Honda CBR 125 R

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Padde skrev:
I Tyskland är lätta motorcyklar strypa till 80 km/h. Dom får inte gå fortare. Men jag tror inte så många där bryr sig om det. Har för mig en skrev det till mig när jag undrade samma sak på ett tyskt forum.


surt att dom bara får gå 80! men vafan, lär vara få som är så pass laglydiga... :tungan
 

YammaDT

Glidare
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Honda CBF600S
*SoWHS* skrev:
Tror att polisen är rätt hårda där mot just sånt.

hmm...tror inte jag att dom är...enligt Geiwiz när jag frågade dom om Athena var ett bra trimsystem så sa dom att det systemet säljer bra i tyskland i alla fall.... :hihi

Och det gällde min DT 125:a alltså....ingen hoj med mer kubik...
 

*SoWHS*

Guest
Ingen som ska till Swedish Freestyle Festival (eller gr-dagen) jag själv ska dit på moppen med 2 kompisar :p vi åker från örebro och lär få sitta på mopparna i 5-6 timmar innan vi är framme. <- :kocko
 

neodym

Medlem
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki DRZ400SM
Är rätt säker på att det är såhär: När man är 16 i tyskland kan man 1) Köpa lätt mc och strypa till 80 km/h och köra lagligt utan förarbevis eller körkort. 2) Köra strypt till 11kw med körkort precis som i sverige.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
neodym skrev:
Är rätt säker på att det är såhär: När man är 16 i tyskland kan man 1) Köpa lätt mc och strypa till 80 km/h och köra lagligt utan förarbevis eller körkort. 2) Köra strypt till 11kw med körkort precis som i sverige.


Jag ställde frågan på ett Tysk forum. Dom sa att dom fick precis som vi skriva upp och köra upp och sedan när dom klarat körkortet får deras motorcyklar max gå i 80km/h.
 

*SoWHS*

Guest
Padde skrev:
Jag ställde frågan på ett Tysk forum. Dom sa att dom fick precis som vi skriva upp och köra upp och sedan när dom klarat körkortet får deras motorcyklar max gå i 80km/h.

surt.
 

Matte88

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2004
Ort
Gävle
Hoj
Honda CBR 125 R
*Foxen* skrev:
Toppar runt 120km/h på en raksträcka om man ligger på tanken och inte har allt för mycket motvind *vikten på förarn avgör ju en del också*
Man får ju inte skjutsa, men klart man testat det också en sväng.. och det gick då inte mycke långsammare med en passagerare på när jag skjutsade.. kunde köra mellan 100 - 110km/h
Det är bra acc i hojjen original också, det är inte som på en 2-taktare att det går tungt på låga varv å sedan kommer allt direkt, utan den acc. med en jämn kurva :) några mera frågor?


Nu vet jag inte vad du väger, men både jag och min kompis väger ca 80 kg och då klarade min cbr 125r att toppa 132km/h ändå...den är helt orginal, jag har inte ändrat nånting...alltså är den på 9,7kW.

Håller annars med om det du har skrivit!!!
 

Matte88

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2004
Ort
Gävle
Hoj
Honda CBR 125 R
*SoWHS* skrev:
ok, det var ju inte så snabbt som jag hade håppats på, men det duger bra det. någon som har en som kan bekräfta 10 sek?


Jag har en cbr 125r och jag kan säga direkt att det inte tar mer än 10 sek, men för att vara lite mer exakt så måste jag ta tid först...jag kan återkomma om resultatet.
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Matte88 skrev:
Nu vet jag inte vad du väger, men både jag och min kompis väger ca 80 kg och då klarade min cbr 125r att toppa 132km/h ändå...den är helt orginal, jag har inte ändrat nånting...alltså är den på 9,7kW.

Håller annars med om det du har skrivit!!!

väger också kring 80kg... har kört runt 130 på en raka nu också, men det är sällsynt att jag lyckas komma upp i den farten på en raka, brukar ligga mellan 110 och 120 fortfarande.. men ibland tänder hojjen till lite extra... ;)
 

ChAoX

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
ska antagligen ha en 125 snart
jag har ingen men jag är verkligen sugen på en.... finns det fler val? e 160 så en med ganska låg sitthöjd vore bra :tungan
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top