Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
Hej hej är ny här på sporthoj

har problem med att min cyckel går väldigt ojämt å rykkigt vid gaspådragt å de e in alls samma klipp i den som de va för... när den e kall känns de som den inte går på alla burkar å aven ibland när den e varm......hmmmm någon som har nått förslag????
Tack på förhand...charlie

är de bara vissa varvtal eller är de hela registret?
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Låter era bränslepumpar nått?

Har inte lyckats få igång min blade (93:a) som jag köpte i höstas. Den bara misständer och skjuter eld ur avgasröret tillsammans med mustiga avgassmällar:mad:

Vad jag undrar är om bränslepumpen ska låta nått när man sätter på tändningen? Hör inte att den pumpar något alls. Har testat den separtat och det är inget fel på själva pumpen.

Misstänker att den inte får tillräckligt med bränsle. Sen borde jag ju testa gnistan också men har riktigt dåligt med tid.

Är det föresten någon här som har en verksdadshandbok i pdf format? Har letat utan framgång.

Sjukt avis på alla er andra blade åkare som är ute och bränner:gnissla
 

pär i porten

Ny medlem
Gick med
12 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
cbr 929 rr
någon kunnig på cbr 929 2000 års modell
har lite problem med spjället i avgassystemet
om ngn bor i gbg så är det ju gött även att kunna köra lite i sommar
 

Von_Tilt

ALL IN!
Gick med
28 Mar 2006
Ort
Mölndal
Hoj
Husa 650 -04
hej! ska kolla på en 929 01a med servade 2500 mil på nacken, något speciellt ni boys kan säga jag ska kolla på? är det en bra hoj? hade r1 innan o undrar om det skiljer massa?
hade bäst!
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Tips på olja?

Ja, jag har läst alla 17 miljoner trådar om olja och hur olika hojåkare försvarar sin olja. Samt biltema diskussionen. Var på öppet hus idag på MC-butiken och frågade då det var lite erbjudanden. Självklart så tog han fram den dyraste oljan som fanns i butiken och började predika om den....

Men vad jag vill veta är vilken olja som fireblade åkare rekommenderar. Vilket märke har ni kört och fungerar det bra. Speciellt ni som kör en cbr900rr fireblade -98 :)
 

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Lysekil
Hoj
Honda CB1000RA -09
jag köpte ok/q8 olja för 4t,, skulle va den värsta och bästa dom hade sa dom.

vet inte om det är nån speciell skillnad iofs..
 

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Lysekil
Hoj
Honda CB1000RA -09
angående olja,,

är det nån som kör på halv syntet?

fördelar och nackdelar halv samt hel syntet ?

diskutera fritt =)
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
då det dog av här så köpte jag olja ändå. Var öppet hus på MC-Huset här i malmö och då kunde jag köpa 4L Motul 5100 för 350spänn. Så det blev en sådan.
 

Vagarbonzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Ljungaverk
Hoj
CBR900RR Fireblade
Har småvibrationer på min Blade fram när jag kör sakta känns inte då man brassar på ... har känt och klämt tänkte om det var nått lager men verkar vara ok... Däcket fram är slitet kan det vara det ?
 

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Lysekil
Hoj
Honda CB1000RA -09
inte bromsskivorna som blivit sneda eller klossarna som ligger på ,, när du drar på avlastar du ju framhjulet rätt reläljt,,
 

Vagarbonzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Ljungaverk
Hoj
CBR900RR Fireblade
inte bromsskivorna som blivit sneda eller klossarna som ligger på ,, när du drar på avlastar du ju framhjulet rätt reläljt,,


Klossarna fram e ju nybytt så det är ju inte alls omöjligt kanske sliter tills sig då!



Vad är föresten normalt pris på ett luftfilter ? ringde på stället som jag brukar köpa saker på och dom ville ha 395 pix!?

En sak till, eftersom det sitter ett slipon på hojjen och jag inte tror den förra ägaren bytte munstycken eller gjorde några andra förändringar, är det lönt att man ställer sig och sliter upp knasarna och kollar/byter munstycken till något högre?
 
Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Kan någon tala om hur man lätt kan se skillnad på 893 (eller vad det nu är för cc på första Bladen) och 918-motorn?
 

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Lysekil
Hoj
Honda CB1000RA -09
Klossarna fram e ju nybytt så det är ju inte alls omöjligt kanske sliter tills sig då!



Vad är föresten normalt pris på ett luftfilter ? ringde på stället som jag brukar köpa saker på och dom ville ha 395 pix!?

En sak till, eftersom det sitter ett slipon på hojjen och jag inte tror den förra ägaren bytte munstycken eller gjorde några andra förändringar, är det lönt att man ställer sig och sliter upp knasarna och kollar/byter munstycken till något högre?


var sålde dom luftfilter för 395kr?
 

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Solna
Hoj
Blejd igen...
När fick Blejden egentligen riktig startspärr? I mitt gamla Hondablad från 2000 står det att den har H.I.S.S, på MC-poolens blejdsida står det 2004. Hur svår blir den att sno med H.I.S.S egentligen?
 

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
När fick Blejden egentligen riktig startspärr? I mitt gamla Hondablad från 2000 står det att den har H.I.S.S, på MC-poolens blejdsida står det 2004. Hur svår blir den att sno med H.I.S.S egentligen?

Den fick det med säkerhet på 02 modellen, har även sett det på 00 och 01:eek:r
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
En underlig fråga kanske. Men vart sitter insugsgummit? och hur stort är det. Vet inte riktigt vilken effekt det är på hojjen. Står 72kW på VV och måste kolla om insugsgummit stämmer. Vilket insugsgummi skall man ha för max effekt?

Har precit börjat meka med hoj, är duktig på bilar. Detta är lite nytt dock. Har hittils bara bytt olja+filter, stift, tagit av tank och spolat ur, lite annat smått och gott. Men inget djupare än så länge.

Finns det med på bilden? (kanske nr8?)
 

Bifogat

  • insug.JPG
    insug.JPG
    97.8 KB · Visningar: 179
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top