Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Kapten88

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
stockholm
Hoj
Honda CBR 900RR -99
ebay.

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

tack, ja på ebay hade dom kraschkåpsset för 2 ribbor, men kostar ju ytterliggare 2 lax i frakt. rimligt?

Förutom kåpor behöver jag lite annat krams, bromsoljebehållare, stativet som håller upp framkåran, backspegel, framlykta etc, finns det ngn nätbutik lr dyl där man kan hitta sånnt? kollade honda orginal, och det var rätt dyrt...
 

Swärd

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2010
Ort
umeå
Hoj
cbr 900rr
Startar inte...

Hej alla glada bläjd-åkare :)
Är ny här på forumet!
Har en cbr 900 -97 som jag rivit ner och byggt om till streetfighter.
har pulverlackat ramen och fälgarna.

Nu när jag satt ihop den och ska starta den så vill den inte gå igång riktigt. Den startar och puffar en stund sen dör den..
Vet nån hur de är med jorden i kabelstammen?
Har slipat bort pulverlacken vid tändspolarna. Kan den ha för dålig jord ändå?

tacksam för tips så man kanske hinner åka nån mil innan snön kommer :)

MVH Marcus
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Nya knas!

Skulle starta upp gammelliket efter senaste dagarnas vansinnesväder. Slår på tändningen och allt är frid och fröjd men trycker på startknappen och det är lika tyst som innan... Neeeeej :huvet
Den har stått utan kapell sedan någon glad jävel slängde omkull hojen med kapellet på så det är i småbitar sedan dess (en hel del andra delar också för den delen...)

Var ner nu och öppnade upp startknappen och försökte komma åt med liten skruvmejsel för att fuskrugga upp ytan där kontakt bör ske. Gav dock inte det minsta effekt. Svårt att se om det blev något bättre på ytan dock. Försökte ta loss hela metallinnehållet av startknappen (själva kontaktstycket) men lät den sitta av skiten-ska-tillbaka-skäl. Den såg ut att sitta fast under själva startknappen plus med en skruv så klart. Tänkte så klart ha loss den för att lättare kunna komma åt och rengöra kontaktytorna. Då slog det mig så klart att det borde gå att bygla över själva kontaktytorna för att testa om det går ström över huvudtaget.

Nej jag har inte försökt rullstarta då jag hade flippflopp på fossingarna.
Nej jag hann inte testa byglingen idag.
Nej, jag har tyvärr ingen multimeter (än...)
Nej, meckboken ligger i päronens garage
Nej det känns inte så jävla smart att ha den där :D

Nån som vet mer exakt hur kontaktstycket sitter fast i plasten?
Såg ut att sitta fast under själva startknappen och vara fjäderbelastad för att hållas på plats.
Ska försöka få tag på en multimeter under morgondagen...

Så, nån som har nån bra idé? :)



Update:

I morrn, tidigt, hämtas meckbok och multimeter! :tummenupp
Tack far för leverans
 
Last edited:

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Inte för att jag vill vara sån, men... Dödarknappen?

Den har vippats fram och tillbaka också ja :D
Men däremot bör jag kolla efter korrotion där också men den verkade bökigare att komma åt i mitt tillfälliga garage (på parkeringen, granne med en liten häck)...
Men bör den gå att bygla över för att testa funktion? Du vet så berätta nu :7peta:hihi
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Men bör den gå att bygla över för att testa funktion? Du vet så berätta nu :7peta:hihi
Har inte en aning, men hade jag vetat om jag kommer att vara hemma imorgon eller inte kunde jag kommit förbi och stått för glada hejarop. :D

Jag tror dock inte det sitter där, utan snarare i oxiderade kontakter i säkringsboxen isåfall. Det är dock inte svårare att bygla dödarknappen än nåt annat, om man ändå har det reglaget isär. Rimligen bara två kablar dit, så kortslut dessa så har du "go".
 

toto1

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Uppsala
Hoj
1993, Honda, NX250
Köpa en 92:a

Hej!

Efter ett antal år utan sporthoj så skall jag slå till på en 92:a, mest p.g.a relativt låg försäkring. Vad skall man kolla efter, förutom allt det vanliga? Barnsjukdomar o.s.v?
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Som sagt, nu har jag bytt mina blinkers mot HongKong-kopiorna. Flyttade över lamphållaren från mina trasiga originalblinkers för att få enkelpol-lampa. De hade satt dit 2-pol-lampa från HongKong?
Men nu är jag nöjd, och bra blev det :) Summa, 162 +39 för orange lampor :D
Så nu syns man igen, med ett betydligt modernare utseende :)
 

Bifogat

  • 201008151421-30.JPG
    201008151421-30.JPG
    91.5 KB · Visningar: 63

Jimmy.l

Ny medlem
Gick med
6 May 2010
Ort
Visby
Hoj
Honda CBR900 :-)
Verkstadshandboken. Den är inte justerbar utan har bara ett läge för clipset som sedan ligger på en plastbricka så det ska inte vara några problem.

För att höja den måste du lägga under brickor (M3) så det bör vara ganska tydligt om nån varit där.



Hej igen!

Har precis rivit mina förgasare, och fick se att nålarna är justerbara, vad innebär detta?????
Någon som vet:confused::confused::confused:

Jimmy

PS Lägger upp några bilder så kanske det blir lättare för er som kan!:):)!
 

Bifogat

  • 18082010117.jpg
    18082010117.jpg
    248.9 KB · Visningar: 86
  • 18082010118.jpg
    18082010118.jpg
    241.1 KB · Visningar: 80
Last edited:

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Nya knas!

Skulle starta upp gammelliket efter senaste dagarnas vansinnesväder. Slår på tändningen och allt är frid och fröjd men trycker på startknappen och det är lika tyst som innan... Neeeeej :huvet
Den har stått utan kapell sedan någon glad jävel slängde omkull hojen med kapellet på så det är i småbitar sedan dess (en hel del andra delar också för den delen...)

Var ner nu och öppnade upp startknappen och försökte komma åt med liten skruvmejsel för att fuskrugga upp ytan där kontakt bör ske. Gav dock inte det minsta effekt. Svårt att se om det blev något bättre på ytan dock. Försökte ta loss hela metallinnehållet av startknappen (själva kontaktstycket) men lät den sitta av skiten-ska-tillbaka-skäl. Den såg ut att sitta fast under själva startknappen plus med en skruv så klart. Tänkte så klart ha loss den för att lättare kunna komma åt och rengöra kontaktytorna. Då slog det mig så klart att det borde gå att bygla över själva kontaktytorna för att testa om det går ström över huvudtaget.

Nej jag har inte försökt rullstarta då jag hade flippflopp på fossingarna.
Nej jag hann inte testa byglingen idag.
Nej, jag har tyvärr ingen multimeter (än...)
Nej, meckboken ligger i päronens garage
Nej det känns inte så jävla smart att ha den där :D

Nån som vet mer exakt hur kontaktstycket sitter fast i plasten?
Såg ut att sitta fast under själva startknappen och vara fjäderbelastad för att hållas på plats.
Ska försöka få tag på en multimeter under morgondagen...

Så, nån som har nån bra idé? :)



Update:

I morrn, tidigt, hämtas meckbok och multimeter! :tummenupp
Tack far för leverans

Har exakt samma skit problem med min cbr... Körde ett tag idag och sen när jag skulle starta den igen så är den helt död när man trycker på knappen. Men förmodligen så är det väl en kabel någonstans som har hoppat ur eller oxiderat. Blir till att felsöka med multimeter.

Hittar du vad som är fel på din så skriv gärna det i tråden så jag kan kolla på min med! :)
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Har exakt samma skit problem med min cbr... Körde ett tag idag och sen när jag skulle starta den igen så är den helt död när man trycker på knappen. Men förmodligen så är det väl en kabel någonstans som har hoppat ur eller oxiderat. Blir till att felsöka med multimeter.

Hittar du vad som är fel på din så skriv gärna det i tråden så jag kan kolla på min med! :)

Nu morrar den elakt igen :)
Huvudsäkringen är ju grön men när jag drog ur kontakten var det fortfarande grönt! Hej hej korrotion! :D

För övrigt rätt nöjd med kameran i iPhone 4 :)
 

Bifogat

  • bild (1) - Kopia.JPG
    bild (1) - Kopia.JPG
    154.8 KB · Visningar: 71
  • kontakt1.jpg
    kontakt1.jpg
    214.7 KB · Visningar: 70
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Hej igen!

Har precis rivit mina förgasare, och fick se att nålarna är justerbara, vad innebär detta?????
Någon som vet:confused::confused::confused:

Jimmy

PS Lägger upp några bilder så kanske det blir lättare för er som kan!:):)!

För att kunna justera soppa mängden, sänker du clipset så höjs nålen och den får mer soppa. En justeringsgrej. Men pilla inte på det om du inte vet vad du gör, det måste nästan alltid pillas på luftskruven oxå!
 

Jimmy.l

Ny medlem
Gick med
6 May 2010
Ort
Visby
Hoj
Honda CBR900 :-)
För att kunna justera soppa mängden, sänker du clipset så höjs nålen och den får mer soppa. En justeringsgrej. Men pilla inte på det om du inte vet vad du gör, det måste nästan alltid pillas på luftskruven oxå!

Mmm Jo de har jag ju förstått:tummenupp! Men enl andra på forumet (bl a Dr.Bike (RIP) så finns inga justermöjligheter på orig nålarna) så därför undrar jag om det möjligtvis kan vara Factorynålar eller något annat "trimgrej":confused::confused:!

Jimmy
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Factorynålar eller något annat "trimgrej"
Ganska 100% säkert att du har antingen ett Dynojet-kit eller Factory som du skriver. Originalnålarna är inte justerbara med mindre än att man lägger nånting under, de har bara ett läge för låsbrickan.

Vad göra? Tja, köpa originalnålar så finns det åtminstone dokumenterade inställningar som funkar skapligt. Ska du börja laborera med det du har måste du testa dig fram själv...
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Hejs!

Om ngn funderar på att sälja sin gammelblejd, hojta till.
Krav: inga omlackade vrak, helst ej över 4000 mil....har ägt 2 st så jag vet vad jag vill ha.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Mmm Jo de har jag ju förstått:tummenupp! Men enl andra på forumet (bl a Dr.Bike (RIP) så finns inga justermöjligheter på orig nålarna) så därför undrar jag om det möjligtvis kan vara Factorynålar eller något annat "trimgrej":confused::confused:!

Jimmy

Kan vara dynojet nålar.... Annars så vet jag inte....:va

Hejs!

Om ngn funderar på att sälja sin gammelblejd, hojta till.
Krav: inga omlackade vrak, helst ej över 4000 mil....har ägt 2 st så jag vet vad jag vill ha.

Nyss var du sugen på en SP1 igen , har du svårt att bestämma dig?:tungan
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top