Dr.Bike
Guest
Jag beställde ett Factory Pro kit från USA och hade kontakt med fabriken under mina modifieringar. Jag tog bort skiljeväggen enligt fabrikens anvisningar och satte deras separata filter inne i luftburken istället för orginalfiltret. Hur vi än gjorde så fick vi enbart högre toppeffekt (på papperet) men kurvan fick dippar på andra ställen. Körde man på bana där man hela tiden höll väldigt höga varv så kunde man möjligen märka en förbättring men på gata blev det ingen skillnad alls och då körde jag många timmar i bromsbänken och testade många variationer.
Tydligen är rätt flöde viktigare än högt flöde på dessa hojar. I mitt fall var inte arbetsinsatsen och kostnaden för delarna värda den marginella effektökning som det möjligen blev. Det är dock kul att du lyckats, du kanske hade mera tålamod än vad jag hade
Vill jag ha mera effekt i framtiden kommer jag att lägga pengarna på att öka volymen och/eller bearbeta toppen.
Lite lustigt i sammanhanget är att jag så sent som igår gjorde rent ett sånt skumfilterkit från FactoryPro! Det var det värsta jag sett (har fotat och kan slänga upp en bild!)
Stämmer nog bra det du säger om rätt flöde, för jag har själv inte avlägsnat sliljeväggen. Däremot tratten.
Ett "visst" motstånd verkar CV-förgasare behöva, vilket bevisas inte minst då de brukar gå risigt med separata filter.
Klicka upp bilden till originalstorlek!
.
Bifogat
Last edited: