mike_bike skrev:God morgon
Jag är väl ingen mäster mek precis :kocko men hur gör jag för att plocka bort bak kåpan. Några som vet hur man gör.
Hojen är en CBR 600RR 03:a
2ono skrev:Haha hade exakt samma problem , plast är ju elastiskt så jag lyfte den rakt upp genom töja lite på sidorna medan jag lyfte
2ono skrev:Haha hade exakt samma problem , plast är ju elastiskt så jag lyfte den rakt upp genom töja lite på sidorna medan jag lyfte
Har en Manual som beskriver det så , kan ju lägga in en bild senare
Ja det är sjukt att man jobbar med trauma och kör hoj, men faktum är att en mänsklig led har en fantastisk hållbarhet.Inskickat av Neutral.De där lederna kommer att överleva alla leder du jobbar med till vardags. Såg först nu att det var Valtermoto som gjort den andra och blev förvånad, de brukar ju hålla hög klass på det jag sett. Jag antar dock att den är mycket billigare och då kan det ju vara ok.
Vem kan det där med mappning? imponerande siffror med 114 bhp , men som sagt förbättringen bör ju ske i hela regisrtret.Inskickat av isse. Förresten, nån nämnde öppnare luftfilter.
Förresten, nån nämnde öppnare luftfilter.
Funderade på om man kanske ska fixa det till nästa sässong.
Kommer ju kräva att man mappar om pc3´an, så det ska ju ge en hyffsad vinst om det ska va värt det. Då menar jag inte toppeffekt utan hela registret.
2ono skrev:Vem kan det där med mappning? imponerande siffror med 114 bhp , men som sagt förbättringen bör ju ske i hela regisrtret.
Ska göra samma sak och återkommer
Ingel skrev:jag ansluter mig väl...
sitter själv på en CBR600RR -04 med 108 uppmätta bakhjulshästar original innan jag spräckte motorblocket och samtidigt bytte till en tenkate-morot som ska slunga ut 138 bakhjulshästar enligt säkra källor. har inte bänkat nya motorn än men jag toppar 280 på mätaren jämfört med 245 innan.
det jag har gjort för att styla den är att slagit av lite backspeglar, blinkers, satt dit lite nya bultband, satte på en GPR dämpare (tillhörande honda XR) samt lite extra lull-lull.
bild på skönheten kommer här:
2ono skrev:Haha hade exakt samma problem , plast är ju elastiskt så jag lyfte den rakt upp genom töja lite på sidorna medan jag lyfte
Har en Manual som beskriver det så , kan ju lägga in en bild senare
arnoldsson skrev:Tjenare!
Kör en 600rr -03:a. Så grymt go hoj! Har fixat lite med den nu i höst. bilder kommer snart! Har bytt till en kolfiberframskärm och nya skruvar till koporna till guleloxerade från tastynuts.com samt styrändar och "cbr" handtag. Får väl se vad som blir näst. Du som hade fixat ten kate till din: bytte du hela motorn eller vad gjorde du med den?
Om jag skaffar helsystem till hojen måste jag då mappa om den för att få den att gå bättre? Jag menar om man nu vill ha lite extra effekt och byter till en PC3:a och ett helsystem så kommer man ju upp i ganska mycket pengar och med bänkkörning å allt. Eller? Vad kostade det för er?
arnoldsson skrev:Om jag skaffar helsystem till hojen måste jag då mappa om den för att få den att gå bättre? Jag menar om man nu vill ha lite extra effekt och byter till en PC3:a och ett helsystem så kommer man ju upp i ganska mycket pengar och med bänkkörning å allt. Eller? Vad kostade det för er?
isse skrev:Det var inte på toppen man märkte mest skillnad (från 108,5 till 113,5). Hela registret vart bättre.
Vore kul om fler som bänkat sina kan lägga upp dina bänk-resultat så man har nåt o jämföra med.
Det är lite guppigt, men det har alla 600´a grafer jag set varit.
edit: som du ser är min mappad & bänkad på MC-Varuhuset, har dock ingen koll på vilka som är bäst, så därför vore det perfa om fler la upp sina bänkresultat.
/N
arnoldsson skrev:Du som hade fixat ten kate till din: bytte du hela motorn eller vad gjorde du med den?
Niklasinorr Citat:
Generellt så kan man säga att ett helsystem sällan är värt pengarna. Ett helsystem kanske kostar 10-15 bananer, sen 4000 spänn för en PC. Sen tar det tid att mappa den i bänk.
Om du för dom pengarna får 5-7 hästar på bakhjulet (från 10k rpm och uppåt), om du vill ha pulver köp en 1000 istället, mycket enklare plus att det verkligen ger effekt...
Ingel jag ansluter mig väl...
sitter själv på en CBR600RR -04 med 108 uppmätta bakhjulshästar original innan jag spräckte motorblocket och samtidigt bytte till en tenkate-morot som ska slunga ut 138 bakhjulshästar enligt säkra källor.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |