Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
antagligen syftar dom på att du får plocka bort luftburken och släppa på justeringen vid trottelspjällen för att vajern ska räcka till, det fick jag göra...
R6-trottel minskar fullutslag till 1/6 mot 1/4 på orginaltrotteln iaf.

Du menar att vajern är förkort annars?
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
http://cgi.ebay.co.uk/CBR1000RR-CBR...95?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item35af801fa3

Finns det olika sorter på hrc´s snabbgas? Alltså hur mycket man måste vrida på rullen..
Och sen står "THIS KIT CAN BE USED WITH ORIGINAL CABLES WITH SMALL MODIFICATION" Nån som vet va den där lilla modifikationen är?

Är osäker, men tror inte att det finns olika utväxlingar. Dock säljs det olika "paket" med bara snabbgas , snabbgas + vajrar, snabbgas + vajrar + ? etc

När jag köpte HRC till min 600 -07 och använde original gasvajrar så behövde jag släppa maximalt på justeringen till vajern vid insuget. Sedan fick jag slipa ner "stoppen" i änden på vajern som man sätter fast den med i gasrullen, då HRC har ett smalare hus vilket gör att original vajer inte får plats. (OBS! slipa lite extra så att vajern inte fastnar i huset!!)
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Jag har inte läst en bråkdel av denna tråden men skulle vilja ställa en däcksfråga som lyder:
Det sitter normalt, enligt spec troooor jag, 190/50 bak på en CBR1000RR -04.
Om jag monterar ett 190/55 istället, hur ändras uppförandet på hojen?
Jag tänker då på lite tuffare körning som t.ex. banåka.
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Jag har inte läst en bråkdel av denna tråden men skulle vilja ställa en däcksfråga som lyder:
Det sitter normalt, enligt spec troooor jag, 190/50 bak på en CBR1000RR -04.
Om jag monterar ett 190/55 istället, hur ändras uppförandet på hojen?
Jag tänker då på lite tuffare körning som t.ex. banåka.

Det är ju ingen enorm skillnad men teoretiskt blir det lite kvickare styrning. Jag har beställt 190/55 till min -07 nu (Dunlop Sportsmart).
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Nån som vet åt vilket håll växlarna sitter? Asså om man vrider den runda som går ut från växeln till höger, växlar man upp lr ner då? Nån som fattar? :)
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Nån som vet åt vilket håll växlarna sitter? Asså om man vrider den runda som går ut från växeln till höger, växlar man upp lr ner då? Nån som fattar? :)

Pekar den mot fotpinnarna har du vanlig växling.
Vänder man på den torde man få rejsväxling om du fattar?? :tummenupp
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Vart fick du dom priserna ifrån? Har du ett art nr? Lr vad dom heter.

CBR1000RR Fireblade - CBR1000RR8 - 2008 - ED
64541-MFL-000 STAG , H. UNDRE TORPED 1 38,00 38,00
64542-MFL-000 STAG , V. UNDRE TORPED 1 38,00 38,00
64543-MFL-000 STAG , MITTENTORPED 2 28,80 57,60

Summa exkl. moms 133,60 SEK
Moms 33,40
Summa inkl moms 167,00 SEK
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Någon som vet om en cbr1000rr-07 går igenom besiktningen med ett yoshi rs-5?
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
När jag ändå håller på: Vad finns de för schyssta däck att slänga på hojen? Jag vill ju ha så bra grepp som möjligt men måste vara ett däck som klarar lite längre resor också för ser ut som jag ska göra några turer på iaf 60-70mil enkelresa =S
 

*Chriss*

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Täby
Hoj
CBR600RR -04
tänkte dela med mej av ett tips för er som håller på att installera LED-blinkers. Hittade ett variabelt blinkersrelä som är VÄLDIGT enkelt att installera på hojen.
Finns i 'plug n play'-variant för ett par CBR-modeller där det bara är att koppla ur originalrelät och sen klicka i det nya.
Om man som jag har en cbr600rr 2004 som inte finns med i listan, så får man bara koppla om 2 futtiga sladdar, tar 15 minuter om man är långsam :)
Mitt relä skickade dom hem med vanligt vadderat kuvert vilket gjorde att posten inte besvärade sej att lägga på tull och moms som på paket. Kostar typ 120kr + frakt, billigt för en så pass smidig lösning :) Rekommenderas! :tummenupp

Gå in och kolla på http://www.customled.com/products/flasher_relay/flasher_relay.htm
Exempelfilm: http://www.youtube.com/watch?v=1f8CxS9Cf9s
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Någon som vet om en cbr1000rr-07 går igenom besiktningen med ett yoshi rs-5?

Är dämparen hyffsat ny ska de gå.
Min 600 gick igenom första gången jag besiktigade den.
2 år senare sa dem stopp direkt, då lät den jävla fint men mkt av ullen var väck.
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Är dämparen hyffsat ny ska de gå.
Min 600 gick igenom första gången jag besiktigade den.
2 år senare sa dem stopp direkt, då lät den jävla fint men mkt av ullen var väck.

Hmm svårt att säga, hojen är helt nyinförskaffad så ingen aning om hur länge det har suttit på.. Får nog köpa en db-killer att stoppa i. Det är värt dom kronorna för att slippa byta ut det:)
 

danne021

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
CBR 600RR
Har köpt ett baklyse med integrerade blinkers från ebay, men är osäker på hur inkopplingen ska göras. baklyset har 5st kablar, 3st kortrare röd,grön och svart och sen 2st längre som är gula. Jag gissar att dom gula går till blinkers men vill helst inte koppla fel. Detta är då till en 600rr 04.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top