det står i instruktionsboken
Tackar. har jag inte ens tänkt på men jag ska kolla direkt!
Rock On / Per
det står i instruktionsboken
imorgon ska jag sätta på nytt drivpaket på hojen,, ska man köra in sånt eller e de bara å gasa ???
Du kan väl ta det lite lugnare dom första milen då kedjan sträcker på sig lite då... Och smörjer du den nog i början!
Men det finns mig veterligen inget "inkörningskrav"....
en fråga passar en blackbirdmotor i en cbr ram? från 92-95
ok =)
kom så långt till att jag måste nita kedjan,. så nu får jag inte ihop den ändå.... kul
har inga grejer till det
Hmm, batteriet i min fina blade kokade sönder i lördags. Var in o köpte mig ett nytt batteri och mäter upp laddningen vid tomgång resp. 5000 rpm, 15 v laddningsström vid tomgång och 17 - 18 v vid 5000 rpm. Tog lös laddningsregulatorn och kunde då konstatera att den var körd. ( Se bild) Den ser inte alls ut som originalregulatorn, el ska den se ut som min?
Den satt monterad mot en smal plåtbit som täckte en 3:e del av baksidan på regulatorn, under sadeln i den ombyggda bakramen... Ingen kylpasta i sikte heller. Kan det ha varit boven i dramat?
Har iaf beställt en ny från www.electrexworld.co.uk nu och den kommer jag att montera så att den sitter pall mot ramen med kylpasta emellan...
Antar att det var en sån du beställde...
Denna beställde jag....
Hänger på lite ang drivpaket. Var en kille som sålde ett paket till en -97:a, men det är inte kompatibelt till min 93:a vad jag har läst mig till.
Är det rätt uppfattat eller kan det justeras på ngt vis?
Fasen, ingen som har någon aning? Ligger skralt med ekonomin å hoj vill man ju köra.
tror att det kanske är så att drevningen kan va olika,, sen längden på kedjan beroende på drevning,,
sen vet jag inte om dreven passar heller,,
Fasen, ingen som har någon aning? Ligger skralt med ekonomin å hoj vill man ju köra.
Köpte mig en gammelblade (-92) för några veckor sedan...
Problemet är att den knackar/tickar vid gaspådrag främst på ettan/tvåan vid runt 3000-4000rpm. Innan samt efter det går den tyst och fint. Ljudet kommer inte heller fram när man varvar utan last.
Bytte kamkedjesträckare till en manuell variant men ljudet försvann inte. Sen skulle jag byta olja och kan tycka mig se ett visst "kopparskimmer"... Men jag kan inbilla mig. Lyckades dock inte fånga fenomet på bild och i oljefiltret hittade jag ingenting.
* Är det ett vevlagerras på gång? (borde inte det låta mest hela tiden?)
* Vad kan det annars vara?
Det dumma är att jag kollade på en till som också tickade, accepterade det till slut och köpte en...
/ Tommy
låter som lyftarna,, testat byta plja i motorn? ? ?
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |