Honda CBR 954RR

Status
Ej öppen för fler svar.

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
anja skrev:
jag är så jävla trött på såna som dig. såna som tror att dom kan köra sporthoj för att dom har kört cross. såna som köper värstinghojar som förstahoj och skenförsäkrar. och tror att dom inte kommer köra omkull. det är tröttsamt. det är tröttsamt som fan att dra upp killar som varit kaxiga ur diken. du anar inte hur jobbigt det är att ligga bakom nåt jävla fucko, se hur fuckot tabbar sig och kör av. att behöva vara rädd för att det hänt nåt allvarligt, eller kanske tillochmed att fuckot har dött. jag har sluppit sånt i år. det beror inte på att det är färre såna som dig i trafiken, utan på att jag knappt kört nåt på gata i år.

du kommer köra omkull och det kommer göra ont. garanterat.

Varför skulle han inte kunna köra sporthoj? Man får ju börja någongång och om han har kört cross sedan 8 år så är han bra förbered för sporthoj. Han lär ju kunna hantera hoj. Bra mycket bättre än många andra med sporthoj. Sen är han ju ung men mognad är ju inte alltid kopplat till åldern. Det ser man ju här på forumet där t o m pappor visar upp sina bulten filmer.

\Masonit
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Masonit skrev:
Sen är han ju ung men mognad är ju inte alltid kopplat till åldern.
\Masonit

Precis,det är inte hojen som är farlig utan föraren och det handlar om personlig mognad..

Det finns 30 åringar som beter sig som barnungar också...
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
P@trik skrev:
Precis,det är inte hojen som är farlig utan föraren och det handlar om personlig mognad..

Det finns 30 åringar som beter sig som barnungar också...
Självklart.....men håll med om att oddsen generellt sett INTE står på de yngres sida.
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
R1 wannabe skrev:
Självklart.....men håll med om att oddsen generellt sett INTE står på de yngres sida.

Jodå håller med,oddsen kanske blir bättre med åldern men ibland är det kul att gambla lite..

Förstår bara inte alla påhopp från folk som inte känner killen,visst det kanske är ett misstag men det är hans misstag att göra..

Skenförsäkring däremot är en annan femma... :fatta!
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Herrejösses, ni känner inte krappen ens och så spekulerar ni redan som fan. Tänk er att han kanske kommer att ta det lugnt innan han är säker.

Ni känner inte krappen, han är kanske nästa Rossi på banan och kör förståndigt utanför banan.
 

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Grattis till en schysst hoj! :tummenupp

Förstår inte varför folk ska hacka på honom bara för att han köper en snygg & fet hoj!?! :va

Min första hoj var en fabriksny gixxer 600:a, är det ett bättre köp än en 954 bara för man är grön??

Jag tror att allt i grund & botten handlar om ren avundsjuka för att någon annan köper en ny & fin hoj och där sitter du med ditt skit som knappt håller ihop! :hihi

Jag kan tillägga att jag själv stod för min lillgixxer & ja, den blev skrot! Numera kör jag endast med trafikförsäkrning & fulmeckar min retta efter behov! :tungan

Jag förstår mig inte på folk som helförsäkrar hojar som är äldre än 5år....
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Jag skiter fullständigt i vad killen köper för hoj, har inte heller några bekymmer med avundsjuka. Vad jag inte har någon lust är att betala för hans skenförsäkring.

Kör så det ryker om du vill också men som sagt betala för dina egna grejor och ge fan i att snylta på andra.

/F
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Äh vad fan!!! Skitsnack... Köp en litershoj som första hoj och kör med huvudet... (Nu vet jag att du redan köpt den...) Jag köpte litershoj att börja på. Tänker man sig bara för i förväg så är det kanon... Lay off....
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Ulvheden skrev:
Grattis till en schysst hoj! :tummenupp

Förstår inte varför folk ska hacka på honom bara för att han köper en snygg & fet hoj!?! :va

....

Jag vet jag vet!!! ...den svenska avundsjukan... hade jag rätt? :tungan

Körde själv R6 som första hoj...klotade inte heller fast att jag inte började på cb 400, men som sagt..skallen som styr, inte hojen. En cb400 kan man köra ihjäl sig på också...
 
Last edited:

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Felix skrev:
Jag skiter fullständigt i vad killen köper för hoj, har inte heller några bekymmer med avundsjuka. Vad jag inte har någon lust är att betala för hans skenförsäkring.

Kör så det ryker om du vill också men som sagt betala för dina egna grejor och ge fan i att snylta på andra.

/F

Jag har oxå min hoj på farsan. Försäkringsbolaget godkänner det och det är min enda chans till att ha råd med en lite snabbare hoj. Självklart ställer jag den på farsan då. Men jag får ju även själv betala för att jag skenförsäkrar när jag väl kraschar. Då höjs min självrisk med +10 000 kr. Har ännu inte utnyttjat min försäkring efter 3 år med motorcykel.

\Masonit
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Fan va otrevliga de flesta av er är... är det ren avundsjuka?

Grattis till en superfin MC !
 

twiZt

SpaceMonkey!!!
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Östra Götaland
Hoj
SeeBeAreNajnOhOhAreAre
anja skrev:
jag är så jävla trött på såna som dig. såna som tror att dom kan köra sporthoj för att dom har kört cross. såna som köper värstinghojar som förstahoj och skenförsäkrar. och tror att dom inte kommer köra omkull. det är tröttsamt. det är tröttsamt som fan att dra upp killar som varit kaxiga ur diken. du anar inte hur jobbigt det är att ligga bakom nåt jävla fucko, se hur fuckot tabbar sig och kör av. att behöva vara rädd för att det hänt nåt allvarligt, eller kanske tillochmed att fuckot har dött. jag har sluppit sånt i år. det beror inte på att det är färre såna som dig i trafiken, utan på att jag knappt kört nåt på gata i år.

du kommer köra omkull och det kommer göra ont. garanterat.

Men herreGUUD?!
Vilket s*t*ns gnäll. VAD är det för attityd?! Varför kan inte folk(SPECIELLT du) komma med konstruktiv kritik och förslag på hur man kan göra istället? Inte då, du SKA bara skriva ett sådant här inlägg och påvisa ditt missnöje och sprida ditt dåliga humör...
Utan några som helst efterforskningar så kan man säkert säga att många på det här forumet kanske har hojjar som inte kan hanteras 100 % och dessutom skenförsäkrar. Just det här med skenförsäkringen är ju både känsligt och kanske något mer komplicerad fråga än vad du verkar tro. Det finns dom som inte har några andra alternativ för att överhuvudtaget få chansen att förverkliga sin dröm. Det f-bolaget jag har hade inget alls emot den manövern för att nämna ett exempel.
Vad är DITT förslag på åtgärd ISTÄLLET? Ska vi som INTE KAN försäkra den "riktiga" vägen skita i att åka? Ska vi alla åka bana, för det är ju så mycket bättre/billigare/roligare?

Du är dessutom bra snabb på att döma, vad vet du om hans kunskaper på MC? Han kanske kvaddat 1 miljard ggr på cross och kanske inte är så sugen på att göra det på asfalt med nya pärlan som kostar 5 ggr mer än crossen och i 250 ?

Visst är det tråkigt om du råkat ut för massor av folk som åkt i diket osv. Självklart är det jävligt trist, men hur ska alla andra hantera det? Vad är en bättre lösning tycker du? Av ditt inlägg att döma så är det bara en massa gnäll från din sida enl. min mening. Kom med något vettigt oxå.

Wheelie84: Lycka till med hojjen o åkandet, finns ju inget roligare. Kör med huvvet måste väl vara bästa tipset!

EDIT: För er alla andra som prompt ska kalla honom fucko/moppefucko, kolla upp definitionen en x-tra gång på http://www.susning.nu/Moppefucko ... hittar ni något där som passar in ? Fan, ni har ju själva myntat uttrycket. Är alla som ni inte gillar helt plötsligt ämne för era nedlåtande omskrivnningar..
 
Last edited:

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Malmö
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
Lycka till med nya hojen!
Bry dig inte om alla surputtar härinne och känner du dig illa till mods över din skenförsäkring så ta en tur på hojen, så vet du varför du gjorde det :)
Kör försiktigt! :tummenupp
 

André E

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Hässleholm
Hoj
Suzuki M1800R -07
Jag har suttit och läst på detta forumet nu i ett par månader, köpte min första hoj för 6veckor sedan.

Tidigare så hängde jag mycket på zatzy, tröttnade på allt moralpredikande å dubbelmoraler som existerade där! Nu när man har hängt här ett tag så är det med stor sorg man ska behöva konstatera att jämfört med zatzy så är det här ett mycket värre forum! Det i särklass mest predikande forumet som jag har varit inne på! :kocko

Varenda dag som man läser nya inlägg som skrivs så ska det hackas å malas om hur illla det är att skenförsäkra, hur illa det är att köra för fort, att det inte alls är synd om dom som kör ihjäl sig etc.

Också det här att alla som inte har en inställning som passar med gällande praxis här inne ska kallas "moppefuckon". Vilket jä*la ord förresten, NI vill verkligen inte ha in yngre folk som läser och skriver här, som jag förutsätter att ni menar att "moppefuckona" är??!! Visst kan det ibland vara omogna inlägg, men so what? Bara att ignorera ju! De yngre behövs ju också, vill vi inte att det ska finnas en generation som tar över hojåkandet när vi sitter på hemmet? Förstår ni hur jag menar, många som kommer in här och blir helt totalt sågade med fotknölarna kan ju till och med tappa helt intresset att skaffa en båge längre fram, dom tror kanske att alla som har sporthoj har en sådan attityd som dom blir bemötta med här...

Sorry för ett långt å totalt OT inlägg, men jag kände bara att jag var tvungen att skriva av mig, blir bara mer å mer upprörd varje dag jag läser här! Å visst, jag behöver ju givetvis inte läsa här, men nog skrivs det mycket intressant också!! :) Så det är inte bara ris jag kommer med!

Mvh André
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top