Någon som är sugen på ett litet vinterprojekt?
Har en fin 92:a i rätt färg med en lågmilad BB-motor (164 hk) med (nästan fungerande) insprutning.
(Läs hela historien & kika på bilder i mitt garage)
Blott 25k!
Skicka PM vid intresse.
nu jävlar är jag stolt ägare till en 954RR -03! vill ha lite mindre kallt väder så jag kan åka! KOM IGEN VÄDERGUD GE MIG MILDA VINDAR!!!!!!
Jag söker 1st toppkåpa till cbr 900-96a då min är ordentigt skadad o trasig, den behöver ej vara i super skick då den ska lackas men hel får den vara
mvh Janne 070-4153400
Efter några veckors letande hittade jag ett välvårdat ex, vart en välvårdad 92a till ett helt okay pris så nu får man se till att ta vara på kvarvarande dagar på säsongen.
Grattis! Åker till jobbet varje dag än så länge. Lite bistert när det är +3 på morron men det är ju gött när man ska hem
tack, ja på ebay hade dom kraschkåpsset för 2 ribbor, men kostar ju ytterliggare 2 lax i frakt. rimligt?
Förutom kåpor behöver jag lite annat krams, bromsoljebehållare, stativet som håller upp framkåran, backspegel, framlykta etc, finns det ngn nätbutik lr dyl där man kan hitta sånnt? kollade honda orginal, och det var rätt dyrt...
Om jag förstått oljepumpsproblemet rätt, så suger oljepumpen in oljan i motorns framkant på 900:an. Wheela och oljan rinner bakåt. Pumpen går därmed torr. Vips så så kör man kamaxlarna torra. No good. Jag tror inte att det handlar om kilometer. Detta lär tydligen att gå att modifiera så att oljan sugs upp längre bak i motorn. Jag vet inte riktigt hur dock.
.
Oljan tas upp i oljepickupen. Den sitter 5mm från botten av tråget, 8cm in från bakkant. Det går att svetsa igen insugshålet i pickupen och ta upp ett nytt i bakkant samt även svetsa dit en tratt så den tar oljan allra längst bak. Men klart enklare är att åka med en liter extraolja.
Är det nån som vet om biltemas depåstöd (både fram och bak) fungerar bra till blade -97?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|