-Prova minska gapet på tändstiften.
-Prova kapa 5mm på tändkablarna, rengör tändhattarna med elektroniksprej, eller 5-56.
-Dubbelkolla att tändkablarna går till rätt cylinder.
-Skruva av ett tändstift i taget, håll handen en bit över hålet, tryck startknappen och känn att "puffar" lika från alla cylindrarna. Det är knappast ett kompressionstest värt namnet, men har man inte utrustningen tillgänglig så kan man ju få lite känning i alla fall.
-Prova lossa ett av insugsgummina mellan förgasare/luftburk tillräckligt för att få in startgasmunstycket där, spreja och tryck start.
-För länge sen jag själv pysslade med det där, men nån annan kan kanske intyga/protestera mot att göra samma med gummit mellan förgasare/motor, alltså lossa lite, in med sprayen, starta.
-Låna/hyr/stjäl/köp tändspolar av samma typ (två stycken dubbelspolar).
Du skrev en bit ovan att det small i avgasröret. Kollade du stiften då om de blivit blöta?