Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Dr.Bike

Guest

Kan väl tillägga att DR:Bike har gjort det fenomenala portningsjobbet! :tummenupp (nu skryter jag igen :D )

Äsch då... :rodnar

Saken är iaf DEN...att när jag provkörde den igår så var det tamig - :cdevil den roligaste sugmotor jag kört!
Å då sitter bara "lilltoppen" med originalkammarna i den... Ska bli intressant med "riktiga" toppen och de andra kammarna.
Kanske ett riktigt 4-1, eller 4-2-1 oxå...*drömmer vidare om hur sukor, kawwor och yammisar ska förnedras! detta ÄR hondas revansch!* :rofl

Whiplash

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
FireBlade
Bra tråd detta!

Man blir ju inte lite sugen att göra luftburksmodden som Dr.Bike beskrivit. Kommer nog att ske i en inte alltför avlägsen framtid!

Men innan dess måste jag bara fixa en annan grej. Har börjat höra ett tickande ljud vid kallstart samt att hojen "pulsar" fram de första metrarna. Tror att det kan vara kamkedjespännaren då ventilerna ställdes i slutet på förra säsongen. Är det något man kan klara av på egen hand eller bör man lämna in den?

/ Patrik

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race

Gick med
31 Oct 2003
Hoj
nu är allt beställt: krachpuckar kopplingsvire och gasvire skall jobba över lite med hojen imorgon =) så då skall den va på fötter igen snart =)

Edit: nu fick man reda på att den va o besiktigad men det är inge problem men jag har iaf beställt ny reggskyllt efter som skurkarna har kasta bort den andra

Last edited:

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Honda CB1000RA -09
tjabba nu har man vart i spanien 2veckor på semester men nu är man hemma skall beställa lite grejoer till hojen imorgon så den skall komma på hjul :D YES va skönt det känns och komma till baka till jobbet imorgon =)

hm och det har med mitt inlägg att göra?

Gick med
31 Oct 2003
Hoj
hm och det har med mitt inlägg att göra?

haha sorry skulle skriva att jag hade kört med den svingen som vart lite repig men det vart lite knasigt men men..

den svingen skulle ja lätt åka me.. men om man vill ha det bling bling så får man kanske köpa en ny men ja skulle slipa till de och åka =)

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
långsammast i ledet
hej alla blade åkare!
någon som har lust att berätta vad skiljer mellan olika årsmodeller på 900rr? tänkte vad som skiljer mellan dom äldre runt 92-93 till 96-97 och sedan till sista innan 929 kom?

tacksam för svar!!

Sullitto

Snart hämtas grusbus hojen....
Gick med
14 Oct 2006
Hoj
CBR 954 RR -02 CRF 450 -02
hej alla blade åkare!
någon som har lust att berätta vad skiljer mellan olika årsmodeller på 900rr? tänkte vad som skiljer mellan dom äldre runt 92-93 till 96-97 och sedan till sista innan 929 kom?

tacksam för svar!!

Google e super :tummenupp hitta den här sidan på nätet som förhoppningsvis har det du söker :yoparty
http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/?&N=189+146+4294966589&Ns=P_Publication_Date|1&id=1899

Gick med
31 Oct 2003
Hoj

Gick med
31 Oct 2003
Hoj
Behöver lite hjälp. Är det någon här som har en FIN hoj att sälja? vill ha en 96-98 utan en massa mil och skrapningar. vill inte ha något hopplock heller.

Tips mottages tacksamt
tksen@telia.com
0707-918116

hehe nästa alla sporthojar är ihoppplock när dom är så gammla 93-98 många sporthojar läggs i backen vetty men det är la bara leta på blocket:tummenupp

Gick med
31 Oct 2003
Hoj
Hade hoppats hitta någon här, hos er grabbar :tungan

Väldigt många av dom på blocket är rena komposthögarna.
MÅSTE bara ha en innan semestern börjar.

/Thomas

hehe jo sannt =) men jag fick min så pass billigt så det är värt och lägga ner lite deg på den =) men jag har en krachpuck kvar och montera och sen kopplingsviren sen så skall den va körduglig:D

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Nu är min sc28 fighter äntligen körduglig:tummenupp
Grymt skön som fighter, kommer enligt mig verkligen till sin rätt med fatbarstyre! Verkar ju inte som det är en slump att den är så vanlig i fighterutförande:)

och nu till något helt annat...

Vad kör ni med för däck. Att hitta något lagom klibbigt bak är ju inga problem. Däremot så vill man ju helst ha bättre däck fram så att det släpper bak först. På min blade har jag något avon radial däck som jag inte känner mig 100 säker med:va

Hade helst kört med nya pilot road 2ct bak och pilot power 2ct fram, men det däcket finns ju som bekant inte i 16. Någon nämde battlax 014. Är det många som kör på dom? Vill helst inte byta till 17 fälg. Tycker det lilla 16 däcket är tufft:tummenupp

Dr.Bike

Guest
Nu är min sc28 fighter äntligen körduglig:tummenupp
Grymt skön som fighter, kommer enligt mig verkligen till sin rätt med fatbarstyre! Verkar ju inte som det är en slump att den är så vanlig i fighterutförande:)

och nu till något helt annat...

Vad kör ni med för däck. Att hitta något lagom klibbigt bak är ju inga problem. Däremot så vill man ju helst ha bättre däck fram så att det släpper bak först. På min blade har jag något avon radial däck som jag inte känner mig 100 säker med:va

Hade helst kört med nya pilot road 2ct bak och pilot power 2ct fram, men det däcket finns ju som bekant inte i 16. Någon nämde battlax 014. Är det många som kör på dom? Vill helst inte byta till 17 fälg. Tycker det lilla 16 däcket är tufft:tummenupp

Tjacka ett Dunlop Qualifier. Suvve :tummenupp

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Hoj
Veteranare av olika slag
hello!!

Jag undrar hur man återställer alla stötdämpar inställningar till "orginalfrånfabrikenläge" på en 97:a

Jag har ägt hojjen i 3 år och har inte pillat överhuvudet taget på någon inställning men nu ska jag försöka sälja den och tänkte att den ska vara så nära orginal som möjligt. Eftersom det varit två ägare innan mig så är jag lite osäker på inställningarna!

Rock On / Per

Behöver lite hjälp. Är det någon här som har en FIN hoj att sälja? vill ha en 96-98 utan en massa mil och skrapningar. vill inte ha något hopplock heller.

Tips mottages tacksamt
tksen@telia.com
0707-918116

Jag har en kalasfin 97:a till salu pm:a om du är sugen!

Last edited:

jocke.w

full gas spar tid
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Nån blå sak....
Bra tråd detta!

Man blir ju inte lite sugen att göra luftburksmodden som Dr.Bike beskrivit. Kommer nog att ske i en inte alltför avlägsen framtid!

Men innan dess måste jag bara fixa en annan grej. Har börjat höra ett tickande ljud vid kallstart samt att hojen "pulsar" fram de första metrarna. Tror att det kan vara kamkedjespännaren då ventilerna ställdes i slutet på förra säsongen. Är det något man kan klara av på egen hand eller bör man lämna in den?

/ Patrik

kamkedjespännaren byter du på max 10 min...

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Honda CB1000RA -09
det står i instruktionsboken

hello!!

Jag undrar hur man återställer alla stötdämpar inställningar till "orginalfrånfabrikenläge" på en 97:a

Jag har ägt hojjen i 3 år och har inte pillat överhuvudet taget på någon inställning men nu ska jag försöka sälja den och tänkte att den ska vara så nära orginal som möjligt. Eftersom det varit två ägare innan mig så är jag lite osäker på inställningarna!

Rock On / Per

Jag har en kalasfin 97:a till salu pm:a om du är sugen!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln