Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Folksam går efter effekten i reg-beviset, och inte fabriks-effekten. Men många andra tar fabriks-effekten.
 

Andreas900

Sporthojsnörd
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Trångsund
Hoj
CBR900RR, CBR600F, CRF1000L, "NR750", DR650RS
1992 CBR900RR med Blackbird-motor

Någon som är sugen på ett litet vinterprojekt?
Har en fin 92:a i rätt färg med en lågmilad BB-motor (164 hk) med (nästan fungerande) insprutning.
(Läs hela historien & kika på bilder i mitt garage)
Blott 25k!

Skicka PM vid intresse.
 

Bifogat

  • DSC01569.jpg
    DSC01569.jpg
    241.5 KB · Visningar: 125
Last edited:

Hufen

Hufen
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Honda cbr 1100xx , gsf 1200 Bandit
cbr 900rr-96

Jag söker 1st toppkåpa till cbr 900-96a då min är ordentigt skadad o trasig, den behöver ej vara i super skick då den ska lackas men hel får den vara

mvh Janne 070-4153400
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Någon som är sugen på ett litet vinterprojekt?
Har en fin 92:a i rätt färg med en lågmilad BB-motor (164 hk) med (nästan fungerande) insprutning.
(Läs hela historien & kika på bilder i mitt garage)
Blott 25k!

Skicka PM vid intresse.

Hade jag inte vart student så hade du vart av med den nu. :3freak
 

Dollyeaa

En Honda vet inte vad skära är
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Östersund
Hoj
2003 Honda CBR 954RR
nu jävlar är jag stolt ägare till en 954RR -03! vill ha lite mindre kallt väder så jag kan åka! KOM IGEN VÄDERGUD GE MIG MILDA VINDAR!!!!!! :yoparty
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Jag söker 1st toppkåpa till cbr 900-96a då min är ordentigt skadad o trasig, den behöver ej vara i super skick då den ska lackas men hel får den vara

mvh Janne 070-4153400

Har jag letat efter sen nån idiot kastade omkull hojen i början på säsongen. Har gått....så där. Kört med buntband hela sommaren, chicksen tror man är fetcool! :borra
Men jag vill ändå ha en hel. Plus en tank som inte ser ut som om den blivit slängd i backen...
Berätta gärna om du hittar nån som ska sälja två toppkåpor :)
 

agge-ducce

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Ort
staffanstorp
Hoj
Triumph Daytona 955i 03:a och R6 00:a
här är min fajerblejd som e tii salu nån som e sugen??

lägge ett pm så återkommer jag.
 

Bifogat

  • DSC02624.jpg
    DSC02624.jpg
    243.1 KB · Visningar: 76
  • DSC02625.jpg
    DSC02625.jpg
    244.2 KB · Visningar: 62
  • DSC02626.jpg
    DSC02626.jpg
    247.1 KB · Visningar: 63
  • DSC02627.jpg
    DSC02627.jpg
    242.3 KB · Visningar: 64
  • DSC02628.jpg
    DSC02628.jpg
    245.5 KB · Visningar: 87
  • DSC02629.jpg
    DSC02629.jpg
    232.2 KB · Visningar: 83

Linkan78

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
CBR900RR
Efter några veckors letande hittade jag ett välvårdat ex, vart en välvårdad 92a till ett helt okay pris så nu får man se till att ta vara på kvarvarande dagar på säsongen.
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Efter några veckors letande hittade jag ett välvårdat ex, vart en välvårdad 92a till ett helt okay pris så nu får man se till att ta vara på kvarvarande dagar på säsongen.

Grattis! Åker till jobbet varje dag än så länge. Lite bistert när det är +3 på morron men det är ju gött när man ska hem :banana
 

Linkan78

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
CBR900RR
Grattis! Åker till jobbet varje dag än så länge. Lite bistert när det är +3 på morron men det är ju gött när man ska hem :banana

Tackar. Här uppe var det -2 klockan 5:45 så man får passa på då det är varma dagar, känns som att snön inte är alltför långt borta...
 

Linkan78

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
CBR900RR
Besiktade den idag då jag köpte den obes, gick igenom med ett fel som jag visste, bakdäcket nött till klacken i mitten. Men det är ju inte ombes så det blir att byta innan nästa säsong.

I övrigt tyckte han den var i fint skick och det är ju alltid trevligt att höra.

Ser att vissa alumniumdetaljer är rätt oxiderade? (sving bla) och testade putsa med autosol och thinnertvätta utan nämnvärd förbättring, smutsen borta men inte missfärgningarna. Finns det något bra medel eller är det lacka som gäller? Är ju ingen ny cykel men är ju alltid roligt om grejerna ser bra ut.

Och en till sak, haynes rephandbok, finns den på svenska eller är det engelska som gäller? Isåfall så blir det nog att lägga ett bud på e-bukten där det fanns en hel del. pdf har jag men orka skriva ut hela boken.
 

Hell_ON_Damn_A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2010
Ort
Norrahammar
Hoj
00, Honda, 929
tack, ja på ebay hade dom kraschkåpsset för 2 ribbor, men kostar ju ytterliggare 2 lax i frakt. rimligt?

Förutom kåpor behöver jag lite annat krams, bromsoljebehållare, stativet som håller upp framkåran, backspegel, framlykta etc, finns det ngn nätbutik lr dyl där man kan hitta sånnt? kollade honda orginal, och det var rätt dyrt...

KÖP INTE!!!!!!!
Passform som en toalett. Ska du köpa kåpor rekomenderar jag www.nicecykle.com
Fri frakt!
ps. polaren skall köpa det rosa repsolet =) hur coolt är inte det???
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Om jag förstått oljepumpsproblemet rätt, så suger oljepumpen in oljan i motorns framkant på 900:an. Wheela och oljan rinner bakåt. Pumpen går därmed torr. Vips så så kör man kamaxlarna torra. No good. Jag tror inte att det handlar om kilometer. Detta lär tydligen att gå att modifiera så att oljan sugs upp längre bak i motorn. Jag vet inte riktigt hur dock.

.

Oljan tas upp i oljepickupen. Den sitter 5mm från botten av tråget, 8cm in från bakkant. Det går att svetsa igen insugshålet i pickupen och ta upp ett nytt i bakkant samt även svetsa dit en tratt så den tar oljan allra längst bak. Men klart enklare är att åka med en liter extraolja.
 

Linkan78

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
CBR900RR
Oljan tas upp i oljepickupen. Den sitter 5mm från botten av tråget, 8cm in från bakkant. Det går att svetsa igen insugshålet i pickupen och ta upp ett nytt i bakkant samt även svetsa dit en tratt så den tar oljan allra längst bak. Men klart enklare är att åka med en liter extraolja.

Klart intressant men ingenting som är skadligt med att åka med för mycket olja? Oljetryck? Tack för bra information.

Har beställt en haynes rephandbok, hade tänkt ge motorn en översyn i vinter så bra att veta hu man går till väga, har aldrig ägt rad4 tidigare. Om man törs kanske man kollar upp det dära, men ventiljustering vet jag inte om man ska ge sig på själv.
 

Erebus

Kroniskt försenad
Gick med
23 Nov 2010
Ort
Malmö
Hoj
MT-09 -14, GSX-R 1000 -06 *Stulen, CBR 600 RR -03 banhoj, Fireblade -96, Kawa KLX 650 C -93 *Såld
Tjena

Kan någon här inne kanske ge mig en hint om hur det står till med strypningen på min nyinköpta hoj?
Försäkringspapperna: 94 kW
Transportstyrelsen: 72 kW
Insugen märkta: 37?! kW
CDI boxen är en sk fulleffektsbox märkt "EC"
Rödmarkeringen startar med en tunnare linje vid 9500 varv, vilket indikerar att den är såld som strypt. Detta enligt tidigare inlägg.
Den går verkligen inte som om den har 37 kW. 0-150 går snabbare än man hinner säga antalkilowattgångerettkommatrettiofyra. Jag har svårt att tänka mig att endast 50 hästar i en 300 kgs hoj (mig inkl) sparkar så hårt …
Låter det som om den har kvar strypningen eller enbart insugsstrypningen som sitter kvar - uppborrad? Jag känner inte riktigt för att demontera enbart för att kolla.
Jag har inte testat om den stoppar vid 9500 varv.
Kanske bänka...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top