Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Honda CB1000RA -09
bah,, kom på en grej,,

är det bara att sätta på sport luftfilter?
eller kommer det leda till ett ras?

klarar motorn av det eller måste han ha mer bränsle då?

enda anledningen med filter just nu är att få ett som är tvättbart, men kanske inte går?

mvh

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
tänkte köpa en cbr 900 som första hoj och regga den som 25kw.. och detta är väll tråden att fråga

va betalar ni för era försäkringar ? försäkra en nyare sporthoj på mig kan jag ju glömma:gnissla

min storebror har en 600 och honda känns som bra grejjer lite som motorcycklarnas vovlo ??

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Min är import & inreggad som 25 kw, betalar ca 3.800 HEL HEL

tänkte köpa en cbr 900 som första hoj och regga den som 25kw.. och detta är väll tråden att fråga

va betalar ni för era försäkringar ? försäkra en nyare sporthoj på mig kan jag ju glömma:gnissla

min storebror har en 600 och honda känns som bra grejjer lite som motorcycklarnas vovlo ??

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
jaa det är väll bäst men kan man kolla om man är under 18 och inte har behörighet ?

inga fler som vet va ni betalar i försäkring ??

Ja, det har jag gjort så det ska nog gå för dig också.

det är högt,, men han får säkert sålt den för det .. alla har tur utom jag ;P

Ja, det är bara inse att du aldrig kommer få den såld. Eftersom jag är så hygglig och inte gillar när folk lider, så köper jag den av dig av ren omsorg, du får hela 15 000 för den den. Okej? :)

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Hur gick det i helgen ?

Det har gått bra. Blackbirdens topp är nu klar, En custommaskins V-tvins ena topp är klar, en Firebladetopp är klar... Två milletoppar är klara.
SÅ ja det har gått bra! (ja allt har inte hunnits med nu, men nu börjar kön sina äntligen, och DÅ är det tänkt att MIN hoj ska få lite kärlek... f-n det sitter ju ff flugor kvar på frontkåpan...) MEn nej! Ingen bild på MIN hoj då jag blev utkommenderad på IKEA halva Lördagen! :skrämd
Bild kommer!!!

Last edited:

Dr.Bike

Guest

Ja - den stora köpladan med felparkerade klimakteriekossor och ensamstående mödrar så långt ögat kan nå längs den SVARTA genomfartsleden! :mad:
Självfallet strategiskt parkerade i alla farledsförträngningar!

Ikea har förvandlats till ett folknöje.
I helgerna för ALLA barnfamiljer som existerar.
ALLA helger! Inte bara lönehelger.
I veckorna alla som inte arbetar.
SÅ MÅSTE det vara för jag passerar deras parkering två gånger om dagen jämnt och ständigt är där fullt! Vaf-n jobbar ingen längre i Sverige?
Ikea är ett vuxendagis med gratis blöjor till alla som äter på restaurangen, så det tror jag det att alla mammor luncherar med sina väninnor där! MAn får försöka slå sig fram så gott det går. Jämt är det överfullt i restaurangen. (ser man genom fönstret när man tar rulltrappan upp till Micro, så nej, jag är inte in, men nästan :D)

Nä -jag sa det sist, och säger det nu igen: ALDRIG mer IKEA!

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Honda CB1000RA -09
näää,, det får bli orginal filter så länge eftersom man måste helst stycka om gasarna.

så nån som vet vart man köper ett sådant till bra pris till bladen -98:a

Dr.Bike

Guest
näää,, det får bli orginal filter så länge eftersom man måste helst stycka om gasarna.

så nån som vet vart man köper ett sådant till bra pris till bladen -98:a

Det är så lätt att bestycka om förgasarna så varför avstå?
Visst,, du kanske får prova några gånger. Men det är både lärorikt och roligt och du sparar en rejäl slant på utebliven bänkning.
Visst, en riktig bänknig med bredbandslambda är exaktare. Men för vardagsåkaren som kan lägga lite egen tid så duger egen bestycknig långt.
Iaf för dem som "bara" bytt filter och/eller i kombination med ett slip-on.

Sullitto

Snart hämtas grusbus hojen....
Gick med
14 Oct 2006
Hoj
CBR 954 RR -02 CRF 450 -02
Så nu har man joinat fireblade klubben.. Hämta min lilla pärla till 02:a förra helgen... mmmm fin :D Dock kvarstår försäkringsfrågan eftersom jag inte riktigt än har vågat ringa o fråga... försöker ladda mig själv med positiva vibbar för att se om jag på nåt sätt kan skicka fina tankar till dom på bolagena så att dom ger mig ett vettigt pris på försäkringen :tummenupp
Men oavsett vad så känns det som att man skaffat sig en rätt stabil hoj
Nu ere bara vänta tills det fina vita på marken försvunnit så man kan ut o "glida" lite:yoparty

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...