Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Den sitter som den skall men ännu inte löst låsfrågan. Kommer nog köra som det är nu, kommer åt låshaken genom ett litet hål i plasten.
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
5fc1a031-0dbf-a80f.jpg


Så vart det... Ser lite snett ut men det är det inte:)
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
5fc1a031-0dbf-a80f.jpg


Så vart det... Ser lite snett ut men det är det inte:)

Ser riktigt bra ut! :) Jag har me funderat på att fixa en undertail på 929an men har inte fått tummen ur samt tyckt att det där med nyckel hålet till kutsen blir jobbigt. Men kanske det inte alls blir. hehe Vad blev den totala kostnaden av ombyggnationen om man får fråga?

Btw, den färgsättningen du har på hojen är sjukt snygg! :tummenupp Är inte det USA "modellen"? Köpte du hojen i Sverige eller du har importerat den? Jag har en gul silver. GULT rockar! hehe :yoparty
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Kanada-import men jag köpte den i Sverige.

Fick med undertailen då jag köpte hojen, men dom ligger väl på ca 1500:-
Bllnkers(mina satt dock redan på hojen) och nummerplåtshållare samt nummerskyltsbelysning ett par hundra och det var det hela. Sen är det bara att kapa...
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
nopp, sitter celsius...men den kanske ändrar sig då man byter från km/h till mph...har aldrig tänkt på det faktiskt.
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
nopp, sitter celsius...men den kanske ändrar sig då man byter från km/h till mph...har aldrig tänkt på det faktiskt.


Erion Racing modellen ser riktigt bra ut! Så jäkla synd att de inte såldes i Europa. Fast jag tror att det vi tycker är snyggt och unikt i USA tycker inte de som bor där utan de gillar Europa modellerna. hehe
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Tjena

Kan någon här inne kanske ge mig en hint om hur det står till med strypningen på min nyinköpta hoj?
Försäkringspapperna: 94 kW
Transportstyrelsen: 72 kW
Insugen märkta: 37?! kW
CDI boxen är en sk fulleffektsbox märkt "EC"
Rödmarkeringen startar med en tunnare linje vid 9500 varv, vilket indikerar att den är såld som strypt. Detta enligt tidigare inlägg.
Den går verkligen inte som om den har 37 kW. 0-150 går snabbare än man hinner säga antalkilowattgångerettkommatrettiofyra. Jag har svårt att tänka mig att endast 50 hästar i en 300 kgs hoj (mig inkl) sparkar så hårt …
Låter det som om den har kvar strypningen eller enbart insugsstrypningen som sitter kvar - uppborrad? Jag känner inte riktigt för att demontera enbart för att kolla.
Jag har inte testat om den stoppar vid 9500 varv.
Kanske bänka...

Tror det är min gamla hoj du har. När jag köpte den så var den lite strypt dock inte med 37 kw gummi. Strypningen satt i boxen och bröt varvtalet vid typ 10K på dom två första växlarna vill jag minnas.
Men jag köpte en fulleffektsbox och slängde i.

Gick bra sen det gamla skrället.
 

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
mölndal
Hoj
fireblade
Hur gör ni? Tömmer ni förgasarna över vintern? Bör man? Måste man? Hur gör man enklast i så fall?

Gott nytt
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Hur gör ni? Tömmer ni förgasarna över vintern? Bör man? Måste man? Hur gör man enklast i så fall?

Gott nytt

Jag stänger bensinkranen och kör till soppan i fuggarna tar slut... Ja du bör men måste inte.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag gör som speedle. Men det kan ju vara lärorikt att skruva loss dom och pilla i sär dom för att få ut sista dropparna :glömdet :)
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Finns det nån dräneringsskruv i botten? Det är alltid bra att lära sig saker. Tack.

Jag vet inte. Jag antar det men har aldrig behövt skruva bort så mycket, kör ju honda :)

Någon som har koll på framdäck för under 1000:- Har kollat hojdäck och däcksgrossisten. Hojdäck kunde jag inte hitta något 16" och dom på grossisten var alla runt 1200. Hade tänkt mig några hundra billigare. Jaja jag vet att jag borde köpa ett par M3 eller pilot s. men nu är jag som jag är :)

Köpte ett http://www.nordendack.se/Motorcykel_Erbjudanden/cat/5179 till bak förra året och det har fungerat riktigt fint! förutom att det ville fånga upp en skruv efter 2km..
 
Last edited:

Rörberg

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Ort
Strömstad
Hoj
cbr 900rr Fireblade
Hej jag har en cbr 900 firebald -98 jag har fått obalans i bromsskivorna fram. det sitter 16 tums däck på nu jag undrar därför om det passar att sätta på en 17tums fälg från en nyare hade varit så mycket lättare när man ska köpa bandäck. någon osm vet?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
jag undrar därför om det passar att sätta på en 17tums fälg från en nyare hade varit så mycket lättare när man ska köpa bandäck. någon osm vet?
Ja. Sök i tråden, fler än jag har gjord den konverteringen och skrivit om det.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top