Honda CBR 125 R

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
P-E skrev:
En ostrpyt RS 125 gör 0-100 på 5-7 sek beroende på föraren, den har 30hk, CBR:en har bara 15..

ålrajt, visste inte att den bara hade 15 hästar :huvet
för övrigt an jag tillägga att min moppe toppade ca 85 ostrypt, derbi mopparna går som as kan jag säga :).. men nu e både moppe och aprilian sålda, och en gsxr600 e på ingång :tummenupp
ha de
 

P-E

Guest
Jimmyboy skrev:
ålrajt, visste inte att den bara hade 15 hästar :huvudet
för övrigt an jag tillägga att min moppe toppade ca 85 ostrypt, derbi mopparna går som as kan jag säga :).. men nu e både moppe och aprilian sålda, och en gsxr600 e på ingång :tummenupp
ha de

Soft hehe vilken års mod blir det?
 

P-E

Guest
Jimmyboy skrev:
en kille håller kvar sin 97:a till mig :p.. bänkad till 132 hk med slipon,, dynojet och kn filter.. ca 103 hk på bakhjulet :Bugar

Inte illa. Hoppas du kan hantera ALLA hästarna :hihi


Edit: Hur länge är håller kvar? Det vill säga när smäller det? När köper du den? När blir du man? När tar du steget vidare? Ja ni fattar.. :D

Edit2: fan vad mycket pollar som du förlorar mellan vev och bakhjul, ska det verkligen vara så mycket?
 
Last edited:

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
P-E skrev:
Inte illa. Hoppas du kan hantera ALLA hästarna :hihi


Edit: Hur länge är håller kvar? Det vill säga när smäller det? När köper du den? När blir du man? När tar du steget vidare? Ja ni fattar.. :D

Edit2: fan vad mycket pollar som du förlorar mellan vev och bakhjul, ska det verkligen vara så mycket?



Förlusten mellan vev och bakhjul brukar vara runt 13 % . jag orkar inte räkna på det just nu för nu ska jag sova. Godnatt
 

P-E

Guest
spectre skrev:
Förlusten mellan vev och bakhjul brukar vara runt 13 % . jag orkar inte räkna på det just nu för nu ska jag sova. Godnatt

Jo har också hört att det brukar vara mellan 13-15% Men det är sommarlov så orka räkna. Men 10% är iallafall 13,2 pållar. :banana

Föresten orkade jag räkna, den skulle ha ca 114,84 hk på bakhjulet..
 
Last edited:

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
Jag tror bestämt att "SkateFanatic" har lagt upp en bild på sig själv i sin profil nu, in o dreggla nu me er!! ;)
 

matte@honda

4-takt e fett
Gick med
14 Aug 2004
Ort
Malmö
Hoj
CBR 125 och en Grön Choppercykel
kalle_a skrev:
ja, Honda cbr 125 går att ostrypa .. Det sitter en strypning i insuget och en i CDI-boxen. Har själv ett effektavgasrör (own production) :) men funkar helt okej, och ett ngt borrat munstycke då.

helt klart prisvärd tycker jag. Komforten är som gradda sa bra, är själv 1,74 och sitter bra så.

/K

hallå, du... ja har en cbr 125... CDI.. kan man ostrypa den på något sätt?
 

matte@honda

4-takt e fett
Gick med
14 Aug 2004
Ort
Malmö
Hoj
CBR 125 och en Grön Choppercykel
Norre89 skrev:
Har läst trådar som redan finns och ingen har gett mig dom svar jag vill ha! alla trådar handlar om trimmning och fart! Jag vill veta om bromsar, orginaltoppfart, orginalacceleration, Komfort, Verkstäderna, Kvalité, Lampor, Passagerarkomfort, Bensinförbrukning & ljudet på den :)


ja har en cbr, den e superskön. finns inte så mycke dålit o säga om den... fråga skatefanatic hur de känns o åka på den...
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
P-E skrev:
Jo har också hört att det brukar vara mellan 13-15% Men det är sommarlov så orka räkna. Men 10% är iallafall 13,2 pållar. :banana

Föresten orkade jag räkna, den skulle ha ca 114,84 hk på bakhjulet..

tjo! jaja, det e nuffrorna jag har fått iaf :)
det blir antagligen nån av de närmsta veckorna, men ni kan vara lugna, jag tar avsked i en ny tråd sen när den e inköpt :) :kär
 

P-E

Guest
Jimmyboy skrev:
tjo! jaja, det e nuffrorna jag har fått iaf :)
det blir antagligen nån av de närmsta veckorna, men ni kan vara lugna, jag tar avsked i en ny tråd sen när den e inköpt :) :kär

Okej trevligt! :)
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
Jimmyboy skrev:
en kille håller kvar sin 97:a till mig :p.. bänkad till 132 hk med slipon,, dynojet och kn filter.. ca 103 hk på bakhjulet :Bugar


Man kan inte bänka och få ut motoreffekten, den är bänkad till 103hk alltså, bakhjulshästa. Bänkad till 132hk så borde det vara bakhjulshästar också, men inte fan får man ut det med kn filter, och dynojet ställer man väll bara in insprutningen eller förgasarna satt dom/den blir så bra som möjligt.
Ett slip on ger inget effekt heller, ett helsystem ger effekt, dock massa glädje siffror i dom där 10-15hk också, en kompis till mig har en mille och ett ackrapovich helsystem och fick knappt ut 7 extra hk med det, och det är ett helsystem.
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
matte@honda skrev:
hallå, du... ja har en cbr 125... CDI.. kan man ostrypa den på något sätt?

det går säkert på nåt jäkla sätt, men det är ingen som vet hur det ligger till i cdi-boxen en.. vad man ska klippa eller inte.. känns ju lite surt om man testar å klippa en kabel å så funkar inte hojjen nåmer sen.. är ju ganska dyrt med cdi-boxar! men det där lär nog komma ut så småningom, men är väll lite tidigt en tyvärr för att få reda på svaret :3freak
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
uggla skrev:
Man kan inte bänka och få ut motoreffekten, den är bänkad till 103hk alltså, bakhjulshästa. Bänkad till 132hk så borde det vara bakhjulshästar också, men inte fan får man ut det med kn filter, och dynojet ställer man väll bara in insprutningen eller förgasarna satt dom/den blir så bra som möjligt.
Ett slip on ger inget effekt heller, ett helsystem ger effekt, dock massa glädje siffror i dom där 10-15hk också, en kompis till mig har en mille och ett ackrapovich helsystem och fick knappt ut 7 extra hk med det, och det är ett helsystem.


:7peta :7peta :7peta ...som sagt, så e det jag som fått nuffrorna bara, jag vet ingenting om det.. den var bänkad på bakhjulseffekten ja? sliponet ger 4-5 extra hk... det var jag som skrev fel, det ska stå bänkad till ca 103 hk på bakhjulet¨, det blev vice versa.. 132 bakhjulshästar e det svårt att få ut på en 600, som bara har dynyjet kit, kn filter och slipon :).. men men, detta e 125 forumet, så nu blev det lite off topic här.. :fyllisar
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
Jimmyboy skrev:
:7peta :7peta :7peta ...som sagt, så e det jag som fått nuffrorna bara, jag vet ingenting om det.. den var bänkad på bakhjulseffekten ja? sliponet ger 4-5 extra hk... det var jag som skrev fel, det ska stå bänkad till ca 103 hk på bakhjulet¨, det blev vice versa.. 132 bakhjulshästar e det svårt att få ut på en 600, som bara har dynyjet kit, kn filter och slipon :).. men men, detta e 125 forumet, så nu blev det lite off topic här.. :fyllisar



aja shit same, nu har vi redat ut det..
 

*SoWHS*

Guest
SkateFanatic skrev:
Tjenare.. Caroline här.. jävligt ny på denna sidan.. men men..
Ja äger en cbr 125 r...
Väldigt prisvärd, ooootroligt skön att köra.... toppar 130 hur lätt som hälst...

Skiiitnice hoj asså...
Dem säljs slut hur lätt som helst... tur hade jag som fick den sista på mc huset... Men men.. :)

Hej och välkommen, jag är själv rätt ny. Jag ska boka efter min i höst :hihi
 

*SoWHS*

Guest
Padde skrev:
Ähh, Det ända som behövs för att få upp en modern moppe i 100 är att lägga ut en massa pengar på trim.

Fast trimmar du den så räknas ju det som en lätt mc :fatta! :rofl
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top