Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Ort
i väst.
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Satt o letade Service manual till -08an. Om nån annan vill ha den så högerklicka & spara som! -------> Här

En får tacka så mycket:tummenupp

Hej tänkte bara höra ska beställa bromsbelägg,det sitter bara två belägg per skiva va? Så det räcker att jag köper dubbel uppsättning? Så jag inte beställer för få. Carbone Lorraine XBK5 - Road/Track. Tänkte beställa dessa att köra med på gatan.
 
Last edited:

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
En får tacka så mycket:tummenupp

Hej tänkte bara höra ska beställa bromsbelägg,det sitter bara två belägg per skiva va? Så det räcker att jag köper dubbel uppsättning? Så jag inte beställer för få. Carbone Lorraine XBK5 - Road/Track. Tänkte beställa dessa att köra med på gatan.

Jag har fått höra att orginal e som bäst pga blandningen & passformen på beläget, men men det är vad jag hört, jag pröjsa ca 1100 för alla fram 4st klossar
 

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Ort
i väst.
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Jag har fått höra att orginal e som bäst pga blandningen & passformen på beläget, men men det är vad jag hört, jag pröjsa ca 1100 för alla fram 4st klossar

Jo det är väl så att original alltid är bäst,skiljer lite på priset. Men där ska man inte snåla + att det är ej så stor skillnad. Ska kolla med Honda imorgon vad dom tar, och om dom har dom hemma. Tack för svaret.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jo det är väl så att original alltid är bäst,skiljer lite på priset. Men där ska man inte snåla + att det är ej så stor skillnad. Ska kolla med Honda imorgon vad dom tar, och om dom har dom hemma. Tack för svaret.

Original är en bra kompromiss men Carbone Lorraine SBK är ett bättre pads om du åker en del bana....

Är de billigare än original så slå till...
 

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Ort
i väst.
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Original är en bra kompromiss men Carbone Lorraine SBK är ett bättre pads om du åker en del bana....

Är de billigare än original så slå till...

Jo har allt tänkt att åka bana:) men dom funkar bra på vägen med eller?

Japp dom är billigare än originalet.
 

@ack

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
cbr600rr 08
Personligen har jag valt OKQ8 SBK Racing i mina vardagsmotorer. Den är riktigt bra och ett verkligt kap för sitt pris. Motul 300V Factory Line hälls i racemotorerna där bara det bästa är gott nog, bäst men svindyr....

Tjena!

Har lite funderingar angående olja och då du verkar ha mycket bra koll är jag intresserad vad du tycker i frågan.

Enligt instruktionsboken till min CBR ska jag köra på 10W-30 alternativt 10w-40, står ingenting om någon annan viskositet.
Då jag tänkte beställa Q8 SBK Racing olja visade det sig att den endast finns i 10W-50 och 15W-50. Bör jag låta bli att köpa oljan endast för viskositeten? Eller vilken tycker du jag ska välja?
Då jag förstår att SBK oljan är tjockare än vad Honda rekommenderar får det mig att bli lite fundersam.
 

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Tjena!

Har lite funderingar angående olja och då du verkar ha mycket bra koll är jag intresserad vad du tycker i frågan.

Enligt instruktionsboken till min CBR ska jag köra på 10W-30 alternativt 10w-40, står ingenting om någon annan viskositet.
Då jag tänkte beställa Q8 SBK Racing olja visade det sig att den endast finns i 10W-50 och 15W-50. Bör jag låta bli att köpa oljan endast för viskositeten? Eller vilken tycker du jag ska välja?
Då jag förstår att SBK oljan är tjockare än vad Honda rekommenderar får det mig att bli lite fundersam.

Jag är inte hundra själv så läs:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=67250
:tummenupp
 

@ack

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
cbr600rr 08

Tack, jo jag har läst en del där men är fortfarande osäker om oljan är tjock för motorn. Då Boris rekommenderade Q8 SBK vore det intressant att höra vad han har att säga om viskositeten till just Hondan :)


Ja jo men då SBK är billigare (vid köp av 20 liters dunk) tänkte jag slå till på den om den fungerar bra med motorn. Tack iaf :)


Är det någon som kör/kört med oljan i sin CBR1000RR skulle det vara intressant att höra vad ni har för erfarenheter av den :tummenupp
 
Last edited:

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Vi är lite i samma tankar.......Kanske bäst att höra med honda ändå? Man vet ju aldrig om garantin gäller om man inte följt rekommendationerna och kört på en annan olja? Men får man klartecken där så borde det ju vara good to go :yoparty

Sen borde ju dom veta vilka " alternativa " oljor som beter sig bäst med hojen
 

LoppanRR

Adrenaline MC
Gick med
6 Nov 2007
Ort
Fieldmountain
Hoj
Honda Fireblade 2006 Yoshi helsystem PC 3 Honda CRF 450 X 2005
Hej
Någon som kan hjälpa mig med det här problemet...efter jag har kört och låtit hojen svalna och åker i väg igen ,tänds olje och värme lampa.
Slår man av och på tändningen så släcks lampan..alla nivåer av vätskor är korrekta
felet har hänt 5 ggr på ett år nu....
Skicka gärna pm
 
Last edited:

JTN

Så kan det gå.......
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Norge
Hoj
2001 Honda CBR 600, 2019 Honda CBR 1000 Fireblade SP1
Tjenare...

Har börjat fundera på och sälja min fz1, och köpa mig en fireblade 1000 04-06. Gillar verkligen den hojen, men samtidig så gillar jag min ochså. Svårt som faan att bestemma mig.

Så, kan ni ge meg några fördelar med bladen, nackdelarna är ju forsakringen, men det är vel som det är med en sporthoj. Hur är t.eks chassit och dämparna på en blade från 04-06 jämfört med chassit och dämparna på min 07 fz1?

Vad säger ni, varför skall jag skaffa mig en blade 04-06.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Söker lite inspiration på "Fender Eliminator" till CBR1000RR 08-11 (Gärna någon med ABS också)... någon som har några trevliga uppslag på hur jag skall göra?
Har precis skruvat bort den stora snabeln och tänkte att bocka lite plåt kan ju inte vara så svårt men hinner inte med det just nu så tänkte att jag kan lika gärna söka lite inspiration också. :)
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Inget snack om saken, evotech! hade deras på min 600:a och även på min 1000 och deras grejer är riktigt bra, snygga & prisvärda. Sen vet man att avståndet blir det rätta och är godkänt, och dom är gjorda för att passa med org.blinkerserna. Så vill du kan du köra på dom, skulle du vilja sätta du säta tex miniblinkers däremot så kan du ta dom extra fästena som skickas med och kapa sedan sätta framför de större hålen, så passar dom med =) Good luck chuck
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
tror min börjar få 08a sjukan. Fick hojen nyservad vid ca 576mil,fullt på oljestickan. Igår vid ca 680mil kolla jag stickan, vid minimum strecket. På ca 104mil har den slurpat i sig från topp till botten. Vet nu inte hur mkt olja det rymmer och hur mkt det är från max strecket till minimum.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top