Här har du ett bra forum för tekniska spörsmål om BBn med indata från hela världen. http://www.cbr1100xx.org/forums/index.php?showforum=3
Det är extremt ovanligt att motorn i BB havererar, så du lär knappast inte hitta någon i Sverige som har råkar ut för det på en orörd motor och behöver inte oroa dig förrän hojen har gått tiotusentals mil om den servas som den ska. Det är först i samband med turbokonverteringar som det börjar bli lite mer kritiskt.
De vanligaste felet är att kamkedjespännaren behöver bytas när maskinen börjar rassla vid 3-4000 rpm, det näst vanligaste tror jag är att gummistroppen som håller påsen med verktygsatsen ger upp
Jag har en blackbird 02 som jag tycker väsnas ovanligt mycket i vxl(ett malande typiskt för hondas vxl fast lite högre). Vist det är ju en honda och deras vxl brukar vara högljuda men jag är orolig över det. Jag har kört cbr900 hornet, X11 och blackbird och alla har det ljudet men jag tycker ändå att min låter mycker mer speciellt för blackbirden är ju så tyst org.