Honda CBR 125 R

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Norre89 skrev:
Jag har faktsiskt lyckats köra hela 600 mil i år. Men jag tar er alla eftersom jag sitter å trögar på nåt så tråkigt som en moped som går i 45 km/h :huvet
Haha,, du tog inte mig.. jag har kört 1300 mil på 1 år.. orginal moppe 45km/h

tjohoo jag leder :rofl

//Niklas
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
nomolas skrev:
MeD mIn hAyAbusA sOm JaG HAr i gARagEt
kÖR Jag ciIrKa 5oo mIl oM DaGeN MEd! OcH
veT nI vArFÖr dEn gÅr Så jÄvLa FoRT!!! :yoparty
Yoshimura system ällär
 

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Aprilia SXV550
Norre89 skrev:
ok, det var ju inte så snabbt som jag hade håppats på, men det duger bra det. någon som har en som kan bekräfta 10 sek?

skulle nog inte hoppas på för mycket, omkr 13-14sek skulle jag tro
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
över 10 sekunder låter ju helskumt :kocko min ostrypta derbi moppe axxade nog om den då :) rs125 ska ju göra 0-100 på 5-6 sekunder...
cbr125 e ju fyrtakt(=driftsäkrare och låter inte lika mycket :p)
men den verkar ju gå segt samt e inte (enligt mig) speciellt snygga..
 

P-E

Guest
Jimmyboy skrev:
över 10 sekunder låter ju helskumt :kocko min ostrypta derbi moppe axxade nog om den då :) rs125 ska ju göra 0-100 på 5-6 sekunder...
cbr125 e ju fyrtakt(=driftsäkrare och låter inte lika mycket :p)
men den verkar ju gå segt samt e inte (enligt mig) speciellt snygga..

En ostrpyt RS 125 gör 0-100 på 5-7 sek beroende på föraren, den har 30hk, CBR:en har bara 15..
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Jimmyboy skrev:
över 10 sekunder låter ju helskumt :kocko min ostrypta derbi moppe axxade nog om den då :) rs125 ska ju göra 0-100 på 5-6 sekunder...
cbr125 e ju fyrtakt(=driftsäkrare och låter inte lika mycket :p)
men den verkar ju gå segt samt e inte (enligt mig) speciellt snygga..

Gick den derbi moppe ens i 100 ?
 

*SoWHS*

Guest
Jimmyboy skrev:
över 10 sekunder låter ju helskumt :kocko min ostrypta derbi moppe axxade nog om den då :) rs125 ska ju göra 0-100 på 5-6 sekunder...
cbr125 e ju fyrtakt(=driftsäkrare och låter inte lika mycket :p)
men den verkar ju gå segt samt e inte (enligt mig) speciellt snygga..

Det låter riktikt konsigt.. eftersom min otrimmade moppe gör 0-50 på en 4-5 sekunder( Aprilia :tungan ) men jag hade håppats på att den skulle va snabbare än mopeder till 50 iallafall.. inget skoj att bli dragen av en moppe.. då skäms man ju... :7peta
 

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
Norre89 skrev:
Det låter riktikt konsigt.. eftersom min otrimmade moppe gör 0-50 på en 4-5 sekunder( Aprilia :tungan ) men jag hade håppats på att den skulle va snabbare än mopeder till 50 iallafall.. inget skoj att bli dragen av en moppe.. då skäms man ju... :7peta

de lär du inte bli! min Honda e jävla sur, men man drar ändå en moppe! de ska nog gå att få minst 20 heppar ur en CBR!!!
 

P-E

Guest
StewOo skrev:
de lär du inte bli! min Honda e jävla sur, men man drar ändå en moppe! de ska nog gå att få minst 20 heppar ur en CBR!!!

Mm men jobbigt att man måste göra så mycket för att få ut 5 ynka pollar, de borde stoppat in en 2-takt med lite strypningar istället!
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
P-E skrev:
Mm men jobbigt att man måste göra så mycket för att få ut 5 ynka pollar, de borde stoppat in en 2-takt med lite strypningar istället!

cbr:en acc. bra upp till 70-80 lr nå sånt tro ja de e *minns inte riktigt* men efter det så dör effektkurvan av kraftigt må jag säga! känns som att det är ganska troligt att cdi-boxen är strypt! men det är ingen som skruvat i den dock... men bli dragen av en moppe behöver man inte vara orolig för! ska vara att moppen är super trimmad isf :rolleyes:
 

P-E

Guest
*Foxen* skrev:
cbr:en acc. bra upp till 70-80 lr nå sånt tro ja de e *minns inte riktigt* men efter det så dör effektkurvan av kraftigt må jag säga! känns som att det är ganska troligt att cdi-boxen är strypt! men det är ingen som skruvat i den dock... men bli dragen av en moppe behöver man inte vara orolig för! ska vara att moppen är super trimmad isf :rolleyes:

Om det nu är så att det går att ostrypa den så borde någon ha vetat det vid det här laget. Och det spelar ändå ingen roll för att det är en fyrtakt, du kan inte få ut så mycket mer än 15 hästar utan att börja byta delar.. 4-takt är för större motorer än 125cc. Men visst är det en bra och billig hoj, men det rä inget effekt monster. Den som är ute efter toppfarter kan köpa en mito eller rs. CBR är en skön normal hoj så ska köra laglig.
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
P-E skrev:
Om det nu är så att det går att ostrypa den så borde någon ha vetat det vid det här laget. Och det spelar ändå ingen roll för att det är en fyrtakt, du kan inte få ut så mycket mer än 15 hästar utan att börja byta delar.. 4-takt är för större motorer än 125cc. Men visst är det en bra och billig hoj, men det rä inget effekt monster. Den som är ute efter toppfarter kan köpa en mito eller rs. CBR är en skön normal hoj så ska köra laglig.

tro mej med det där med strypningshistorierna.. har ringt runt å försökt kolla upp dedära, men alla tiger som små grisar! rätt, ska man kunna göra nå större effektmässit på den så ska man vänt tills man kan köpa trimmgrejjer som inte finns en i sverige... men som läger är en så länge så är cbr:en en perfekt billig hoj! bensin snål, trygg, osv. ska man satsa på höga hastigheter så är det självklart 2-takt som gäller idag på 125cc delen! ville ju själv ha en hoj som kunde toppa 160km/h iaf, men måste faktiskt säga att jag är nöjd med cbr:en ändå! ska väll va på 110 vägarna som man vill kunna gasa ännumera dock... :rolleyes:
 

P-E

Guest
Mm som jag och du sa, en bra och billig brukshoj, tar dig från plats a-b utan problem..2-takt äger
 

SkateFanatic

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Malmö
Hoj
CBR 125
Absolut!

Norre89 skrev:
Hej, Jag frågar nu er som äger en Honda CBR 125 om det är en bra och prisvärd hoj? Ska snart köpa en 125:a och är riktigt sugen på en CBR 125.
Tack för svar.

Tjenare.. Caroline här.. jävligt ny på denna sidan.. men men..
Ja äger en cbr 125 r...
Väldigt prisvärd, ooootroligt skön att köra.... toppar 130 hur lätt som hälst...

Skiiitnice hoj asså...
Dem säljs slut hur lätt som helst... tur hade jag som fick den sista på mc huset... Men men.. :)
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
SkateFanatic skrev:
Tjenare.. Caroline här.. jävligt ny på denna sidan.. men men..
Ja äger en cbr 125 r...
Väldigt prisvärd, ooootroligt skön att köra.... toppar 130 hur lätt som hälst...

Skiiitnice hoj asså...
Dem säljs slut hur lätt som helst... tur hade jag som fick den sista på mc huset... Men men.. :)


Välkommen! nu när du är ny så måste du lägga upp en bild på dig själv :D
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top