Video Honda CBR 125R Chasing a Yamaha R1 JJ(CBR)JJ

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Jag tycker att du kör med för dåliga marginaler, du skulle ju inte ens klara av att möta dig själv i en kurva om det går lite fort. Det blir bara problem om man kör över till andra sidan av vägen :)

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Jag tycker att du kör med för dåliga marginaler, du skulle ju inte ens klara av att möta dig själv i en kurva om det går lite fort. Det blir bara problem om man kör över till andra sidan av vägen :)

Ja jag märkte det när V70 kom fram i kurvan!..Idag kör ja oftast på rätt sida endå om ja försöker hänga på nån annan :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja jag märkte det när V70 kom fram i kurvan!..Idag kör ja oftast på rätt sida endå om ja försöker hänga på nån annan :)

Det är det där som är faran med att hänga på nån annan.
Kör inte farligare bara för det, du tjänar inte speciellt mycket tid på att ta kurvan lite snävare, det kan däremot ta jävligt stopp. Dålig risk vs reward med andra ord. Vore synd om du blir en kylarprydnad.

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Det är det där som är faran med att hänga på nån annan.
Kör inte farligare bara för det, du tjänar inte speciellt mycket tid på att ta kurvan lite snävare, det kan däremot ta jävligt stopp. Dålig risk vs reward med andra ord. Vore synd om du blir en kylarprydnad.

Klippet är gammalt! Idag kör ja inte på det sättet ja har märkt att det inte är nån ide risken är större att köra åt helvete en att komma i kapp framförvarande!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tjänar inte mycket på att skära kurvorna sådär när det är en 900cc större hoj du försöker hänga på. Egentligen spelar det ingen roll hur du kör, du kommer ändå inte komma ikapp. En modern literhoj gör din maxhastighet på 1:ans växel, bara där skulle jag ge upp.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Varför har vi slutat använda uttrycket moppefucko?

FläsketBrinner

Sporthojsnörd
Gick med
18 Jul 2008
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, KX450 -20
kör enduro!
mycket roligare med en max hastighet på 50km/h jämfört med 200km/h, mindre dödsrisk och framförallt så skadar du ingen annan.
ÖRNÖRNÖRN!

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Blev lite sugen på att dra ut med min egen babyblade. Det gäller att hålla farten uppe och bromsa så lite som möjligt, för det tar sin tid att accelerera. Tycker att det ser ut att gå väldigt fort på filmen, hade jag inte vetat att det är en babyblade hade jag trott att det gått i 160 knyck på sina ställen...

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
var fan är killen på R1:an någonstans, hängde du av honom:D

du får byta namn på filmen till: R1 chasing honda cbr 125 jj(cbr)jj:hihi

Last edited:

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Hoj
GSXR 1100 -86
Angående snacket om att videoklippet är gammalt eller inte och att TS inte skulle utvecklats sedan dess, har jag för mig att TS körde så sent som i julas.:D Har han slutat köra öht? Gällande trafikvett så kan han ha lärt sig en hel massa. Speciellt när det varit kallt och halt... när körde ni andra sist? Jag ställde av i oktober/november.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!