Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
Tja... Köpte en cbr 900 97:a i fredags och byggde om den till fighter i helgen. en liten fråga bara. när jag hade bytt till fatbar styre och skulle sätta på kopplingen ser jag att det sitter en brytare i kopplingen som känner av när man kopplar/inte kopplar. min fråga är vad den är till för? MvH / CrX3M

startmotorn går ej om en växel är i samtidigt som kopplingshantaget är opåverkat.
 

Sullitto

Snart hämtas grusbus hojen....
Gick med
14 Oct 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 954 RR -02 CRF 450 -02
Nån som har nån aning om vart blinkersreläet e placerat på en 02:a? :va
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
--------------------------------------------------------------------------------

Sitter i Malmö. Det är 15-16 grader i solen...vad skönt det hade varit att kunna åka ut en sväng. Men hojjen står 110mil ifrån mig...SATAN

Men men...får ner den nästa vecka. Tills dess så tänkte jag inhandla lite service grejjor. Tänkte tömma alla oljor och vätskor. Byta stift och luftfilter. Jag har tidigare haft cross och skruvat massa i bilar. Men detta med sporthoj är lite nytt för mig så därför rådfrågar jag er.

Detta är vad jag tänkte köpa:
Motorolja Castrol R4 Superbike 10W-50 4L + Oljefilter
(Helsyntetisk motorolja för 4-takts motorcyklar)

Kylarvätska Shell Advance Coolant
(hur många liter får man i en fireblade?)

Bromsvätska Shell Advance Brake Plus DOT 5.1
(samma här, hur mycket får man i systemet?)

Duger detta en stund, eller har ni andra tips. Billigare? Dyrare oljor?

Tacksam för svar
 

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Lysekil
Hoj
Honda CB1000RA -09
--------------------------------------------------------------------------------

Sitter i Malmö. Det är 15-16 grader i solen...vad skönt det hade varit att kunna åka ut en sväng. Men hojjen står 110mil ifrån mig...SATAN

Men men...får ner den nästa vecka. Tills dess så tänkte jag inhandla lite service grejjor. Tänkte tömma alla oljor och vätskor. Byta stift och luftfilter. Jag har tidigare haft cross och skruvat massa i bilar. Men detta med sporthoj är lite nytt för mig så därför rådfrågar jag er.

Detta är vad jag tänkte köpa:
Motorolja Castrol R4 Superbike 10W-50 4L + Oljefilter
(Helsyntetisk motorolja för 4-takts motorcyklar)

Kylarvätska Shell Advance Coolant
(hur många liter får man i en fireblade?)

Bromsvätska Shell Advance Brake Plus DOT 5.1
(samma här, hur mycket får man i systemet?)

Duger detta en stund, eller har ni andra tips. Billigare? Dyrare oljor?

Tacksam för svar

kylvätska 3,23 liter inkl reserv 2,77 utan reserv.

bromsvätska tills det blir fullt efter luftning.

motorolja 3,6 liter med olja filter byte
 

freeride

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Grums (värmland
Hoj
ktm 640 -04, cr 250 -95
Hej

Några snabba frågor, hojjen en cbr 900rr med vance hines bolt on och större munstycken i förgasaren. (går bra men lite fett)

Modda luftburken enligt Dr Bikes exempel eller sportluftfilter? (vart köpa?)

Vilken olja ska man satsa på så att lammellerna går fint? (har märkt lite tendens till kopplingsspinn vid fullgasväxlingar med stor kompis bak)
 

Kvadder

Kvadder
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Bålsta
Hoj
CBR900
Batteri

Nu har även jag blivit glad ägare till en självmordsmaskin modell CBR900. Behöver nytt batteri, ska man köpa biltemas billigaste skit eller lägga till en hundring extra? Volt, ahmpere, storlek?
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
köp ett batteri på mekonomen.... Kolla först vad det står för beteckning i instruktionsboken så du vet vad det heter...
 

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
Tjena, blade ägare. I höstas plockade jag ner hela hojen för renovering,lack mm och märkte upp allt utom en slang (typiskt). Så jag tänkte höra med er var denna sista slang skall kopplas. Jag vet att ena skall till bensin tanken och den andra skall bara hänga nere vid dämparen så det är den 3:e jag har noll koll på. Är till en 97:a

Bifogar en bild.

japp då ska vi se..
jag som trodde att man skulle kunna komma ihåg vart dessa slangar skulle, men inte då..
nån som kan säga eller kolla vart dom tar vägen. en sitter ju naturligtvis på tanken och de andra ska ju bara hänga ner nånstans.. frågan är bara vart.. ena slangen är ju så lång så skulle den bara hänga rakt ner tar den ju i backen.. :va :huvet
 

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Lysekil
Hoj
Honda CB1000RA -09
japp då ska vi se..
jag som trodde att man skulle kunna komma ihåg vart dessa slangar skulle, men inte då..
nån som kan säga eller kolla vart dom tar vägen. en sitter ju naturligtvis på tanken och de andra ska ju bara hänga ner nånstans.. frågan är bara vart.. ena slangen är ju så lång så skulle den bara hänga rakt ner tar den ju i backen.. :va :huvet


läs tidigare inlägg,, är den så lång kan du ju bara klippa av den en bit.

mina går ner framför svingen.
 

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Emmaboda
Hoj
1000RR -08
Hej..

Funderar på o införskaffa en blade.. Nåt skärskilt man ska tänka på ?? kolla efter ?? vanliga fel ?? Ska ev kolla på en -99 imorgon..

Är taksam för alla råd ..
 

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Lysekil
Hoj
Honda CB1000RA -09
tror det finns lite info i denna tråden, ,kolla runt lite.

sen kolla service bok eller kvitton på vad som är gjort, att växlarna går lätt i och ur, lyssna efter missljud i motor och växellåda.
läckage motor,bromsarna, mm mm
 

Challe0300

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Halland
Hoj
CBR900RR
900rr -97

Hej hej är ny här på sporthoj

har problem med att min cyckel går väldigt ojämt å rykkigt vid gaspådragt å de e in alls samma klipp i den som de va för... när den e kall känns de som den inte går på alla burkar å aven ibland när den e varm......hmmmm någon som har nått förslag????
Tack på förhand...charlie
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Skulle kolla följande:

Byt stift
Byt luftfilter
Synka förgasarna

Hej hej är ny här på sporthoj

har problem med att min cyckel går väldigt ojämt å rykkigt vid gaspådragt å de e in alls samma klipp i den som de va för... när den e kall känns de som den inte går på alla burkar å aven ibland när den e varm......hmmmm någon som har nått förslag????
Tack på förhand...charlie
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top