GizmoBlade
Medlem
tack för svaren,, ska kolla luft trycket imorgon, kan ju ha gått ur lite i vinter.
tror mer på obalans i fälgen eller obalans i själva däcket...
mitt styre skakar oxo i 100km/h.....bara till o gasa mer..hahaha
ska ballansera min fälg nästa vecka...
Borde inte alls ha att göra med den oljan.
5100:an är ju en 10-40 förvisso, men då säger klonkigare.
I förhållande till VAD?
Vad hade du i innan?
Jag kör min egen blejd på 15-40 och den är klockren i alla lägen. Varm som kall.
Visserligen helsyntet dårå.. men iaf.
Begynnande probs med vxl-lådans skiftgafflar kanske?
Ojusterad koppling som draggar?
Kolla upp.
Bra svar som vanligt! Skall testa med repsols olja nu, se om det blir nån skillnad eller om det är hjärnspöken som vanligt!
Då ställer jag en till.
Som sagt, blade -98, inga större mods förutom nåt extra hål i luftburken och ett micron slip-on. Vilken bestyckning bör jag ha? storlek alltså. Både lågfart och normala. Skall ta av förgasarbryggan och kika. (orginal är ju 120/40, kanske inte behövs ändras ens)
Blir nog ett K&N också, gör det någon skillnad på bestyckning?
edit: tog ner och kollade idag, allt var orginal dvs. 120/40.
Kollade även insugsgummit som dr.bike föreslog några sidor sedan. Finns inget stansat förutom A10, A8, A4 och A2 på de fyra gummina. Dock så var gummit "kant i kant" med förgasaren, lite svårt att förklara.
tack för svaren,, ska kolla luft trycket imorgon, kan ju ha gått ur lite i vinter.
Skall kolla detta. hoppas på ett pris lite senare under dagen.
Det är cbr 1000 -06 kraschkåpor.
Det kommer fler bilder.
Detta är gjort.
¤ Pulver lackad ram och sving
¤ Pulver lackade fälgar
¤ 17" fram fälg
¤ Nya kraschkåpor -06
¤ Nytt framlyse -04
¤ Uppdraget avgas
¤ Nya lager i hela cykeln
¤ Nytt bak lyse (integrerad blinkers)
¤ Lackade kåpor (white Edition)
¤ Drevning 15-44
tack för svaren,, ska kolla luft trycket imorgon, kan ju ha gått ur lite i vinter.
Bra svar som vanligt! Skall testa med repsols olja nu, se om det blir nån skillnad eller om det är hjärnspöken som vanligt!
Då ställer jag en till.
Som sagt, blade -98, inga större mods förutom nåt extra hål i luftburken och ett micron slip-on. Vilken bestyckning bör jag ha? storlek alltså. Både lågfart och normala. Skall ta av förgasarbryggan och kika. (orginal är ju 120/40, kanske inte behövs ändras ens)
Blir nog ett K&N också, gör det någon skillnad på bestyckning?
edit: tog ner och kollade idag, allt var orginal dvs. 120/40.
Kollade även insugsgummit som dr.bike föreslog några sidor sedan. Finns inget stansat förutom A10, A8, A4 och A2 på de fyra gummina. Dock så var gummit "kant i kant" med förgasaren, lite svårt att förklara.
Hur många L olja i en Blade 900 - 99.a ? 2.8L med filterbyte?
Nej jag har ingen bruksanvisning..
/Martin
2.8l utan filterbyte 3.1 med filterbyte tror jag vill inte säga till 100% någon får rätta mig om jag har fel
Kolla på MP racing i Billesholm, Han bänkar och där står arbetskostnader..
Körde min 98:a i bänk där med mycket bra resultat.
Inköp dynojetkit+K&N filter, ca 2200kr
Inköp kamkedjesträckare, 650kr
Byte olja + filter, ca 800kr
Ventiljustering, 250kr för chims
Optimering i bänk ca 3000kr
Landade in på ca 8000kr totalt....
Resultat
124.5hk på bakhjulet
94.6 nm i vrid
känns som en helt nu hoj....
Snygg hoj!! Fråga? Vilken 17" fälg använde du???? Tacksam för svar
första körningen efter vintern?? Kan vara att du tappat luft samt att däcken deformerats lite under förvaringen "morgon sula"....kolla trycket och kör så däcket blir ordentligt varmt så borde det bli bättre....
Med dynojet, k&n, moddad luftburk och slipon blev bestyckningen:
mainjet#144, needlepos#3 + 2 schims
pilotscew#2.5 turn out
Bra svar som vanligt! Skall testa med repsols olja nu, se om det blir nån skillnad eller om det är hjärnspöken som vanligt!
Då ställer jag en till.
Som sagt, blade -98, inga större mods förutom nåt extra hål i luftburken och ett micron slip-on. Vilken bestyckning bör jag ha? storlek alltså. Både lågfart och normala. Skall ta av förgasarbryggan och kika. (orginal är ju 120/40, kanske inte behövs ändras ens)
Blir nog ett K&N också, gör det någon skillnad på bestyckning?
edit: tog ner och kollade idag, allt var orginal dvs. 120/40.
Kollade även insugsgummit som dr.bike föreslog några sidor sedan. Finns inget stansat förutom A10, A8, A4 och A2 på de fyra gummina. Dock så var gummit "kant i kant" med förgasaren, lite svårt att förklara.
Detta säger Haynes manual (gäller årsm 95-99)
Viskositet: SAE10W40
Endast byte 3.5 liter
Byte + filter 3.6 liter
Motorrenovering 4.4 liter
om man backa någrasidor så fann man
Extra hål i luftburken blir sällan bra på en Fireblade. Dom är så otroligt bra avstämda redan från början. Du kanske eventuellt vinner ett par hästar på topp eller nåt men du får sannolikt bieffekter i form av ojämn kurva eller en dip längre ner i registret. Största fördelen med ett K&N är att det är tvättbart, förvänta dig ingen effektökning som märks.
Krångla inte så mycket med hojen, kör med den istället Det finns effekt så det räcker och blir över i alla fall.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |