Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
funderar på att sälja min blade.

vad kan man sätta för pris?

är en 98:a
3600mil

nytt drivpaket
nytt framdäck
nya lameller
ny olja + filter
nya tändstift
ny besiktad

i otroligt bra skick.

+
slipon
mörkt kåpglas dubble bubble eller va de heter.
mörkt skydd till fram lampan.
krasch puckar.
vita mätar tavlor.

färg på hojen är svart,silver,krom


några ideer ??

Kolla lite på blocket va dom ligger på.. du har ju en del tillbehör så lägg ut den lite högre och se om någon nappar.

Du skall inte sälja nåra delar löst...? Kåpglas t.ex.. :)
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Jag har för mig jag läst att 98-99 har grövre dämpare... så det passar nog inte. Men skall du ha till din 99:a? Har en orginal till 98:a liggandes.

Nej det är en kille på jobbet som har köpt sig en -92:a, han vill bygga om sin hoj till fighter. Har ju hela kittet över så att säga :)
Jag trodde kanske att det skulle passa från min.
Ingen fighterentusiast som vill ha sig ett MT-03 lyse + gaffelfäste, Lucas styrkrona+schysst styre?
Pris? Vettefan?
Jag har fått ihop min så pass att jag provkörde elsystemet i kväll :tummenupp
Väntar fortfarande på att få tag i alla kåpskruvar.
 

Die-hard

PigWheels
Gick med
24 Jan 2006
Ort
falun
Hoj
ingen
någon som eventuellt har bromsskivor(raka hela fina) liggandes till en cbr900rr års mod-97??? i så fall köpes dom direkt! mvh johan
 

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Lysekil
Hoj
Honda CB1000RA -09
Tänkte om du hade nått tonat över som du skulle sälja billigt :D

Va blir det för hoj istället då?


har inte bestämt mig helt om jag ska sälja den än, håller på med Trial och det tar mycket av min fritid, så vet inte om jag ska köpa nån annan "landsvägs" hoj på ett tag,, men när jag ska köpa hoj så lär de bli Honda iallafall.


vem är du förresten??
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
har inte bestämt mig helt om jag ska sälja den än, håller på med Trial och det tar mycket av min fritid, så vet inte om jag ska köpa nån annan "landsvägs" hoj på ett tag,, men när jag ska köpa hoj så lär de bli Honda iallafall.


vem är du förresten??

Bra fråga... :) Bor i uddevalla, född 82...
 

dj_aggwa

Bilbyggare
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åmotfors
Hoj
1994 Honda CBR900RR Fireblade
Härligt värre, igår hoppade den igång.. Nya stift, rengjort luftfilter, ny bensin, nytt batteri, startgas, startkablar och ett glatt humör. Bara körkortet som fattas :) :p
 

dj_aggwa

Bilbyggare
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åmotfors
Hoj
1994 Honda CBR900RR Fireblade
Fyller tråden ännu en gång.. Under veckan så har ja pillat med mer än å få igång den.

Bytte den gamla fula orginalbaklampan mot ett vitt diodbaklyse.
vitt.jpg

vittpa.jpg


Va tycks?

Jag är iaf grymt nöjd, lampan va 10 gånger snyggare i verkligheten än den va på bilden ja fick från butiken.. Ska även på en Hugger framöver men måste bestämma mig för vilken färg först innan ja lackar den. Båda köpta på s-racing.

Skulle vilja ha tips på bästa motorolja med, (gör debuten i trafiken på söndag om vädret vill sig väl) och då ska ja ha bytt oljan å filtret innan de. Sae 10W40 vet ja men vilket märke?


Mvh Magnus


EDIT* bilderna ble lite väl stora. Sorry för de ni som inte har ultra snabb uppkoppling :pannkyss
 

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Spring in på Biltema eller OKQ8, jag har kört med Biltemas olja de senaste tre åren utan problem. (Helsyntet)
 

dj_aggwa

Bilbyggare
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åmotfors
Hoj
1994 Honda CBR900RR Fireblade
Ja biltemas funkar säkert men vågar inte.. kommer köpa nån runt 500kr klassen lr nåt.

Btw, gjorde debuten på hojen idag. Rätt mycke å hålla koll på som nybörjare på hoj.. Men de va en härlig upplevelse. :)

Reflexvästen på och 8-9 mil senare me "pongskav", är de nåt som man inte kommer känna av efter några turer eller äre nåt man får vänja sig med ? :D
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Ja biltemas funkar säkert men vågar inte.. kommer köpa nån runt 500kr klassen lr nåt.

Btw, gjorde debuten på hojen idag. Rätt mycke å hålla koll på som nybörjare på hoj.. Men de va en härlig upplevelse. :)

Reflexvästen på och 8-9 mil senare me "pongskav", är de nåt som man inte kommer känna av efter några turer eller äre nåt man får vänja sig med ? :D

Flytta bak pongen ett par cm och knip mer med knäna så sitter du bätre.Hojen blir då lättare att köra, fick jag lära mig på kurs i helgen.Dom hade dessutom helt rätt.
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Nu har jag fått igång min (efter x antal gnuggningsförsök) small igång och verkar gå riktigt bra.:tummenupp
Måste nog fan trotsa kung bore och dra en sväng.....är såååå sugen.
 

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
Såld
Öppnade upp luftburken i vintras enligt beskrivning tidigare i tråden på min blade 97 och igårkväll / natt fick jag tummen ur och bytte huvudmunstycken till 135 och shimsade upp nålarna. Var klar ca 00:00 och tog en provtur 01:30 Helt otroligt vilken skillnad :yoparty blev en helt annan hoj. Visst hade jag läst att det skulle göra stor skillnad men det är ju nästan löjligt hur mycket bättre den går, otroligt varvillig, över 6000 så bara drar den. Upp på slangen på 2 med gas:). Är hemma efter en tur ner till Bike ca 40 mil och är lyrisk. Om det finns någon i detta land som kör gammelblade och inte moddat luftburken och bytt munstycken så är mitt tips att göra detta bums !
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top