr skulle inte frun se med blida ögon på, även om det vore kul!
Vi mätte häng fram och bak och sen justerade vi fram. Sen mätte vi lite bak, justerade ett par klick, mätte igen och försökte justera mer men efter något klick så pallade inte c-nyckeln av att vrida runt kransen mer.
Nu har jag ett häng runt 70 mm bak tror jag, fram runt 45 mm. Detta är alltså måtten från olastad fjädring till fullt lastad fjädring. I mina böcker och på internet säger dom flesta runt 30 mm bak och 30 till 60 fram...
Hojen kändes bra vid lugn körning på gata i alla fall, bankörning om en vecka så får jag kanske veta på riktigt. Eventuellt var den lite mer wheelie benägen, men det kan ju varit att jag gasade lite mer än vanligt också.
Retur och kompression har jag lämnat orörda - hoppas att dom står på standard men jag borde väl verifiera det för att vara säker.