ingen som vet var man köper stålomspunna bromsslangar till en gamal blade 98 till ett vettigt pris? Vad e föresten ett vettigt pris på det?
Jo har justerat rätt, spände på så att själva armen som går ner i kopplingskåpan inte gick att röra nå mer, men samma sak ändå...
Jo har justerat rätt, spände på så att själva armen som går ner i kopplingskåpan inte gick att röra nå mer, men samma sak ändå...
Tja Tomas Mange här...... låter som om dina lameller är slut eller att du har skit olja i den,,Om du vill kan jag ta mig en titt
ingen som vet var man köper stålomspunna bromsslangar till en gamal blade 98 till ett vettigt pris? Vad e föresten ett vettigt pris på det?
Gärna! Jag bad Tobbe ikväll att fråga dig imorrn vad som kunde tänkas va vajsing.. Så du får gärna ta dig en titt för jag e helt nybörjare på sporthoj, motarden var lättskruvad så den ryggade jag mig inte för att skruva igenom..
@Jesse82: Jo jag provkörde och allt kändes finemang, kan väl tänkas att jag var så i extas när jag testade att det föll mig inte i tankarna att den frikopplade dåligt..
Kan ju titta förbi i morgon eller fredag om du har tid så får jag se din skönhet och kolla vad det kan vara för fel.. Vet om en ett bolag som sålt fel olja till mc folk o du förstör man lamelerna på en vecka med knappt 10mil,, Hänt här i umeå så jag hoppas det inte är nån sån olja du har i din hoj men annars ska jag ha en ny koppling i mc boden som du kan få för en lämplig peng vi får se vad det är för fel
Kan ju titta förbi i morgon eller fredag om du har tid så får jag se din skönhet och kolla vad det kan vara för fel.. Vet om en ett bolag som sålt fel olja till mc folk o du förstör man lamelerna på en vecka med knappt 10mil,, Hänt här i umeå så jag hoppas det inte är nån sån olja du har i din hoj men annars ska jag ha en ny koppling i mc boden som du kan få för en lämplig peng vi får se vad det är för fel
vissa firmor kan göra egen stålomspunnen slang tror det kan va en aningen billigare tror ja
jag hörde mig för till en bil jag hade innan,, och 1st slang på ca: 20cm kostade 400spänn styck,,
så sånt är inte billigt tyvärr,,
Vad är det som Tickar/vibrerar?
När jag på min 97:a drar på fullt på låga varv är det som ett tickande /vibrerande ljud som uppstår mellan 2000-4500 varv låter typ rrrrrrrrrrrrrrrr för att sen försvinna.Det ÄR på alla växlar samt när man motorbromsar på dom varvtalen.Det låter inget när man har frikopplat eller friläge.Endast vid riktigt hård belastning.
Nån som vet eller haft liknande ljud.Eller låter alla så?
Hojen har gått 4300 mil, totalt genomgången av mc-verkstad som jag känner väl.Vet dock ej om dom ställt ventilerna.Vilka intervall är det på ventiljustering?
Om det är ventilerna borde det väl låte något även på tomgång?
ventil knack kommer oftast vid belastning så jag skulle tippa på de annars kan det nogva kamkediesträckaren... går hojen bra? går den som den ska? har du kört mycket bakhjul?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|