Honda CBR600-tråden! NYA versionen.

LILAB

Väntar...
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Luleå
Hoj
KTM 450 EXC/SM
Akrapovic helsystem eller slipon

Hjälp vad ska jag köpa ett titan slipon eller ett racing titan helsystem?
Har redab en pc III usb.
Någon som har något av dessa på sina hojar?
Skilnad mellan :confused: orginal -slipon - helsystem ljud och effekt mässigt :confused:
 

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Hur ska jag gå tillväga när jag vill lägga åt styrlagret på min -93:a?
Måste övre styrkronan demonteras?
Tacksam för svar.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Tjena, jag har en kompis som har en cbr 600 f3, och vi skulle behöva lite dekaler till den. Vet ni vart man kan handla sånna?
 

Zita

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2005
Ort
Västerås
Hoj
cbr 600f -97
Har nyligen blivit lycklig ägare till en cbr 600f -97 :hoppa

Har kommit på mig själv ett antal gånger med att bara sitta o tokflina på jobbet med tankarna långt bort ... Känner mig kär :tomten

Gäller bara att fixa kortet snabbt nu :4skrika

Föresten, vad ger ni i försäkring? Är 850:-/mån, halv hos folksam bra? Billigaste jag kunde hitta iaf.
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Zita skrev:
2190482 Har nyligen blivit lycklig ägare till en cbr 600f -97 :hoppa

Har kommit på mig själv ett antal gånger med att bara sitta o tokflina på jobbet med tankarna långt bort ... Känner mig kär :tomten

Gäller bara att fixa kortet snabbt nu :4skrika

Föresten, vad ger ni i försäkring? Är 850:-/mån, halv hos folksam bra? Billigaste jag kunde hitta iaf.


Grattis till ett sjukt bra köp. Har själv en cbr 600f -97 ståendes i garaget. Är nere i garaget nästan varje dag och tittar,sitter, provar och klämmer... väntar bara på att klara uppkörningen också så man kan njuta av motorcykeln i hennes fulla prakt :)
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Billig banhoj?

Här är ju det perfekta stället att leta. Jag söker efter en äldre (läs billig) men fungerande cbr600 som jag ska köra på bana. Det behöver alltså inte vara någon skönhet men ok i motorn är ett krav. Förslag?
 

Tove

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
CBR 600 RR
Helssystem

Hej!

Har ett Giannelli helsystem i titan som ska säljas för en billig penning (bra skick och alla delar medföljer), är det intreesant? epost: ahlcrona.jensen@telia.com

/Håkan


LILAB skrev:
2134062 Hjälp vad ska jag köpa ett titan slipon eller ett racing titan helsystem?
Har redab en pc III usb.
Någon som har något av dessa på sina hojar?
Skilnad mellan :confused: orginal -slipon - helsystem ljud och effekt mässigt :confused:
 

erikp

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Skaune
Hoj
cbr 600
Hojköp

Hallå

Jag är just nu på jakt efter första hoj och har fastnad för cbr-600, frågan är bara vilken årsmodell som är hetast. Jag har sett ett antal '96-'97 för runt 35k, alternativt '99-'00 för drygt 45k. Är det värt de extra pengarna för lite nyare hoj? Något som man bör tänka på speciellt med dessa modeller eller det är bara att tuta och köra? :confused:
 

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
erikp skrev:
2216842 Hallå

Jag är just nu på jakt efter första hoj och har fastnad för cbr-600, frågan är bara vilken årsmodell som är hetast. Jag har sett ett antal '96-'97 för runt 35k, alternativt '99-'00 för drygt 45k. Är det värt de extra pengarna för lite nyare hoj? Något som man bör tänka på speciellt med dessa modeller eller det är bara att tuta och köra? :confused:
99:an är en helt ny modell, enligt min åsikt lägger jag hellre några tusenlappar extra och får en nyare hoj när man ändå ska betala så mycket pengar för en hoj.
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Det råkar inte vara någon som vet hur mycket modifikationer som behövs för att en bakskärm från en CBR 600 -91 ska passa på en -97:a? Menar då bara sista biten som baklykta och regskylt sitter på.
 

vykort

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 -09
Blev sugen på att höra vad ni tycker om min "skönhet"... :4skrika

Något som stör?
 

Bifogat

  • IM003522.jpg
    IM003522.jpg
    82.5 KB · Visningar: 154
Last edited:

LTR

NO REGRETS
Gick med
3 Apr 2006
Ort
sthlm
Hoj
r1 -02(såld),husa 650(såld)cbr1000rr -05
hallå alla...
har blivit förälskad i cbr och letar ivrigt efter en, så om det är någon som vill bli bli av med sin gammla pärla som kan va av årsmodell 91-93 så skulle ja bli ytterst tacksam för svar.. :)

mvh kim
 

FLAGEL

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
CBR600F och gammal Kawa!
Idag ska jag också möjligvis inskaffa en CBR600 (CBR600F -91), är det något man bör kolla extra noga på innan ett köp genomförs?
 

Jeff

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600f
Jag har en CBR 600f -96 som jag är nöjd med, men senaste tiden har det börjat komma ett rasslande ljud från motorn som blir högre och högre. Låter oavsett om det är tomgång eller under körning, men man hör det mer under tomgång. Grejen är att det är inget konstant, utan det kommer och går lite hur som helst, och ibland försvinner det helt.
Dessutom hörs det alltid ett rassel, dock lite svagare, när man lägger i 5e eller 6e växeln. Vet inte om det beror på samma sak.

Det här är min förstahoj och mina mekkunskaper lyser med sin frånvaro. Har hört att modellen har lite problem med kamkedjespännaren, kan det vara det i mitt fall? Vad kostar det isf att fixa? Om inte, vad kan det då vara och vad skulle det kosta?
 
Last edited:

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
Jeff skrev:
2482183 Jag har en CBR 600f -96 som jag är nöjd med, men senaste tiden har det börjat komma ett rasslande ljud från motorn som blir högre och högre. Låter oavsett om det är tomgång eller under körning, men man hör det mer under tomgång. Grejen är att det är inget konstant, utan det kommer och går lite hur som helst, och ibland försvinner det helt.
Dessutom hörs det alltid ett rassel, dock lite svagare, när man lägger i 5e eller 6e växeln. Vet inte om det beror på samma sak.

Det här är min förstahoj och mina mekkunskaper lyser med sin frånvaro. Har hört att modellen har lite problem med kamkedjespännaren, kan det vara det i mitt fall? Vad kostar det isf att fixa? Om inte, vad kan det då vara och vad skulle det kosta?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=136091

kolla där lite mer om kamkedjespännaren, ska själv ta mig en närmare titt på min spännare nu till vintern.
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Någon som vet hur långt det ska vara mellan oljan och toppen av framgaffeln på en cbr600f -92?
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
God afton så här i sköna tider!

Jag har en CBR 600 -93, och jag har en fråga som jag hoppas få svar på. Frågan kan tyckas oerhört fånig, men lika glad är jag för det :)

Jag undrar hur mycket den ska varva om man ligger i säg 110 på högsta växeln? Jag tycker den varvar som tusan, men å andra sidan är jag inte så van alls, det kan ju också bero på att det tydligen är ett kugg mindre på det främre drevet mot orginal. Tror ni att det påverkar varvtalen mycket med den modifikationen?

För övrigt är det en fantastiskt liten glädjemaskin. Precis perfekt.

/perris
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top