Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Hittade en hyffsat ballt kåpset på e-bay...dreggel dreggel.....
 

Bifogat

  • 919-head-04.JPG
    919-head-04.JPG
    73.7 KB · Visningar: 113
  • H-CBR900-919-RR-98-99-F.JPG
    H-CBR900-919-RR-98-99-F.JPG
    80.8 KB · Visningar: 137
  • H-CBR900-919-RR-98-99-J.JPG
    H-CBR900-919-RR-98-99-J.JPG
    98 KB · Visningar: 88

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Lysekil
Hoj
Honda CB1000RA -09
Hur fick du ihop allt det där? :va

Lamellsats Honda CBR900RR 96-99
Sats innehållande samtliga lamellskivor till ovanstående modeller. Stålskivor och fjädrar ingår ej.

584,-

Kopplingsfjädrar Honda
Komplett sats fjädrar till kopplingen. Fjädrarna är ca 15% hårdare än originalfjädrarna.

128,-

www.touring.se

det är bike`s priser, inkl lameller,stålplattor,fjädrar.

var kan man köpa till det priset du skrivit?
 

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
900RR & R1 -07 race
Hej.

Har nyligen skaffat mig en 900RR -98. :)

Sitter och läser på lite om dem, då jag har den strypta boxen. Som jag har förstått det (efter att ha läst i tråden), så ska de ostrypta CDI-boxarna har beteckningen EC eller ED på slutet!?
Nu har jag sett boxar som har beteckningen AC (på amerikanska ebay), någon som vet mer om dem?
Skiljer det något mellan årsmodellerna i avseende på CDI-boxarna? Kan jag tex ta en box från en -96 och sätta dit på min -98?
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
VILL KÖPA RASAD CBR NUUUU!

Skiter i kåpor, gaffel,sving och motor men resten inkl. kabelhärva behövs till vinterns cbr 900/ 1100 enkelsving turbobygge !
-99 och bakåt.

PM BITTE !:tummenupp
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
sorry,, läste inte det, hehe


jag har köpt prylarna på Bikeshop.
Såg senare att det blivit avsevärt mkt billiagre via touringbutiken:mad:
Så köp därifrån, för mina grejjor har inte dykt upp komplett ännu, trots att jag beställde för ca 2 veckor sedan.:mad: :huvet
 

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Tjena

Tänkte eventuellt byta min touring, VFR 800, mot en 929, är det något jag måste tänka på???
 

dj_aggwa

Bilbyggare
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åmotfors
Hoj
1994 Honda CBR900RR Fireblade
Tjenare!
Ny här på forumet!
Köpte mig en Blade -94 i onsdags:yoparty , ska ta körkort med begränsning till våren. (25kw reggad men opluggad) :tummenupp

Har ni några allmänna tips att ge mig ang. hojen? Vart man får tag på manual till den, haynes bok m.m.
Vart det finns delar, gärna styling delar som passar. (vilka årsmodeller är "lika" som 94ans?)
Vet inte så mycket mer än att den går nå jävulskt :)

Sitter nåt extraktor 4-2-1 grenrör trodde han(heter så inom bilar, vet inte om det heter samma inom MC?)
Han trodde också att det va vassare kammar i den.
Säljaren visste inte när den va servad sist så undrar om jag bör göra en?
Hojen har gått 5400 mil.

får väl slänga upp nån bild på den med
S6001502.JPG

S6001501.JPG
:D
:hojcbr


Får väl putsa lite på denna med på samma gång som jag putsar mina bilar :)
Har lite idéer på G redan nu
 
Last edited:

Biker Leffe

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Jönköping
Hoj
1998 Honda cbr 900 fireblade
Tjena!

Är ännu en ny medlem här på sporthoj!!

Har ägt en fireblade -98 sen i våras och haft kortet sen i sommras:tummenupp

Hojjen går bra men varvstoppet slår i redan vid 9500 rpm, tycker den borde varva ett par 1000 till... Kan det vara att cdi boxen är strypt?
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Tjenare!
Ny här på forumet!
Köpte mig en Blade -94 i onsdags:yoparty , ska ta körkort med begränsning till våren. (25kw reggad men opluggad) :tummenupp

Har ni några allmänna tips att ge mig ang. hojen? Vart man får tag på manual till den, haynes bok m.m.
Vart det finns delar, gärna styling delar som passar. (vilka årsmodeller är "lika" som 94ans?)
Vet inte så mycket mer än att den går nå jävulskt :)

Sitter nåt extraktor 4-2-1 grenrör trodde han(heter så inom bilar, vet inte om det heter samma inom MC?)
Han trodde också att det va vassare kammar i den.
Säljaren visste inte när den va servad sist så undrar om jag bör göra en?
Hojen har gått 5400 mil.

får väl slänga upp nån bild på den med
View attachment 210414

View attachment 210415
:D
:hojcbr


Får väl putsa lite på denna med på samma gång som jag putsar mina bilar :)
Har lite idéer på G redan nu

Haynes finns lite här o där.
Men kika på bokus.se samt motorboken.se

Grattis till bladen åxå =P:tummenupp
 

Solid snake

Guest
Jag har rivit ner min motor och fick en fundering nu, kan man sätta vevaxeln ett varv fel? Så tändingen blir i fel följd dvs, det borde gå tycker jag, eller? :va

3202602 Tjenare!
Ny här på forumet!
Köpte mig en Blade -94 i onsdags:yoparty , ska ta körkort med begränsning till våren. (25kw reggad men opluggad) :tummenupp

Har ni några allmänna tips att ge mig ang. hojen? Vart man får tag på manual till den, haynes bok m.m.
Vart det finns delar, gärna styling delar som passar. (vilka årsmodeller är "lika" som 94ans?)
Vet inte så mycket mer än att den går nå jävulskt :)

Sitter nåt extraktor 4-2-1 grenrör trodde han(heter så inom bilar, vet inte om det heter samma inom MC?)
Han trodde också att det va vassare kammar i den.
Säljaren visste inte när den va servad sist så undrar om jag bör göra en?
Hojen har gått 5400 mil.

får väl slänga upp nån bild på den med
View attachment 210414

View attachment 210415
:D
:hojcbr


Får väl putsa lite på denna med på samma gång som jag putsar mina bilar :)
Har lite idéer på G redan nu
Ett tips, kör inte på bakhjulet med den för då rasar den. :näsblod

Sen är det lika bra att byta, för du vet ju inte när det var gjort sist, har för mig att det ska vara 3,8 liter i den.
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Varvstoppet ska slå vid 9500rpm på 98ans modell. 99ans slår vid 10500rpm
Förutsatt att den är strypt.

En ostrypt varvar mer än 9500, min går t ex jättebra att dra till 11000 rpm nånstans. Oftast ligger ju varvstoppet en kort bit in på rödmarkeringen, vilken väl börjar vid 11000 rpm på både -98 och -99?

Hojjen går bra men varvstoppet slår i redan vid 9500 rpm, tycker den borde varva ett par 1000 till... Kan det vara att cdi boxen är strypt?
Kolla koden på boxen och läs igenom tråden, här finns info om strypta/ostrypta boxar.
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Jag har rivit ner min motor och fick en fundering nu, kan man sätta vevaxeln ett varv fel? Så tändingen blir i fel följd dvs, det borde gå tycker jag, eller? :va

Hm fattar inte hur du menar exakt - för vrider du veven ett varv ja då är den ju tillbaka i samma position...
Menar du ett halvt varv fel?
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Varvstoppet ska slå vid 9500rpm på 98ans modell. 99ans slår vid 10500rpm

Om du har den strypta CDI-boxen JA.
Lätt att kolla, om det är rött på varvräknaren från ca 9000 rpm är den såld som strypt.Min är just sådan, men jag har en annan CDI-Box som varvstoppet slår till vid 12500 varv.Maxurtaget med pållar (128) ligger vid 10800 varv, så ragga en annan box.
Men glöm ej att ta bort strypningarna i förgasarna och insugningsrören....
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Blev lite smått nostalgisk när jag hittade en bild på min gamle blade. Undrar om den rullar idag..
La några timmar på att piffa till den minns jag.
 

Bifogat

  • Gammelbladen.jpg
    Gammelbladen.jpg
    85.8 KB · Visningar: 151

Solid snake

Guest
3207263 Hm fattar inte hur du menar exakt - för vrider du veven ett varv ja då är den ju tillbaka i samma position...
Menar du ett halvt varv fel?
Jag fattar knappt vad jag menar själv, jag menar så att tändningen hamnar på fel burk, så den kanske tänder på 4an när den blåser ut. :va

Det borde inte gå, men man vet ju aldrig, det är en honda... :pangihuve

Fast nu när jag tänker efter så ska det inte gå, så det var inget. :tungan

Edit: jag menar såklart att motorn tänder i fel takt, fast det ska inte gå, eller? :va
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top