Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CRF450HM

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
någon som har single cuts röd/svart till en cbr -08 ? =)

Alla slipon till denna fina årgång är oxå av intresse, pm:a
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Är det någon idé att montera en PCIII på en helt orginal CBR1000RR?
Det kommer att monteras slipon/helsystem så småningom men kanske har kommit över en PCIII lite tidigare än tänkt....

någon som har single cuts röd/svart till en cbr -08 ? =)

Alla slipon till denna fina årgång är oxå av intresse, pm:a

Jag köpte just en från ebay som satt som en smäck, tror hela kalaset inkl frakt gick på 350:-.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Rear...rcycles_Parts_Accessories&hash=item53e3ff6911
 
Last edited:

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Vart hittar man billigaste försäkringen till en honda cbr600rr? Har kollat runt lite men hittar inget rimligt.

50 år, gubbe i gbg, aldrig krockat, eget garage.

Tacksam för svar.

Tiv

Folksam utan tvekan! Jag ger nu ca 17 000kr helår för min, har dock höjt självrisken med det dubbla då för att få ner premien till det priset.

MEN det är nog inviduellt, lättaste är att du ringer runt och jämför, olika bolag tar hänsyn till olika aspekter. Lättast kanske är att du ringer insplanet så kollar dom det åt dig.

Är det någon idé att montera en PCIII på en helt orginal CBR1000RR?
Det kommer att monteras slipon/helsystem så småningom men kanske har kommit över en PCIII lite tidigare än tänkt....



Jag köpte just en från ebay som satt som en smäck, tror hela kalaset inkl frakt gick på 350:-.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Rear...rcycles_Parts_Accessories&hash=item53e3ff6911

Tjena. Tack för tipset, kollat på denna, saknar dock att de inte finns nån bild på hur den ser ut på hojen, är det färgkod så den går i exakt samma röda? Skulle uppskatta grymt om du kan lägga in en bild på hojen din med cutsen =) Sett att de finns en dyrare variant på cuts till cbr, undrar om det är orginalet, samma som den som finns på hondas hemsida hmm
 
Last edited:

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Tjo hej !

Tänkte höra om det är någon som kommet över verkstadshandboken till en CBR1000rr -06

dvs den bok som är från 04-07? ( inte 04-05 den har jag redan)

Pär
 

LoppanRR

Adrenaline MC
Gick med
6 Nov 2007
Ort
Fieldmountain
Hoj
Honda Fireblade 2006 Yoshi helsystem PC 3 Honda CRF 450 X 2005
Hej
Måste vända mig till experterna här på SH...har satt på PC 3 och mappat ..vad händer om man kopplar från batteriet på hojen,,,,tappar PC 3:a mappningen då ?
 

LoppanRR

Adrenaline MC
Gick med
6 Nov 2007
Ort
Fieldmountain
Hoj
Honda Fireblade 2006 Yoshi helsystem PC 3 Honda CRF 450 X 2005
OK då kan man plocka in batteriet i värmen och låta hojen sova några månader ..
 

jonas_moller

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Ytterby
Hoj
2002, Honda 954 Fireblade
Single cuts 954 2002

Hej på er,
Efter några försök har jag nu konstaterat att jag inte trivs med att skjutsa på min FB och vill därför gömma bönepallen.
Jag har försökt googla lite för att hitta ett ställe där jag kan få tag i en single cuts till min FB 2002 954 (vit-svart).
Finns det någon här som vet detta så tar jag tacksamt emot tips.

mvh Jonas
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
tänkte även fråga om någon har släppt kamkedje spännaren någon gång?

står i boken att man ska använda ett vertyg 07ZMG·MCAA400 eller 07NMG·MY90100

men vad jag förstår så kan man även använda en smal skruvmejsel.

någon som provat med mejsel eller ska man leta upp ett org verktyg ?


Pär
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Behöver hjälp! Ska sätta på ett jardine slipon som legat ett tag. Saken är den att åsikterna är många och väldigt olika, vissa säger det bara är att byta rör och sen köra, vissa säger ja bränner ventiler om ja inte bänkar & sätter på p.c, att man ska mappa hojen i ecu, återförsäljare som ja pratat med säger däremot att de inte finns nån mjukvara till min 600: utan det är p.c som gäller i så fall. Kort och gott, kan man byta röret om man i första hand är ute efter ljudet utan att behöva oroa sig för skador eller att hojen går sämre? Med tanke på det är elektronisk insprutning måste de väl finnas mjukvara? Alla tips är mer än välkomna ! =)
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Behöver hjälp! Ska sätta på ett jardine slipon som legat ett tag. Saken är den att åsikterna är många och väldigt olika, vissa säger det bara är att byta rör och sen köra, vissa säger ja bränner ventiler om ja inte bänkar & sätter på p.c, att man ska mappa hojen i ecu, återförsäljare som ja pratat med säger däremot att de inte finns nån mjukvara till min 600: utan det är p.c som gäller i så fall. Kort och gott, kan man byta röret om man i första hand är ute efter ljudet utan att behöva oroa sig för skador eller att hojen går sämre? Med tanke på det är elektronisk insprutning måste de väl finnas mjukvara? Alla tips är mer än välkomna ! =)

ingen honda går att mappa om i orginal-ecu vad jag vet.
Det går att köpa HRC-ecu som man kan mappa, men dom funkar inte med flera av orgonalgivarna på hojen och kräver helt ny kabelstam, så det är väl inte och rekomendera för gatubruk.

en normal ECU ska klara hyfsat att kompensera får ändringar påavgassystemet, och iaf min blejd gick tokigt fett innan mappning, så risk att bränna ventiler är nog liten.

Jag märkte dock inte stor skillnad innan och efter PCIII-mappning.
 

skörby

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2009
Ort
bålsta
Hoj
cbr1000rr 08
Hej allihopa
någon som kan tipsa om en bra sida (kinakåpor)
Har en cbr1000rr 08. Ute efter repsol vitakåpor
Tacksam för svar
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
ingen honda går att mappa om i orginal-ecu vad jag vet.
Det går att köpa HRC-ecu som man kan mappa, men dom funkar inte med flera av orgonalgivarna på hojen och kräver helt ny kabelstam, så det är väl inte och rekomendera för gatubruk.

en normal ECU ska klara hyfsat att kompensera får ändringar påavgassystemet, och iaf min blejd gick tokigt fett innan mappning, så risk att bränna ventiler är nog liten.

Jag märkte dock inte stor skillnad innan och efter PCIII-mappning.

okok, tackar så mycket för tipset =) ja de sägs ju de ¨går fett från början, men tror du man kan räkna med att få ut några extra hk oxå? vill ogärna tappa effekt, samtidigt som de känns sådär att lägga 15 000 på kn o p.c
 

Angelkiller

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
----
Hoj
Honda CBR 600F -98 Yamaha YZF 250-06
Har en gammal CBR600-98 som stannade vid 3500mil i efter sommarens körning.
Behöver byta stift, kedja och drev till nästa säsong om jag inte skall byta hoj, har haft planer för detta länge.. Frågan är vad man bör göra i service väg, om man skall byta alt ha den kvar ett tag till?
Om jag skall byta drev+kedja funderar jag på att ev ge bakdrevet 2kugg till, vad ger detta i acc/top hastighet? eller är det bara dumt?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top