CBRDea
Trying is the first step towards failure
tror det funkar med 92-95 rakt av, 96, 97 tror jag du får snurra lite och typ klämma fast med skruvarna på ett fiffigt sätt, men det går
går det kalibrera varvräknaren ?
satte på vita mätartavlor idag och var tvungen att lossa nålarna, nu har jag tomgång på "1500rpm" säger mätaren, och det är det inte,,
Har ingen aning.. men går nålen bara o sätta på "ett" sätt?? Tänkte om du satt nålarna fel o bara kan lossa o vrida dom lite??
Vad jag egentligen ville med detta mess var o fråga var du fått tag på dom vita mätarna?? kostade? Gjort egna kanske?
Lycka te.
Aha.. tackar.
Undrar en sak, har ju en blade 97a.. Har bytt däck i fram o fick lite problem nu när jag skulle montera tillbaka hjulet..
De sitter ju två "distanser/lager" på vardera sidan, på axeln, men dom är ju olika långa... jag får ju inte hjulet centrerat.. Vad gör jag för fel?? Har jag missat/tappat bort något?
Tacksam för svar snarast
Edit: Skulle även bli mycket glad över ett åtdragningsmoment för den axeln.. Annars gör jag som vanligt.. drar tills jag inte orkar mer..
Ha de gött alla
Jag kan inte NOG påpeka hur BRA det är med en manual...
Varsågoda! (vad gäller distanser så har du ju endast EN chans att göra fel så... tips: den längre ska sitta på höger sida)
Höger sida... hmmm... E de när jag sitter på hojen eller..... Nej.. jag skojar bara..
Tack doktorn, de var av dig jag hoppades få ett svar.
Jag har ju laddat ner manualen som finns här i tråden, antar att svaret fanns där men jag litar mer på er än på min engelska så jag provar här först.. Ska ju inte ut o skruva förrens imorrn...
Vad menar du med "endast EN chans"??
Stort tack iaf.
du kan göra det på 2 sätt,, ett blir fel och andra sättet blir rätt.
Vad menar du med "endast EN chans"??
Stort tack iaf.
Jo...du har ju TVÅ olika distanser.
Mao är ETT sätt RÄTT...
Följdaktligen endast EN chans att göra fel...
Vill man filosofera lite och vet vem murphy är, ja då inser du snabbt att du har 0% chans att göra rätt.
Så är man osäker... gör tvärtom vad du TRODDE så blir det rätt!
(skoja bara!)
Ska plocka isär kopplingen idag, Kan man se lätt om lamellerna är slitna? Ingen som har mått på hur tjocka dom ska vara?
//Bergman
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |