Honda CBR 125 R

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Norre89 skrev:
hmm, jag vill inte ha 2-takt, drar mycket, låter för ljust, jobbigt att fylla på olja & att det är omodernt med 2-takt.

Läs här tex :yoparty

http://www.hondamc.com/templates/News.asp?id=2061


Har dom skrviit fel eller jag som är trög:
- Katalysator inbyggd i avgassystemet ger låga emissioner.
- NSR125R är klar för de nya avgasnormerna som heter EURO-2 som snart träder i kraft
 

gammelfarfar

Bra kan alltid bli bättre
Gick med
19 May 2004
Ort
Stockholm/Nacka/Saltsjö-Boo
Hoj
Honda NSR 125 R -91
marcus_136 skrev:
Har dom skrviit fel eller jag som är trög:
- Katalysator inbyggd i avgassystemet ger låga emissioner.
- NSR125R är klar för de nya avgasnormerna som heter EURO-2 som snart träder i kraft
Tror det är en kombination :hihi
Det där med nsr:en har dom skrivit fel. :7peta
 

True_Dredd

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Honda CBR 125
vet inte om någon redan frågat eller fått svar på den här frågan (orkade inte läsa allt :D) Vet nån om det finns någon hemsida eller liknande som säger hur man tar bort strypningen på cbr:en? Är inte helt inne på det mekaniska och visste faktist inte ens att den var strypt :D. men aja en länk eller förklaring på hur man oskadligör strypningen skulle sitta fint ;)
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
True_Dredd skrev:
vet inte om någon redan frågat eller fått svar på den här frågan (orkade inte läsa allt :D) Vet nån om det finns någon hemsida eller liknande som säger hur man tar bort strypningen på cbr:en? Är inte helt inne på det mekaniska och visste faktist inte ens att den var strypt :D. men aja en länk eller förklaring på hur man oskadligör strypningen skulle sitta fint ;)


Tror ingen vet helt 100 på detta forumet innu hur man tar bort alla strypningarna.
 

kalle_a

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sala
Hoj
R1 - 05
Norre89 skrev:
ok, det var ju inte så snabbt som jag hade håppats på, men det duger bra det. någon som har en som kan bekräfta 10 sek?

jag kan bekräfta 10sek till 100, det är inge problems. har trimpipa + om bestyckad. Tycker de duger helt klart.

Fast ettans växel suger. 2-4an är skojigast..om du nu ville veta det också :tummenupp
 

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Ort
norrtälje
Hoj
st1100 -00
Norre89 skrev:
hmm, jag vill inte ha 2-takt, drar mycket, låter för ljust, jobbigt att fylla på olja & att det är omodernt med 2-takt.

Läs här tex :yoparty

http://www.hondamc.com/templates/News.asp?id=2061

ennu en 2t vs 4t


drar mycket: ochej men en 4 taktare med motsvarande effekt drar nog inte så jätte mycket mer...

låter ljust: en smakfråga tex jag diggar ljudet på en xr som puttrar på tomgång men när han varvar så låter den som den har astma

jobbigt att tänka på oljan: jo det är sant

omordärnt med tvåtakt? säg det till ingengörerna & utvecklarna på honda, ktm, yamaha osv
dom nya tvåtaktarna är fulla med teknik

ursäkta men jag va tvungen att skriva det här inlägget
liksom jag bara är tvungen att ta en repa denna fina eftermiddag
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Alla hojåkare borde nån gång i sitt liv ha en 2t-period! :)
Vet inte om det behövr dra så farligt med soppa. Min drar 0.6 l/mil vid blandad bruks- och nöjeskörning. 0.8 på bana.
 

*SoWHS*

Guest
PacMan skrev:
Alla hojåkare borde nån gång i sitt liv ha en 2t-period! :)
Vet inte om det behövr dra så farligt med soppa. Min drar 0.6 l/mil vid blandad bruks- och nöjeskörning. 0.8 på bana.

Har min 2t period nu och är redan trött på den! skitjobbigt är det! :banana
 

*SoWHS*

Guest
frew skrev:
omordärnt med tvåtakt? säg det till ingengörerna & utvecklarna på honda, ktm, yamaha osv
dom nya tvåtaktarna är fulla med teknik

Hört husabergs slogan ? :rofl
 

*SoWHS*

Guest
spectre skrev:
ah men hur surt är det inte att åka moppe? jävla fucko du kan ju knappast jämföra en moppe med en 125a!!

men åå bli inte så tjurig nu! jag menade mest på oljebyte och bensinförbruking! :död
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top