Nya knas!
Skulle starta upp gammelliket efter senaste dagarnas vansinnesväder. Slår på tändningen och allt är frid och fröjd men trycker på startknappen och det är lika tyst som innan... Neeeeej
Den har stått utan kapell sedan någon glad jävel slängde omkull hojen med kapellet på så det är i småbitar sedan dess (en hel del andra delar också för den delen...)
Var ner nu och öppnade upp startknappen och försökte komma åt med liten skruvmejsel för att fuskrugga upp ytan där kontakt bör ske. Gav dock inte det minsta effekt. Svårt att se om det blev något bättre på ytan dock. Försökte ta loss hela metallinnehållet av startknappen (själva kontaktstycket) men lät den sitta av skiten-ska-tillbaka-skäl. Den såg ut att sitta fast under själva startknappen plus med en skruv så klart. Tänkte så klart ha loss den för att lättare kunna komma åt och rengöra kontaktytorna. Då slog det mig så klart att det borde gå att bygla över själva kontaktytorna för att testa om det går ström över huvudtaget.
Nej jag har inte försökt rullstarta då jag hade flippflopp på fossingarna.
Nej jag hann inte testa byglingen idag.
Nej, jag har tyvärr ingen multimeter (än...)
Nej, meckboken ligger i päronens garage
Nej det känns inte så jävla smart att ha den där
Nån som vet mer exakt hur kontaktstycket sitter fast i plasten?
Såg ut att sitta fast under själva startknappen och vara fjäderbelastad för att hållas på plats.
Ska försöka få tag på en multimeter under morgondagen...
Så, nån som har nån bra idé?
Update:
I morrn, tidigt, hämtas meckbok och multimeter!
Tack far för leverans